ISSN 1336-6491 | Online: 1054 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30934
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18185)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12749)

Články - Testy a predstavenia - Test

slider

Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľké porovnávacie testy, pri ktorých môžeme v reálnom čase preskakovať z jednej motorky na druhú, prejsť si rovnaký úsek za rovnakých podmienok na viacerých strojoch,...

slider

Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)

V100, prelomovú novinku talianskej Moto Guzzi, sme mali požičanú na celú sezónu 2023. Za ten čas sme na nej nalietali 6 000 km; absolvovali sme zábeh, prvý servis, kopec výjazdov...

slider

Test BMW S 1000 RR (2023)

Predsa len sa mi pošťastilo a dostal som na test pre mnohých vysnívaný superbike BMW S 1000 RR. Zámerne som nenapísal môj vysnívaný, lebo môj trón superbikov je taktiež...

Zobrazujem články 346 až 360 z cekového počtu: 482.

08.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 23119 [Testy a predstavenia - Test]

-

Veľký alpský porovnávací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo

V prvom článku porovnávania šestice strojov v Alpách si sa mohol dozvedieť viac o malých naháčoch. Teraz k nim pridávame dvojicu Honda XL700V Transalp a Suzuki DL650 V-Strom.

 

02.10.2009 - Cacao Čitatelia: 13435 [Testy a predstavenia - Test]

-

Každodenný spoločník do času aj nečasu - Kawasaki Versys

Kam zaradiť čudo s názvom Versys? Tento stroj nie je čistokrvný naháč, rovnako však nepatrí k extrémne pohodlným turistom. To, čo tento pracant dokáže, si môžeš prečítať ďalej...

 

01.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 21299 [Testy a predstavenia - Test]

-

Veľký alpský porovnavací test - 1. časť - Úvod a naháče

Najmä leto je čas, kedy sa milióny ľudí sťahujú po celej planéte, aby videli tú-ktorú jej krásnu časť a pokochali svoje oči, užili si pár skvelých dní mimo domova a trochu sa zabavili. Na vypadnutie z mesta do rakúskych Álp sme si v redakcii vybrali šesticu rôznych strojov - BMW R1200GS Adventure, Honda XL700V Transalp, Kawasaki ER6-n, KTM 990 SM-T, Suzuki DL650 V-Strom a Yamaha XJ6 Diversion.

 

20.09.2009 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 18128 [Testy a predstavenia - Test]

-

Malá zelená žabička - Kawasaki ZX-6R

Pre tento krát sme skúsili niečo, čo by možno nikto z Vás nečakal. Vyskúšali sme nielen importérovu odvahu zveriť moto do mojich rúk, ale skúsili sme spojenie dvojvalcového fanatika so superšportovým štvorvalcom. Čo z tohto spojenia vzniklo, si prečítate v nasledujúcich historicky sa možno neopakujúcich slovách.

 

08.09.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21931 [Testy a predstavenia - Test]

-

BMW F800GS v úprave Touratech

Touratech je celosvetovo známa firma, ktorá sa zaoberá výrobou doplnkov hlavne pre turistické motorky. My sme mali možnosť vyskúšať upravenú BMW F800GS - projekt slovenského predajcu Touratech z Popradu.

 

04.09.2009 - agressor Čitatelia: 28157 [Testy a predstavenia - Test]

-

Suzuki GSX 650F - malý veľký turista

Bandita pozná každý. Sám som jedného vlastnil a mal som ho rád aj s tým jeho lenivým motorom, mäkkým podvozkom, krútiacim sa rámom a slabými brzdami. Odvtedy ale Japonci vylovili veľa veľrýb a motorky už nezvyknú trpieť chorobami z minulého storočia. Preto som bol veľmi zvedavý na to, ako tento Bandit obalený do plastu obstojí v konkurencii moderných strojov.

 

05.08.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 43300 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Honda VTR 250 - malé šikovné športové véčko

Honda VTR 250 sa mi dostáva do rúk po nie zrovna málo kilometroch strávených v sedle CBF 125-ky. Obe sú to Hondy, objemovo je to takmer presná polovica (veď 1 ccm je vážne iba o chlp), bude skutočne aj faktor jazdeckého zážitku "krát dva"?

 

30.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21318 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda CBR 600RR C-ABS 2009 - šesťkilo na každý deň

Sú to dva roky, čo sme mali RR-kové šesťkilo naposledy na test a sú to dva mesiace, čo som novú RR-ku preháňal v daždi na okruhu v Brne. Teraz ju mám však úplne pre seba, žeby cesta do minulosti?

 

27.07.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 16837 [Testy a predstavenia - Test]

-

SMC versus závoďák

Dilema. Síce ste sa možno rozhodli, že vaša ďalšia motorka bude supermoto. Ale aká? „Heavy duty“ alebo závoďák?

 

20.07.2009 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 27901 [Testy a predstavenia - Test]

-

Kawasaki KLX 250 - malý veľký bojovník

Meškám. S testom, z roboty, na stretnutie ... Za všetko môže KLX 250, využívam dosť veľa voľného času na to, aby som sa zviezol. A občas aj ten, čo mám určený na iné činnosti. Páči sa mi a asi nielen mne. Minule som stretol takú istú oproti a neboli to halucinácie. Aj keď pravdu povediac mi z nej občas hrabe.

 

10.07.2009 - Cacao Čitatelia: 59095 [Testy a predstavenia - Test]

-

Skúter vs. motorka - Honda CBF 125 vs. Honda SH125i

V kategóriách malorážiek a malých skútrov sa môže nerozhodnejší človek dostať na celkom zaujímavé rázcestie typu: skúter alebo motorka? My sme oproti sebe postavili dvoch zástupcov osminkovej veľkosti za čo najprijateľnejšie peniaze.

 

07.07.2009 - agressor Čitatelia: 30603 [Testy a predstavenia - Test]

-

Suzuki SFV 650 Gladius K9 - láska na prvý dotyk

Jasné, že som videl fotky, ale naživo, do prdele, naživo to musí zažiť každý sám! Hovoria, že to je motorka pre ženy. Nie je – toto je samotná žena! Chodím okolo nej a hladkám ju...

 

28.06.2009 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 30861 [Testy a predstavenia - Test]

-

Kawasaki VN 900 Classic - som proste classic a hlavne s káwou

Trend nárastu zdvihového objemu motorov motocyklov neobišiel ani kategóriu podlitrových chopprov a cruizrov.
V roku 2006 nahradila Kawasaki svoj dlhoročný model VN 800 novinkou VN 900.

 

17.06.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 6477 [Testy a predstavenia - Test]

-

Slnko a pohoda, taký bol Ducati Speed Weekend

Fandovia Ducati mali v dňoch 12.6. – 14.6.2009 „svoje dni“. Na letisku pri Boľkovciach neďaleko Lučenca sa totižto konal Ducati Speed Weekend pod vedením slovenského dovozcu Ducati.

 

12.06.2009 - Cacao Čitatelia: 15472 [Testy a predstavenia - Test]

-

Middle weight fighter - Honda CB600F Hornet

Pojem Honda Hornet patrí medzi jedno z najznámejších motorkových mien vo svete už od roku 1998, kedy sa prvýkrát objavilo na scéne. Už vtedy sa stal jedným z najobľúbenejších naháčov strednej triedy a túto pozíciu nechce pustiť z rúk ani v súčasnosti.

 

| 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 |

Kawasaki Good Times Tour

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »