ISSN 1336-6491 | Online: 2202 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka

 Zdieľať

Pridané: 08.04.2002 Autor: feci
Čitatelia: 7476 [Šport - MotoGP]

Mokrá a veterná Suzuka privítala toto ráno nič netušiacih jazdcov, ktorý sa plný odhodlania
vydali aj napriek nečasu na okruh. Nikto zrejme ani vo sne nečakal, že do cieľa dôjde len málaktorý...

 Checa
Checa

Keď zhasli štartovacie svetlá, najlepšie odštartoval Olivier Jacque na svojej Yamahe YZR500. Rossi známi
svojimi notoricky zlými štartami štartoval zo šiestej pozície. Francúz na Yamahe však neudržal svoje tempo
dlho, keď ho predbehli jazdci na divokú kartu Akira Ryo a Sinichi Itoh. Ryo, ktorý je
oficiálnym testovacím
jazdcom pre nové štvortakty Suzuki, jazdil na poslednom vývojovom stroji z označením GSV vytvoreného pre
sezónu 2003. Na prekvapenie všetkých sa Itoh začal vzďaľovať zbytku štartovacieho poľa.
Olivier Jacque bol penalizovaný za rýchly štart a to mu znemožnilo získať dobré umiestnenie.
Sete Gibernau dobiedzal na Carlosa Checu a snažil sa dostať dopredu. V siedmom kole mali smolu
súperiaci Max Biagi a Kenny Roberts, keď obidvaja skončili v štrkovej zóne po neustálom
vzájomnom dobiedzaní.

 Rossi - Ryo - Rossi
Rossi - Ryo - Rossi

Rossi a Gibernau boli v tomto kole za Ryom a obidvaja boli už na pódiovej pozícii. Pre Suzuki to vyzeralo na skvelý úspech, keď Španiel nedobrzdil v jednej z pravých zákrut a skončilo to pár kopancami do piesku, keď nazlostený odchádzal z trate. Týmto umožnil Gibernau Rossimu nerušene sledovať a čakať na chybu vedúceho jazdca. Ryo sa však nechcel vzdať bez boja a v 18. kole zajazdil najrýchlejšie kolo. Rossi mu to však vrátil najrýchlejším časom 2m.19.1s, čo bol o 1.5s lepší čas ako Ryov. Nakoniec sa všetko skončio dramatickým záverom keď vedúci jazdci bojovali o každý centimeter k cieľovej čiare, nakoniec zvíťazil Rossi.

 Rossi
Rossi

Výsledková listina:
1. Valentino Rossi Honda Racing Corporation 49.32.766
2. Akira Ryo Wildcard +01.556
3. Carlos Checa Marlboro Yamaha Team +08.353
4. Shinichi Itoh Wildcard +10.829
5. Norick Abe Repsol-YPF Yamaha d'Antin +20.423
6. Alex Barros West Honda Pons +32.259
7. Nobuatsu Aoki Proton Team KR +1 kolo
8. Regis Laconi MS Aprilia Racing +1 kolo
9. Loris Capirossi West Honda Pons +1 kolo
10. Daijiro Katoh Fortuna Honda Gresini +1 kolo
11. Olivier Jacque Gauloises Yamaha Tech 3 +1 kolo
12. John Hopkins Red Bull Yamaha WCM +5 kôl

Pridané: 08.04.2002 Autor: feci Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »