Anketa:
Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý
ZdieľaťPridané: 03.06.2002 Autor: feci
Čitatelia: 8271 [Šport - Motocross]
ME juniorov v motokrose v triede Open - Gevgelija (Mac.)
GEVGELIJA 2. júna (SITA) - Slovenský motokrosový pretekár Tomáš Bučenec pokračuje v seriáli ME v motokrose juniorov v triede Open vo výborných výkonoch. V macedónskej Gevgeliji ako jediný Slovák v štartovom poli tretích pretekov v sezóne 2002 na svojom stroji Suzuki skončil v oboch jazdách na 2. mieste, čo mu aj celkovo vynieslo striebornú pozíciu. V Macedónsku si najlepšie počínal Estónec Juss Laansoo na motocykli Yamaha. Rovnaké poradie je aj v priebežnom poradí šampionátu - vedie Laansoo pred Bučencom.
Výsledky:
1. Juss Laansoo (Est.) Yamaha,
2. Tomáš Bučenec (SR) Suzuki,
3. Arturs Licitis (Litva) KTM
Priebežné poradie ME v triede Open (po 3 pretekoch):
1. Juss Laansoo (Est.),
2. Tomáš Bučenec (SR),
3. Arturs Licitis (Litva)
Pridané: 03.06.2002 Autor: feci Zdieľať
Súvisiace články:
- Triumf Tomáša Bučenca v Ivanove - sita
- Dobrý úvod Bučenca na ME juniorov v motokrose - sita
- V Šenkviciach víťazstvá Kohúta, Bučenca a Kragelja - sita
- Bučenec sa teší na seriál MS - sita
- Richard Šikyňa – jediný Slovák v seriáli MXGP 2019 - Redakcia
- Bučenec bodoval na pretekoch ME v Chorvátsku - sita
- V Lozorne štart motokrosárskej sezóny - sita
- Riho bodoval na ME v Slovinsku, Bučenec vo Francúzsku - sita
- Rossi víťazom VC Španielska v triede MotoGP - sita
- VC Česka - Zvíťazil Biaggi, Rossi vypadol - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Kúsok leta uprostred zimy
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne
- Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval...
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych...
- Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka
- Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci
- Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách
- Keďže si strážcovia zákona opäť zmysleli zmeniť pokuty, tak prinášame:
- Norton Nemesis - Poetické meno pre ešte poetickejšiu "mašinu"
- Videli ste už dvojkolesovú krásku do ktorej možte kľudne natankovať aj letecký benzín?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!