Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1940 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29793
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17610)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12183)
Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (52)  [Verzia pre tlač] Tlač

Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2011

 Zdieľať

Pridané: 16.01.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 11227 [Novinky - Oznam]

Pripravili sme pre vás malú analýzu slovenského trhu motocyklov za rok 2011, vrátane porovnania s poslednými rokmi.

Celkovo sa za rok 2011 predalo na Slovensku 3554 kusov nových motocyklov, z čoho 1624 kusov bolo do 50 cm3 a 1930 nad päťdesiat kubíkov, čo je celkovo viac ako 8-percentný pokles oproti minulému roku (a takmer 4-percentný pokles v kategóriách nad 50 kubíkov). Z týchto čísel sú pre lepšiu výpovednú hodnotu odfiltrované štvorkolky a motokrosové modely. Nasledujúce štatistiky vychádzajú z reálne zaregistrovaných nových motocyklov, ktoré boli predané na Slovensku (teda nefigurujú tu motorky dovezené zo zahraničia, bez ohľadu na to, či sú nové alebo jazdené).

Z nasledujúceho obrázku je zrejmý stály pokles celkového motocyklového trhu na Slovensku. Rok 2007 bol ešte predkrízový, ale už v priebehu nasledujúceho roka bolo jasné, že sa nedá očakávať extra rast, a ďalšie tri roky zmenšili náš trh s novými motocyklami na úroveň rokov 2003 - 2005. Červené stĺpce sú motocykle s kubatúrou nad 50 cm3, sivé stĺpce do 50.

 Vývoj slovenského trhu po rokoch
Vývoj slovenského trhu po rokoch

Pre ľahšiu orientáciu budeme v pracovať iba s modelmi nad 50 cm3, teda s „normálnymi veľkými“ motorkami. Priebeh predaja po mesiacoch nebol v roku 2011 nijako zvláštny, akurát prelom júla a augusta bol poznačený daždivým počasím a tým pádom poklesom predaja. Počasie na Slovensku do veľkej miery ovplyvňuje predaj.

 Predaj v roku 2011 po mesiacoch
Predaj v roku 2011 po mesiacoch

Pri takýchto poklesoch trhu je pre zistenie výkonnosti jednotlivých značiek dôležité sledovať ich trhové podiely. Na nasledujúcom obrázku vidíme, že tradične silná Honda postupuje v priebehu rokov lineárne nahor, a to dokonca cez 30 %, najmä vďaka modelom CBF125 a PCX. Najväčší pokles má Suzuki, ktorá sa za posledné tri roky v trhovom podieli prepadla o viac ako 5 % a predbehla ju dovtedy tradičná trojka Yamaha. Nárast je jasný aj u Kawasaki, BMW a KTM skôr stagnujú.

 Trhové podiely značiek za posledné roky
Trhové podiely značiek za posledné roky

Honda je tým pádom najúspešnejšou značkou na slovenskom trhu, s 588 predanými kusmi jej patrí prvá priečka. Yamaha (246 ks) po prvý raz predbehla Suzuki (192 ks) a prvú päťku uzatvára posledná japonská značka Kawasaki a Adams.

 Predaje značiek za rok 2011
Predaje značiek za rok 2011

Podobne ako v minulých rokoch, v prehľade modelov vedie Honda CBF125, tesne sledovaná BMW R1200GS, ktoré je zároveň skokanom roka. Nasledujú tradičné klasiky Hornet, Shadow a Transalp, za ktorými je Supertenere od Yamahy. Suzuki v rebríčku boduje lacnou SV650 a V-Stromom, jediným želiezkom v ohni od Kawasaki v prvej desiatke je naháč Z750.

V skútroch bezkonkurenčne vedie spomínaná Honda PCX, ktorá zároveň zlomila slovenský rekord v počte registrácii za jeden rok - ešte nikdy sa na Slovensku nepredalo z jedného modelu toľko kusov ako PCX.

 Najúspešnejšie modely za rok 2011
Najúspešnejšie modely za rok 2011

Údaje boli spracované zo štatistík Združenia automobilového priemyslu.

Pridané: 16.01.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (52)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »