Anketa:
Články - Testy a predstavenia - Predstavujeme
Zobrazujem články 151 až 165 z cekového počtu: 231.
18.11.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9548 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Predstavenie noviniek značky Husqvarna, modely TE449, TE511 a TC449
Husqvarna vždy prinášala inovácie a nové myšlienky do sveta offroad motocyklov. Aj v súčasnosti je motocyklová značka s najdlhšou tradíciou na svete v sektore terénnych motocyklov verná permanentnému výskumu a vývoju perfektného terénneho motocykla: ľahkého na používanie, pripraveného na preteky a jednoduchého na údržbu.
11.08.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 21028 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Krátky test BMW lokomotív R1200RT a K1300GT
Dva kolosy na ťažkú turistiku. Tempomat, rádio, elektronicky nastaviteľný podvozok, vyhrievané sedadlá, elektronicky nastaviteľný predný štít, trakčná kontrola. Jeden vsádza na štyri valce a rýchlosť, no druhý len na dva, avšak s grandióznosťou. Oba sú úplne iné, oba sú nemecké.
18.05.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9705 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda deň na Slovakiaringu 2010
Na 12. mája pripravili páni z Hondy Slovakia ďalší okruhový deň pre novinárov a majiteľov tejto populárnej, pravdepodobne aj najpopulárnejšej značky motoriek vôbec.
17.05.2010 - Cacao Čitatelia: 18320 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Mobilná obývačka menom Can-Am Spyder RT
Medzi prvými tohtoročnými testovakčami sme mali možnosť jazdiť na naozajstnej chuťovke. Počas dvoch dní nám totiž robil spoločnosť zaujímavý stroj zámorskej produkcie, ktorý by sme bez problémov mohli označiť ako Goldwing na troch kolesách...
13.05.2010 - Cacao Čitatelia: 14891 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Kawasaki Versys - bike na každý deň? Začiatok celosezónneho testu
Posledný aprílový deň sme si od dovozcu Kawasaki prebrali nového spoločníka na túto sezónu, aby sme preverili jeho kvality zo všetkých strán. Začíname.
13.04.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14754 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Vyskúšali sme Slovakiaring na vlastnej koži
V piatok 9.4.2010 patril nový slovenský okruh motoristickým novinárom. Pripravené pre nás bolo predstavenie okruhu na začiatku jeho prvej sezóny a testovacie jazdy na motorkách ale aj na štyroch kolesách...
14.01.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 14187 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

YAMAHA SuperTenere 1200 – nekonečné špekulácie
Nový koncept Yamahy SuperTenere predstavený na sklonku minulého roku rozprávkovým spôsobom „ani nahá – ani oblečená“ nedá spávať mnohým fanúšikom troch ladičiek. Polotajomná prezentácia splnila účel a vybičovala fantáziu publika na maximum.
09.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16135 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nová Ducati Multistrada 1200
Nová Multistrada je na svete!
09.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13093 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ďalšie novinky 2010 od Hondy – CBF1000, PCX a nová farba pre Transalp
Tesne pred milánskou výstavou Honda uvoľnila informácie k dvom novým modelom a o zmenách farebných kombinácií na Transalpe, CBF125 a Innove.
19.10.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15758 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ochutnávka KTM off-road modelov 2010
Čo nové napiekla pre svojich fanúšikov rakúska značka KTM vo sfére offroad modelov pre rok 2010, sme sa boli presvedčiť priamo na trati v Čechách. Privítal nás motokrosový areál Březová nad Svitavou.
08.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10234 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nová Honda VFR1200F odhalená
Tááák a je to oficiálne! Po množstve zverejnených fotomontáží, niekoľkých špionážnych fotkách a odhadovaných technických špecifikáciach prichádzajú obrázky a údaje priamo z Hondy. DOPLNENÁ FOTOGALÉRIA!!!
24.09.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 10756 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Husqvarna 2010 test day Sverepec
Sobota 12. septembra 2009 sa konala v znamení závodných modelov Husqvarny, modelový rok 2010 a celé testovanie sa zomlelo vo Sverepci.
28.08.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 9760 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Porovnávací test exotov Ducati, Voxan a Buell
Takéto testy sa nerobia na Slovensku každý deň. Zišiel sa nám tu francúzsky extrovert Voxan Café Racer 1000, americký buldog Buell XB9SX Lightning a talianska diva Ducati 1100 Monster.
17.07.2009 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 21649 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nová Honda VT1300CX - Fury pre Európsky trh
Skutočný originál vo svojej triede, radikálna stavba v jedinečnom balení dostupná pre všetkých. Asi takto nejako predstavuje Honda svoju Európsku novinku pre rok 2010, VT 1300 CX.
29.06.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 24277 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Track T-800: nová dieselová motorka
Zrejme asi každého cestovateľa napadlo, prečo sa nevyrábajú dieslové cestovné endurá. Palivová nenáročnosť a motorická spoľahlivosť by mohli pri správnej koncepcii potlačiť výkonový a váhový handicap. Prvá lastovička v tejto podobe prichádza na trh.
Predchádzajúce | 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!