Anketa:
Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka
ZdieľaťPridané: 08.04.2002 Autor: feci
Čitatelia: 7476 [Šport - MotoGP]
Mokrá a veterná Suzuka privítala toto ráno nič netušiacih jazdcov, ktorý sa plný odhodlania
vydali aj napriek nečasu na okruh. Nikto zrejme ani vo sne nečakal, že do cieľa dôjde len málaktorý...
![]() |
Checa |
Keď zhasli štartovacie svetlá, najlepšie odštartoval Olivier Jacque na svojej Yamahe YZR500. Rossi známi
svojimi notoricky zlými štartami štartoval zo šiestej pozície. Francúz na Yamahe však neudržal svoje tempo
dlho, keď ho predbehli jazdci na divokú kartu Akira Ryo a Sinichi Itoh. Ryo, ktorý je
oficiálnym testovacím
jazdcom pre nové štvortakty Suzuki, jazdil na poslednom vývojovom stroji z označením GSV vytvoreného pre
sezónu 2003. Na prekvapenie všetkých sa Itoh začal vzďaľovať zbytku štartovacieho poľa.
Olivier Jacque bol penalizovaný za rýchly štart a to mu znemožnilo získať dobré umiestnenie.
Sete Gibernau dobiedzal na Carlosa Checu a snažil sa dostať dopredu. V siedmom kole mali smolu
súperiaci Max Biagi a Kenny Roberts, keď obidvaja skončili v štrkovej zóne po neustálom
vzájomnom dobiedzaní.
![]() |
Rossi - Ryo - Rossi |
![]() |
Rossi |
1. Valentino Rossi Honda Racing Corporation 49.32.766
2. Akira Ryo Wildcard +01.556
3. Carlos Checa Marlboro Yamaha Team +08.353
4. Shinichi Itoh Wildcard +10.829
5. Norick Abe Repsol-YPF Yamaha d'Antin +20.423
6. Alex Barros West Honda Pons +32.259
7. Nobuatsu Aoki Proton Team KR +1 kolo
8. Regis Laconi MS Aprilia Racing +1 kolo
9. Loris Capirossi West Honda Pons +1 kolo
10. Daijiro Katoh Fortuna Honda Gresini +1 kolo
11. Olivier Jacque Gauloises Yamaha Tech 3 +1 kolo
12. John Hopkins Red Bull Yamaha WCM +5 kôl
Pridané: 08.04.2002 Autor: feci Zdieľať
Súvisiace články:
- Galousies Grand Prix - Veľká cena JAR - feci
- VC Katalánska v triede MotoGP pre Capirossiho na Ducati - Awia
- Siedme prvenstvo Rossiho v MotoGP - sita
- GP JAPONSKA - Suzuka 6.-8. 4. 2001 - Awia
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska - sita
- Rossiho štvrtý triumf v rade - sita
- Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci - feci
- Rossi siahol víťaztvom v Motegi jednou rukou na trofej - Awia
- Gibernau potešil fanúšikov prvou výhrou v päťstovkách - Awia
- 'Deja vu' z Brna Rossi vyhráva a Biaggi padá, Estoril 2001 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Kúsok leta uprostred zimy
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý
- Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval...
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych...
- Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci
- Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách
- Keďže si strážcovia zákona opäť zmysleli zmeniť pokuty, tak prinášame:
- Norton Nemesis - Poetické meno pre ešte poetickejšiu "mašinu"
- Videli ste už dvojkolesovú krásku do ktorej možte kľudne natankovať aj letecký benzín?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!