Anketa:
Články - Technika - Úpravy motocyklov
Zobrazujem články 61 až 75 z cekového počtu: 106.
08.02.2012 - Landal Čitatelia: 9746 [Technika - Úpravy motocyklov]

TrailTech Vector - palubný počítač
Ak potrebujete riešiť palubný počítač pre rally, možno Vám pomôžu tieto skúsenosti. TrailTechVector má výborný pomer cena-výkon!
24.06.2011 - Romoto Čitatelia: 20345 [Technika - Úpravy motocyklov]

Esvéčko trochu inak - Suzuki SV650S
Keď som na jar 2010 dokončil JSA o ďalšej prestavbe som nechcel ani počuť. Bol som unavený z dní a večerov strávených v pivnici neustálym vylepšovaním a tvorením tohto motocykla. S dielom som bol ako-tak spokojný...
24.03.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6508 [Technika - Úpravy motocyklov]

BMW Speedcruiser
Ako dopadla prerábka modelu BMW HP2 Sport v podaní firiem Wunderlich a Procar Motorrad?
18.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 59115 [Technika - Úpravy motocyklov]

Video: Úprava BMW R 1150 GS Touratech / Maroko 2011
Pred pripravovanou cestou do Maroka som sa pustil aj do úprav mojej vernej GS-ky, okrem menšej generálky dostala nové farby, sadu dielov z dielne Touratech, nový zadný tlmič...
25.11.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10875 [Technika - Úpravy motocyklov]

BMW R 1232 – minulosť spojená s prítomnosťou
Jean-Luc Dupont, BMW nadšenec z Francúzska, vytvoril unikátny motocykel, ktorý elegantne spája minulosť s prítomnosťou.
26.07.2010 - shella Čitatelia: 21576 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: Tučný Intruder
Keď si človek ako ja čo rád robí všetko po svojom obstará Intruder, bola by blbosť očakávať že debata bude o fabrickej motorke.
29.06.2010 - Romoto Čitatelia: 8816 [Technika - Úpravy motocyklov]

Denník JSA - časť 5.
V tejto druhej časti príbehu o mojej JSA sa tí čitatelia, ktorých neodradilo čítanie prvej časti, môžu dozvedieť viacej o tom, ako stavba prebiehala. Jedná sa dlhú a dúfam že nie nudnú časť. Pokúsim sa o to chronologicky.
15.06.2010 - Romoto Čitatelia: 18155 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba z 90. rokov - Simson - časť 3.
Ozajstný motorkár veľmi zle znáša prerušenie alebo ukončenie kariéry. To bol aj môj prípad po ukončení pretekárskej činnosti môjho syna. Motocykel sme predali a zrazu nebolo čo montovať.
10.06.2010 - sisobmw Čitatelia: 12492 [Technika - Úpravy motocyklov]

Úprava BMW F 800 GS k svojmu obrazu
Jazdím nejaký ten piatok, mám teda už za sebou dosť kilometrov a tak viem, čo je pre cestovateľa na motorke ozaj potrebné a čo sú len drahé čačky.
09.04.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7806 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: Ducati Sport 1000
Ako to dopadne keď sa krásky z Talianska chopí nemecká firma ktorá sa zaoberá tuningom Ducatiek? Reč je o firme Ducati Saarland a ich prestavbe menom Ducati Ultima 1000.
24.03.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6485 [Technika - Úpravy motocyklov]

Pekná prestavba: Triumph Thruxton
Ako to dopadne, keď sa sériový caffe racer Triumph Thruxton dostane do rúk Jürgena Schnallera? Zdanlivo malé úpravy dokážu celkový image motorky poriadne zmeniť.
09.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 15947 [Technika - Úpravy motocyklov]

Can-Am v Afganistane - Čo na to armáda?
Keď sa pozeráte večer na správy a občas príde reč na Afganistan, tak sa v reportáži, sem tam mihnú českí vojaci na niečom, čo trochu pripomína Outlandera. Celkom náhodou sme sa dopracovali k jednému z chlapov, ktorý má so štvorkolkami v Českej armáde veľa spoločného a nebol proti sa o tejto téme porozprávať. Volajme ho Jozef.
31.12.2009 - superflanker Čitatelia: 11024 [Technika - Úpravy motocyklov]

Veľtrh obrannej a bezpečnostnej techniky IDET 2009
V dňoch 5. až 7. mája sa v priestoroch brnianskeho výstaviska uskutočnil 10. ročník Veľtrhu obrannej a bezpečnostnej techniky IDET 2009.
27.09.2009 - jasterica Čitatelia: 13138 [Technika - Úpravy motocyklov]

Rieju MRX 125 - Ako sme stavali adventure
Každý, kto ma pozná, vie, že obdivujem dakarské stroje a všetko okolo. Tak som si jedného dňa zadovážil niečo podobné. Keď môj syn predal svoje prvé enduro 50-ku a kúpil 125-ku, hneď nás napadlo, že aj z toho malého Rieju MRX 125 by bola pekná rallye-adventura.
30.05.2009 - motofanatic Čitatelia: 12187 [Technika - Úpravy motocyklov]

SUZUKI GSX-R 1000 by OMtuning
...nehľadaj žiadny systém, pravidelnosť – tento výtvor je iba taký môj úlet, myšlienka spraviť niečo nezvyčajné. Ostatne, ako vždy. ;)
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!