Anketa:
„Hodne“ o Honde PCX 125 2/3
ZdieľaťPridané: 12.04.2012 Autor: MajoKE
Čitatelia: 66925 [Vaše stroje - Moja motorka]
Exotické pneumatiky ma prekvapili. Žiletkový rozmer vpredu 90/90 - 14" , vzadu 100/90 – 14" asi spôsobuje, že je väčší tlak na vozovku, ale pri poletujúcom snehu a teplotách 0 a –5 C 0 a nasolenej vozovke držíš mestské tempo a nikomu neprekážaš. Samozrejme si považovaný za pomätenca.
![]() |
Predná brzda mohla byť aj účinnejšia. |
Brzdy.
Je úplne jedno, aký je veľký brzdový kotúč, keď sú brzdy priemerné, vzadu bubnové a duálne. Presnejšie dojem ich priemernosti spôsobuje, že páčky musíš silnejšie stlačiť, čo môže byť pre ženu na hranici znesiteľnosti. Pre murára bude ich obsluha brnkačka. Páčky sú nenastaviteľné.
Svetlá a svetielka.
Hlavné 2 x 35 W, úplne postačujúce. Škoda, že koncové a brzdové nie je diódové. Kontrolky uvidíš blikať aj v tom najjasnejšom dennom svite, v noci sú prisilné. Tvar palubovky vhodne dopĺňa celkový dizajn. Chýbajú hodiny. Nie je to však žiadna tragédia v obľúbenom moto obchode Lidl si za 6 € zakúpiš cyklopočítač s hodinami, podsvietením a teplomerom. Umiestniš to na chrómované riadidlá a vec je vybavená.
![]() |
Pekná prístrojovka, ešte bez cyklo PC. V galérií je s PC. |
Ovládače.
Dokonalé, nemajú mŕtve neisté polohy. Sú ergonomické. Mne osobne vadí, že na Honde NT 700V mám tlačidlo klaksónu a smeroviek presne opačne ako na PCX. Na PCX sú správne umiestnené, teda dole bližšie k palcu. Myslím si, že aj v roku 2006 mali ľudia palce na rovnakom mieste ako aj dnes. Nerozumiem prečo musí byť kľúč v určenej polohe na otváranie podsedadlového priestoru a krytu nádrže. Napríklad pri bežiacom motore /zahrievaní/ neotvoríš „sedák“. Malo by to byť funkčne vo všetkých polohách okrem uzamknutia riadidiel. Riadidlá sa uzamykajú v obidvoch krajných polohách.
![]() |
Ach ten kľúčik. |
![]() |
Pomerne veľký úložný priestor. |
Odkladací priestor.
Neviem čo ľudia odkladajú do neuzamykateľnej schránky pri ľavom kolene. Zámok na kotúč tam rachotí. Pod sedadlo vojde v pohode bežná prilba, riadna reťaz, skladací ruksak, ľadviňák a nohavice nepremoky. Dokonca by som ani veľmi neodporúčal kupovať držiak na kufor a kufor samotný. Keď ho využiješ / ten kufor / zriedkavo tak ti pomôže ten skladací ruksak za 5 €. Háčik je v tom, že musíš prevŕtať plast nad zadným svetlom. Nekupuj si kufor Givi, ja už to nikdy neurobím, pokiaľ sa nebude dať otvoriť neuzamknutý kufor bez kľúča. Je to na infarkt. Somarina.
![]() |
Takto sedí 176 cm človiečik na sedadle bez hrboľa. |
Posed a ovládanie.
Je to klasický WC posed. Kolená v priamom uhle. Chceš sa posunúť vzad, bráni ti však hrboľ. Ten odskrutkuj, odstráň poťah z prvej polovice, orež ho a poťah navleč späť. Čalúnnik chcel 5 €. Keď ti vadí aj napriek tomu, jazdi bez neho, ostanú ti v sedadle dve diery, časom ich „ostrambáš“. Na veľkých Kymco skútroch to bolo polohovateľné. Inak predsa sedí chlap o 25 cm vyšší ako prcek. Keď zastavíš, vypneš motor, zamkneš riadidlá, ťažšie sa zostupuje, chce to trošku obratnosti, aj preto je kryt veka nádrže čierny, lebo ho budeš okopávať. V prípade bielej farby je jasne vidieť, čo je čierne a môžeš to používaním ošúchať, okopať. No a to je nelakované.
Pridané: 12.04.2012 Autor: MajoKE Zdieľať
Súvisiace články:
- Test mestského predátora Honda SH125i - Herghott
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov. - MajoKE
- Veľa muziky za málo peňazí - Honda PCX - Tino
Ďalšie články tohto autora:
- Výlet za tisícku, no taký bol plán
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!