Anketa:
Články - Testy a predstavenia - Predstavujeme
Zobrazujem články 91 až 105 z cekového počtu: 231.
08.05.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10846 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Yamaha MT-125 - Baby eMTéčko je na svete
Nový naháč pre začínajúcich motorkárov sa objavil v ponuke Yamahy. Značka s troma ladičkami v logu predstavila svoj nový model Yamaha MT-125.
20.04.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5632 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Novinka pre mladých endurákov - Kawasaki KLX150L
Kawasaki predstavila novinku vo svojej rade dual purpouse, enduro pre mladých s označením KLX150L. Nenáročná mašinka postavená na "veľkých" 21 a 18 palcových kolesách však istotne poteší nie len motocyklový dorast.
16.04.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16324 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda CBR650F a CB650F 2014 - naháč a superšport pre bežné použitie
Honda do sezóny 2014 prichádza s inovovanými modelmi CBR650F a CB650F. Už z názvu je jasné, že motor nabral na objeme avšak obe biky budú dostupné aj vo verziách výkonom 35 kW aby si ich mohli užiť aj jazdci s vodičákom A2.
08.04.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 19370 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Yamaha SR400 2014 - jednoduchá klasika s nakopávačkou
Model Yamaha SR400 znamená návrat ku klasike a zároveň rozšírenie rady Sport Heritage v terajšej ponuke značky s troma ladičkami v znaku.
26.03.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 23276 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Yamaha Tricity 2014 - ľahký trojkolesový skúter
Yamaha Tricity je nový model, ktorý má byť riešením osobnej mobility. Na rozdiel od konkurentov väčších a ťažších viackolesových skútrov, Tricity bol navrhnutý s inými prioritami. Ľahkosť, agilita a ľahkosť použitia boli pri dizajne kľúčové vlastnosti.
13.03.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5309 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ducati Diavel 2015 - inovovaný muscle bike od Ducati
Ducati Diavel a Ducati Diavel Carbon sa dočkali akéhosi faceliftu spojeného s inováciou ich pohonnej jednotky. Koncept biku ostáva rovnaký, rovnako ako kopec ostatných vecí na ňom. Jedná sa však o novinku aj keď zmeny výzoru nie sú až také výrazné.
11.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9345 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ďalšia novinka v rade naháčov - Kawasaki Z1000 2014
Kawasaki prezbrojila pre rok 2014 svoje želiezko v ohni v kategórii naháčov, kde bude v novej sezóne poriadne husto. Nový Zed 1000 preto musí byť oproti predchodcovi výkonnejší, mať lepší podvozok a tak ďalej a tak ďalej. Samozrejme nesmie chýbať ani nový, agresívnejší dizajn.
03.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11204 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

KTM RC 125/200/390 2015 - okapotovaní vojvodovia z Mattighofenu
Prečo neokapotovať úspešnú rodinku modelov Duke 125/200/390 a nepriniesť tak pretekaniu chtivým mládencom trojicu superšportov RC 125/200/390? Základ ostáva rovnaký, vývoj toho veľa nezhltne a tak tu máme ďalšiu trojicu nových modelov od KTM.
31.01.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6752 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda VFR800F 2014 - nie je to len o novom kabáte
Redizajn Hondy VFR800F vzali v Honda pekne od podlahy. Inovovaný dizajn, nové odpruženie, kolesá a v nesposlednom rade preladený motor či použitie elektronických "pomocníkov" radia novú VéeFeRku medzi plnohodnotné novinky pre rok 2014.
28.01.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 15620 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

BMW R1200RT 2014 - asfaltový cestovateľ s novým motorom boxer
Zdá sa, že pri vytváraní nového BMW R1200RT, konštruktéri vzali to najlepšie z nového BMW R1200GS a modelu BMW K1600GT čím vznikol asfaltový cestovateľ s boxer motorom, ktorý je prešpikovaný elektronikou.
21.01.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 16643 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda NC750X, NS750S a Integra 2014 - Inovovaná rada NC od Hondy
Honda do pre nadchádzajúcu sezónu pripravila nie len nové modely ale inovovala aj svoje modelové rady. Zmenami si tak prešla aj rada motocyklov strednej triedy s označením NC medzi ktoré patrí aj Honda Integra. ENCéčky tak menia svoj názov NC700 na označenie NC750.
06.01.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9615 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda CTX1300 2014 - ďalší bagger v podaní Hondy
Popri Honde Goldwing F6B sa v novom roku v ponuke Hondy objaví ďalší štýlový bagger s názvom CTX1300. Honda CTX1300 tak doplní menšie CéteXká o dvojvalcovým motorom.
12.12.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9573 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ducati Monster 1200 a Monster 1200 S - nadupaná verzia naháča v podaní Ducati
Postaviť okolo silného motora doslova iba súčasti nutné pre jazdu na motorke, tak to je filozofia rady Ducati Monster. Naháčom odjakživa viac pasovali vzduchom chladené motory, avšak beštia akou je Ducati Monster 1200 by tak nemohla vzniknúť.
27.11.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 25770 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Yamaha MT-07 2014 - Masters of Torque aj pre mladých
Yamaha prináša k modelu MT-09 aj model s menším výkonom, ktorý by mal byť vhodný pre menej skúsených jazdcov. Základná filozofia rady MT má ostať zachovaná, avšak Yamaha MT-07 má byť, zvlášť vo verzii s výkonom 35 kW, dostupným bikom pre mladých.
25.11.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10299 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

BMW K1600GTL Exclusive 2014 - luxusná verzia maxituristu
BMW predstavilo ďalší prírastok v rade K1600 a tak po GéTéčku s prívlastkom Sport tu máme aj luxusne vyzerajúcu verziu GéTeeLka so slovíčkom Exclusive v názve. Šesťvalcový maxiturista od BMW tak postúpil o krok vpred v poskytovaní pohodlia na dvoch kolesách.
Predchádzajúce | 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!