Anketa:
MotoGP 2014 - VC Malajzie
ZdieľaťPridané: 26.10.2014 Autor: Beal
[Šport - MotoGP]
S Ducati na bedni sa neráta, Marquez predviedol novú taktiku, Pedrosa padol dva krát, Rossi chyboval a Jorge sa nemení.
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014
Pol position obsadil Marc Marquez, na to sme si zvykli, čakali sme, aký dopad na jazdecké výkony budú mať rôzne zmesi pneumatík. Zatiaľ čo Pedrosa a Marquez vsadili na stredne mäkkú, Lorenzo si rozkázal na predok tvrdú.
Hneď v prvej zákrute došlo ku kontaktu. Lorenzo zlomil motorku trošku neskôr s čím nerátal Marc idúci do pravotočivej zákruty po ľavom boku Lorenza. Obaja po kontakte išli mimo ideálnu stopu, vedenia sa ujal Pedrosa druhým bol Dovizioso a až na tretie sa po predchádzajúcom prešľape zaradil Lorenzo. Štvrtý potom Rossi, Marquez až šiesty. O kolo neskôr sa Marc zaradil na piate za Rossiho a začal pretek. Bude to už zvykom z predošlých pretekov, ale s Ducati vo vedení nejako nerátame, o to zaujímavejšie príde pomyslenie, ako sa poradie prehádže. Chvíľku po tejto úvahe sa porúčajú Alex Espargaro aj Bautista a predošlé riadky podčiarkuje Rossi šplhajúci cez Dovicioza na tretie a o pár zákrut odsúva Ducati aj Honda Marca Marqueza. Len druhé kolo sa blíži ku koncu, pretekári vchádzajú do poslednej zákruty okruhu pred dlhou cieľovkou, keď sa oranžové plasty Daniho stroja kĺžu mimo trať spolu s ním.
![]() |
V úvode tretieho kola vedie pretekárov Lorenzo druhý je Rossi a tretí Marquez. Ten sa pred pretekom vyjadril, že chce ísť do boja s novou taktikou. Bolo to múdre rozhodnutie. Dobiehať je ľahšie, ako utekať. Niekoľko kôl je obraz nezmenený, prvý Lorenzo na jeho chrbte nalepený Rossi a s maličkým odstupom jazdí Marc, ktorý nás tak trochu prekabátil a nevedeli sme, či to je tá nová taktika, alebo sa nedokáže dotiahnuť. Okrem odstúpenia Crutchlowa, pádu Haydena sa nedialo pár kôl nič zaujímavé.
![]() |
Dvanásť kôl pred koncom závodu sa na chvíľku pretlačil do vedenia Rossi, Jorge mu to v zapätí vrátil no o kolo neskôr už útok nedokázal odvrátiť a Valentino viedol. Tu sme pochopili, že Marquez stíha a je to len jeho taktika pretože o pár zákrut zhltol Lorenza ako malinu.
Na chvíľku som si všimol údaj o Pedrosovi, ten bol osem kôl pred koncom jedenásty. Kto vie, na vedenie už nemal, určite sa však snažil čo najviac posunúť v pred a prílišná snaha sa občas spojí s chybou. Stalo sa. Pedrosa v tomto závode padá druhý krát a nadobro to balí.
![]() |
Lorenzo, ako nám to ukázal počas tejto sezóny niekoľko krát, ťažko znáša pohľad na blikajúcu pravú smerovku zaradzujúceho sa jazdca pred ním a odpadá. V poslednej zákrute desiateho kola, presne tam, kde padol prvý krát padol Pedrosa, urobil Vale chybu a Marc sa poľahky dostáva do vedenia. V tomto zložení pretek pokračuje, Rossi stále na chrbte Marca, tribúny burácajú a diváci čakajú krádež zlatého pohára. Lenže rozdiel 14 rokov robí svoje, Valentinove šediny zalieva pot a odraz oranžovej Hondy na priezore AGV-čky je stále menší a menší. Na chvíľku nás natiahol ešte Jorge, keď počas predposledného kola dotiahol sekundu na Valentina. K súboju už nestihlo dôjsť, ale kto vie, čo by sa dialo, keby mal pretek ešte jedno kolo. Možno by Marquez padol :)
![]() |
Celkové poradie je pred posledným pretekom otvorené už len medzi Lorenzom a Rossim.
Pos. | Rider | Bike | Nation | Points |
---|---|---|---|---|
1 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 337 |
2 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 275 |
3 | Jorge LORENZO | Yamaha | SPA | 263 |
4 | Dani PEDROSA | Honda | SPA | 230 |
5 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | 174 |
Pridané: 26.10.2014 Autor: Beal Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014
Súvisiace články:
- MotoGP 2014 - VC Talianska - aktualizované nedeľa 15:11 - Beal
- MotoGP 2014 - VC Austrálie - veľká prehliadka chýb - Beal
- MotoGP 2014 - VC Japonska - Marc Márquez majter sveta 2014! - Beal
- MotoGP 2014 - VC Aragón - Beal
- MotoGP 2014 - VC Holandska - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Talianska - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Francúzska - tréningy - Beal
- MotoGP 2014 - piatkové tréningy v Španielsku - Beal
- MotoGP 2014 – VC Španielska - Beal
- MotoGP 2014 – VC Francúzska – kvalifikácia - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- VR - Kolo po prejdení cieľom
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015
- MotoGP 2015 - Čo nepovedal pápež a my sme vyčítali.
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - Marquez skutočne zapredaný?
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - dianie pred štartom
- MotoGP 2015 - VC Austrálie - fantastický Iannone tretí, Lorenzo sťahuje Rossiho náskok
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu
- MotoGP 2015 - VC Aragonu - Marquez opäť k zemi.
- MotoGP 2015 - VC San Marína - taktický hlavolam
- MotoGP 2015 - VC Veľkej Británie - Rossi opäť vo vedení
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!