Anketa:
Články - Šport - MotoGP
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 106 až 120 z cekového počtu: 202.
04.05.2014 - Beal Čitatelia: 3607 [Šport - MotoGP]

MotoGP 2014 – VC Španielska
Po druhom kole sa Marquez musel nudiť, Pedrosa je spiaci pes.
03.05.2014 - Beal Čitatelia: 3464 [Šport - MotoGP]

MotoGP 2014 – VC Španielska - kvalifikácia
Marquez jazdil do posledného kola pomaly, potom pokoril traťový rekord.
02.05.2014 - Beal Čitatelia: 2942 [Šport - MotoGP]

MotoGP 2014 - piatkové tréningy v Španielsku
Dopadli prekvapivo. V prvom bol Marc Marquez až tretí.
02.05.2014 - Beal Čitatelia: 3945 [Šport - MotoGP]

MotoGP 2014 - VC Španielska - program
Po troch pretekoch seriálu MotoGP nás tento víkend čaká prvé europske kolo v Španielskom Jereze. Prinášame vám časový rozpis vysielania bohatý na priame prenosy.
06.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5257 [Šport - MotoGP]

Suzuki špeciál pre MotoGP 2015, výstava EICMA 2013 Miláno
V Miláne sa v stánku pod plachtou skrývala ešte jedna mašina. Keďže tlačovku mala Suzuki až o pol šiestej tak prinášame pokračovanie reportáže. Pod plachtou sa skrýval testovací špeciál pre MotoGP.
24.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3173 [Šport - MotoGP]

Suzuki sa vracia od roku 2015 do MotoGP
V roku 2015 sa motocykle Suzuki po dvojročnej prestávke opäť vrátia na svetový šampionát (FIM Road Racing Grand Prix MotoGP). Suzuki Motor Corporation už zostavuje svoj testovací tím na praktické jazdné skúšky pre oficiálne spoločné testy na okruhu Catalunya v Španielsku.
18.03.2013 - Vlcko Čitatelia: 4256 [Šport - MotoGP]

Predstavenie: Tím Yamaha Factory Racing pre MotoGP 2013
Yamaha Factory Racing z kráľovskej kategórie MotoGP predstaví svoje motocykle pre sezónu 2013 na začiatku posledných predsezónnych testov v Jereze.
17.07.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4987 [Šport - MotoGP]

Honda venovala dvojicu motoriek rodine Marca Simoncelliho
Honda Racing Corporation v sobotu odovzdala Paolovi a Rosselle Simoncelli dva motocykle na počesť a pamiatku ich syna Marca.
17.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4100 [Šport - MotoGP]

Casey Stoner otcom, malá Alessandra sa narodila v deň Rossiho narodenín
Casey Stoner so svojou manželkou Adrianou včera privítali svoje prvé dieťa. Je to dievča a dostala meno Alessandra. Malá sa narodila v deň narodenín Valentina Rossiho.
31.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6323 [Šport - MotoGP]

Ciao Super Sic #58 - fotoreport z Coriana
Tragická nehoda Marca Simoncelliho otriasla celým svetom, ale nikde to nebolo vidieť viac ako v Taliansku, kde som sa koncom minulého týždňa ocitol aj ja.
23.10.2011 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 10824 [Šport - MotoGP]

Marco Simoncelli podľahol zraneniam
Na dnešných pretekoch MotoGP na okruhu v Sepang, došlo v druhom kole k vážnej nehode troch jazdcov. Pre jedného z nich, sa stala nehoda osudnou.
11.04.2010 - motoracingsk Čitatelia: 4166 [Šport - MotoGP]

MotoGP - 1.kolo - Qatar
Prvé preteky seriálu motoGP sa konali pod umelým osvetlením na okruhu v Qatare. Nielenže sa celý kolotoč rozbehol ale predstavila sa nám úplne nová trieda Moto2.
08.11.2009 - motoracingsk Čitatelia: 6633 [Šport - MotoGP]

MotoGP - Valencia - 17.kolo
Španieli ovládli záverečné tohoročné preteky Majstrovstiev sveta cestných motocyklov: preteky 125 ccm vyhral Julian Simon, štvrťlitrom dominoval Hector Barbera, najrýchlejším jazdcom triedy MotoGP bol Dani Pedrosa. Posledným Majstrom sveta v histórii triedy 250 ccm sa stal Hiroshi Aoyama.
25.10.2009 - motoracingsk Čitatelia: 3718 [Šport - MotoGP]

MotoGP - Sepang - 16. kolo
Valentino Rossi získal vďaka tretiemu miestu v dnešných mokrých pretekoch v Sepangu deviaty titul Majstra sveta.
18.10.2009 - motoracingsk Čitatelia: 4210 [Šport - MotoGP]

GP Austrálie - Phillip Island - 16. kolo
Julian Simon sa po víťazstve v GP Austrálie stal majstrom sveta triedy 125 ccm, skrátené preteky štvťlitrov vyhral Marco Simoncelli. Preteky MotoGP vyhral Casey Stoner pred Valentinom Rossim a Danim Pedrosom, Jorge Lorenzo po páde preteky nedokončil.
Predchádzajúce | 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!