ISSN 1336-6491 | Online: 2097 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2014 – VC Francúzska – kvalifikácia

 Zdieľať

Pridané: 17.05.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 4183 [Šport - MotoGP]

Ducati vykopla továrenský tím Yamahy z prevej lajny.

Seriál článkov - MotoGP 2014:

| Seriál článkov: MotoGP 2014 |

Úvodnú vetu musíme venovať Marquezovi, ako inak, získal Pole position a zajazdil traťový rekord. Zajtra asi iba najväčší optimisti čakajú iný priebeh preteku. Ak vynecháme prvé miesto, potom sa môžu diať zaujímavé veci. Espargaro pretavil svoju chuť jazdiť do druhej pozície a aspoň takto sa Yamaha dostala do prvého riadku. Milým prekvapením je tretia pozícia Doviziosa s Ducati.

Štvrtým a zároveň teda prvým v druhej rade je respektíve bude Stefan Bradl, za ním piaty Valentino Rosii v tejto sezóne podávajúci lepšie výkony ako stajňový kolega Lorenzo, ten bude šiesty. Väčšinou sa tretej rade už moc nevenujeme, ale teraz stojí za povšimnutie Dani Pedrosa, ktorý je až na deviatej pozícii, niečo také sa pri Honde nestáva každý deň. Dodajme, že to nemusí nič znamenať, Dani, koniec koncov ako väčšina pilotov, dokáže zatlačiť na pílu a zamiešať karty. Spomeňme ešte Crutchlowa, tento sympaťák odštartuje z dvanástej pozície, tento rok mu to príliš nejde a tak sa logicky natíska otázka, či prestup do Ducati bol pre neho to pravé orechové. Dosť bolo kecov, sledujte pretek zajtra o 14:00 na Nova Sport alebo Voyo.

Kvalifikácia 2

Pos.Num.RiderNationTeamBikeKm/hTimeGap 1st/Prev.
193Marc MARQUEZSPARepsol Honda TeamHonda304.31'32.042
244Pol ESPARGAROSPAMonster Yamaha Tech 3Yamaha308.61'32.7340.692 / 0.692
34Andrea DOVIZIOSOITADucati TeamDucati308.31'32.7550.713 / 0.021
46Stefan BRADLGERLCR Honda MotoGPHonda306.61'32.8460.804 / 0.091
546Valentino ROSSIITAMovistar Yamaha MotoGPYamaha306.61'32.8730.831 / 0.027
699Jorge LORENZOSPAMovistar Yamaha MotoGPYamaha304.91'32.8990.857 / 0.026
719Alvaro BAUTISTASPAGO&FUN Honda GresiniHonda307.71'33.0060.964 / 0.107
841Aleix ESPARGAROSPANGM Forward RacingForward Yamaha301.01'33.0150.973 / 0.009
926Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHonda309.71'33.0230.981 / 0.008
1038Bradley SMITHGBRMonster Yamaha Tech 3Yamaha304.61'33.0581.016 / 0.035
1129Andrea IANNONEITAPramac RacingDucati304.31'33.1021.060 / 0.044
1235Cal CRUTCHLOWGBRDucati TeamDucati303.91'33.3151.273 / 0.213

Kvalifikácia 1

Pos.Num.RiderNationTeamBikeKm/hTimeGap 1st/Prev.
141Aleix ESPARGAROSPANGM Forward RacingForward Yamaha298.01'33.483
235Cal CRUTCHLOWGBRDucati TeamDucati302.21'33.8230.340 / 0.340
369Nicky HAYDENUSADrive M7 AsparHonda288.81'33.8590.376 / 0.036
468Yonny HERNANDEZCOLEnergy T.I. Pramac RacingDucati297.61'33.9990.516 / 0.140
55Colin EDWARDSUSANGM Forward RacingForward Yamaha296.21'34.2030.720 / 0.204
645Scott REDDINGGBRGO&FUN Honda GresiniHonda289.61'34.2330.750 / 0.030
77Hiroshi AOYAMAJPNDrive M7 AsparHonda294.01'34.4570.974 / 0.224
817Karel ABRAHAMCZECardion AB MotoracingHonda293.81'34.8801.397 / 0.423
98Hector BARBERASPAAvintia RacingAvintia291.01'35.4992.016 / 0.619
1023Broc PARKESAUSPaul Bird MotorsportPBM285.71'35.7952.312 / 0.296
1170Michael LAVERTYGBRPaul Bird MotorsportPBM288.21'35.9322.449 / 0.137
1263Mike DI MEGLIOFRAAvintia RacingAvintia287.61'36.1632.680 / 0.231

foto: motogp.com

Pridané: 17.05.2014 Autor: Beal Zdieľať

Seriál článkov - MotoGP 2014:

| Seriál článkov: MotoGP 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »