ISSN 1336-6491 | Online: 1304 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30927
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18182)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12745)

Články - Testy a predstavenia - Test

slider

Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľké porovnávacie testy, pri ktorých môžeme v reálnom čase preskakovať z jednej motorky na druhú, prejsť si rovnaký úsek za rovnakých podmienok na viacerých strojoch,...

slider

Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)

V100, prelomovú novinku talianskej Moto Guzzi, sme mali požičanú na celú sezónu 2023. Za ten čas sme na nej nalietali 6 000 km; absolvovali sme zábeh, prvý servis, kopec výjazdov...

slider

Test BMW S 1000 RR (2023)

Predsa len sa mi pošťastilo a dostal som na test pre mnohých vysnívaný superbike BMW S 1000 RR. Zámerne som nenapísal môj vysnívaný, lebo môj trón superbikov je taktiež...

Zobrazujem články 256 až 270 z cekového počtu: 482.

15.06.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7105 [Testy a predstavenia - Test]

-

„Blog“ Projekt z cesty do terénu - Prečo ma tak chytil motokros?

Už som niečo písal na začiatku, ale teraz, keď sa MX venujem viac a popri tom jazdím aj na cestných mašinách, vidím do toho ešte viac. Respektíve tomu začínam viac rozumieť.

 

06.06.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16289 [Testy a predstavenia - Test]

-

Triumph bonneville T100 - Zcivilizovaná klasika

T100 - Classic Sixties styling. Moderné retro. Plne vstrekovací dvojvalec s objemom 865cc. Hladký chod a veľa zábavy. Mäkký zvuk z výfukových trubiek. Čierna prístrojová doska s otáčkomerom. Logo Triumph na sedadle. Špicové kolesá. Vyzerá proste úžasne.

 

04.06.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5549 [Testy a predstavenia - Test]

-

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Husqvarna TE310 nielen na trati v Sobotišti

TéÉčko od Husky som mal možnosť pojazdiť v troch „vývojových“ stupňoch. Komplet zaškrtené v zábehu, o týždeň mierne otvorenú verziu a nakoniec sa mi dostala pod ruky, ako „rejsovo“ pripravená potvorka.

 

31.05.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16379 [Testy a predstavenia - Test]

-

Moto Guzzi V7 Stone 2012 - v 7. nebi?

Tak tu máme ďalšiu inovovanú sériu modelu V7 od Guzzi. Nám sa do rúk dostal takzvaný entry-level, v matnej čiernej farbe, s liatymi kolesami a chrómovými doplnkami. Predstavujeme vám Moto Guzzi V7 Stone.

 

30.05.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5084 [Testy a predstavenia - Test]

-

Video: Polaris Ranger Day 2012

Polaris patrí k najvýznamnejším producentom terénnych štvorkoliek a veľkú časť jeho sortimentu tvoria „vozítka“, ktoré majú základ v bežných štvorkolkách, no dvaja, štyria, alebo až šiesti jazdci v nich sedia vedľa seba, tzv. side-by-side. Polaris je priekopníkom tejto kategórie a túto modelovú radu nazýva Ranger. Bližšie zoznámiť sme sa s týmito pracovnými, ale aj športovými strojmi mohli počas Polaris Ranger Day 2012 v Národnom kroscentre vo Sverepci.

 

24.05.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 14268 [Testy a predstavenia - Test]

-

Suzuki GSX-R 1000 – Zas o niečo lepšia

Pre rok 2012 nám Suzukáči pripravili o niečo ľahšiu a o niečo lepšiu litrovicu. V číslach asi toľko: o 2 kg nižšia hmotnosť, o 11% ľahšie piesty a kompresný pomer vyšší o jednu desatinu, teda 12,9:1. Ako sa to ale prejavilo v bežnej premávke?

 

16.05.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 25881 [Testy a predstavenia - Test]

-

Video: Triumph Tiger Explorer 1200 - Grand touring v rytme trojvalca

Hneď ako nám počasie tohto roku dovolilo a Tiger bol zabehnutý som neváhal vysadnúť do sedla vlajkovej lode z dielne ostrovanov, ktorú ste vy zvolili za Bike roka 2012. Explorer si to namieril do poriadne "hustého" segmentu.

 

15.05.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13199 [Testy a predstavenia - Test]

-

Projekt z cesty do terénu – Fyzická príprava

„Akú máš prípravu „mimo“ sezóny, takú máš potom sezónu“. Alebo o niečo známejšie a otrepanejšie: „ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku...“

 

07.05.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6513 [Testy a predstavenia - Test]

-

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Enduro trať Malacky a MX trať Stupava

Tento víkend sa konala III. Sand rally a hneď na dvoch tratiach. Enduro trať v Malackách a MX trať v Stupave. Využil som možno a pojazdil obidve. A dokonca na dvoch motorkách.

 

13.04.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 26932 [Testy a predstavenia - Test]

-

Triumph Tiger 800 XC - adventure po Anglicky

Po cestnejšie zameranom Tigrovi 800 som mal možnosť vyskúšať aj jeho dobrodružnejšieho kolegu XC. Tentoraz s ABS a sadou doplnkov.

 

11.04.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 21151 [Testy a predstavenia - Test]

-

Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt

Dvojtakt alebo štvortakt? Túto otázku si kladieme viacerí, keď vyberáme moto do terénu. Skúsme to nejako rozobrať a nájsť konečne odpoveď na túto otázku. Ja už som si vybral. A výber tejto moto bol asi ten absolútne najťažší.

 

13.03.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 18173 [Testy a predstavenia - Test]

-

Zrkadlo mojej duše - Triumph Speed Triple 1050

Poriadny a poctivý kus železa s poriadnym výkonom v elegantnom šate. A ešte mi pasuje aj ku komboške. To nemože byť predsa náhoda...

 

01.03.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27914 [Testy a predstavenia - Test]

-

Prvý test: Honda Crosstourer v Katalánsku - prináša svieži vietor do segmentu cestovných endúr

V polovici februára 2012 pozvala Honda novinárov z celej európy do Španielska na prvé jazdy na jej novej vlajkovej lodi v kategórii cestovných endúr a na naše potešenie sa jedna pozvánka ušla aj našej redakcii. A tak vám môžeme priniesť prvé poznatky aj my.

 

27.02.2012 - Varan Čitatelia: 13386 [Testy a predstavenia - Test]

-

Husqvarna TE 310: viac ako málo, menej ako veľa

Posledných pár rokov sa množia motorky s obsahom medzi 250 a 450 ccm. Na čo je to dobré, respektíve pre koho sú, sme chceli prísť prostredníctvom TEčky. Aká teda je?

 

16.02.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 16663 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test jazdenky: Ducati Monster S2R 800 – čisto čistá zábava

Keď lístie na stromoch malo rovnakú farbu ako slnko, dostal som možnosť popreháňať malú červenú príšerku. A že to veru stálo za to! Zima nezima, na výber ostalo iba jediné. Rvať za plyn a usmievať sa od ucha k uchu.

 

| 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 |

Kawasaki Good Times Tour

A-day-2025-side

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »