Anketa:
MotoGP 2014 – VC Francúzska – pretek
ZdieľaťPridané: 18.05.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 3666 [Šport - MotoGP]
Zhasli svetlá a rozprávky bol koniec. Aspoň sa tak zdalo.
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Dobre odštartoval Dovizioso, uchmatol si prvú pozíciu a chvíľku ťahal na svojej Ducati vláčik jazdcov. Rossi sa zaradil na štvrté miesto, za krátko preskočil Espargara potom Bradla. V treťom kole
predbehol vedúceho Dovziosa a to bol koniec mediálneho výslnia pre nálepky sponzorov na kapotách Ducati, postupne ho predbehli aj Espargaro, Bradl a hoci to znie strašidelne, táto veta ešte nekončí, pridali sa ďalší a Doviziozo uvidel šachovnicu až ôsmi. Marquez po nepodarenom štarte a chybe v jednej zo zákrut prepadol na deviate miesto, ale ostaní sa mu moc nemohli posmievať, pretože Pedrosa bol hneď pred ním a pred ním zas Lorenzo, ktorý ťahal na siedmej priečke.
![]() |
Diváci, najmä tí menej skalní, sa možno tešili na nedeľný šlofík pri TV a ten nie a nie prísť. Dôvodov bolo veľa. Čakalo sa, čo sa udeje s Marquezom a ako sa vyrovná s deviatym miestom. Hádate dobre. S deviatym miestom sa nijako nevyrovnaj, poskočil cez Pedrosu, Lorenza, v ôsmom kole dal traťový rekord a o triedu pomalších závodníkov cmukal jedného za druhým. Kým vlani sme boli svedkami jeho ostrých predbiehaní, kde niekedy nie len jeho ale aj jazdca pred ním delili od pádu len milimetre, teraz sa nič podobné neopakovalo. Marc dozrel a svojich súperov predbiehal s absolútnym prehľadom. Trvalo len desať kôl pokým začal stíhať vedúceho Rossiho. Údaje o čase hrali španielsku hymnu a ani sám veľmajster Rossi nemohol pohybovať o tom, že ho Marguez dá. Stalo sa v dvanástom kole. Rossi bol príliš dlhý a úradujúci majster sveta nemôže konať inak len chybu potrestať. Skôr ako Valentino dokončil nadávku, Marc odskočil, znovu odskočil a znovu a znovu, a znovu až mal pretek od 13 kola rovnaký scenár ako všetky predošle.
Ostávalo do konca desať kôl. Pedrosa si začal chystať Lorenza, ktorý priebežne po stupienku poskakoval vpred až na piatu pozíciu a len o jedno kolo neskôr o ňu prišiel vďaka Pedrosovi. No a to bolo všetko, čo sa v tomto preteku udialo. Cieľom prešiel prvý Marquez, druhý Rossi pre ktorého to znamenalo 150 pódium, tretí Bautista, čo bol pozoruhodný výkon, keď vezmeme v úvahu, že štartoval zo siedmej pozície. Najsamväčšie sklamanie prehltol iste Lorenzo. Tento rok mu sezóna absolútne nevychádza, keby som chcel byť naozaj sprostý, napíšem, že to až pripomína prechod k Ducati. Lenže ten sa nekonal a tak to musí byť ešte ťažšie.
Pos. | Points | Num. | Rider | Nation | Team | Bike | Km/h | Time/Gap |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 159.5 | 44'03.925 |
2 | 20 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 159.4 | +1.486 |
3 | 16 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 159.3 | +3.144 |
4 | 13 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 159.3 | +3.717 |
5 | 11 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 159.3 | +4.077 |
6 | 10 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 159.1 | +7.088 |
7 | 9 | 6 | Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | Honda | 158.8 | +11.527 |
8 | 8 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 158.2 | +22.103 |
9 | 7 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 158.1 | +22.626 |
10 | 6 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 158.1 | +23.108 |
11 | 5 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | Ducati Team | Ducati | 158.0 | +25.780 |
12 | 4 | 45 | Scott REDDING | GBR | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 157.2 | +39.523 |
13 | 3 | 68 | Yonny HERNANDEZ | COL | Energy T.I. Pramac Racing | Ducati | 157.0 | +42.544 |
14 | 2 | 7 | Hiroshi AOYAMA | JPN | Drive M7 Aspar | Honda | 157.0 | +42.736 |
15 | 1 | 17 | Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | Honda | 156.2 | +56.644 |
16 | 70 | Michael LAVERTY | GBR | Paul Bird Motorsport | PBM | 155.2 | +1'14.123 | |
17 | 5 | Colin EDWARDS | USA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 154.8 | +1'19.723 | |
18 | 23 | Broc PARKES | AUS | Paul Bird Motorsport | PBM | 154.2 | +1'30.934 | |
19 | 63 | Mike DI MEGLIO | FRA | Avintia Racing | Avintia | 154.0 | +1'34.521 | |
Not Classified | ||||||||
29 | Andrea IANNONE | ITA | Pramac Racing | Ducati | 148.9 | 27 Laps | ||
8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Avintia | 141.8 | 27 Laps | ||
Not Finished 1st Lap | ||||||||
69 | Nicky HAYDEN | USA | Drive M7 Aspar | Honda | 0 Lap |
Celkové poradie šampionátu:
Pos. | Rider | Bike | Nation | Points |
---|---|---|---|---|
1 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 125 |
2 | Dani PEDROSA | Honda | SPA | 83 |
3 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 81 |
4 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | 53 |
5 | Jorge LORENZO | Yamaha | SPA | 45 |
6 | Stefan BRADL | Honda | GER | 39 |
7 | Pol ESPARGARO | Yamaha | SPA | 38 |
8 | Aleix ESPARGARO | Forward Yamaha | SPA | 37 |
9 | Bradley SMITH | Yamaha | GBR | 34 |
10 | Alvaro BAUTISTA | Honda | SPA | 26 |
foto:motogp.com
Pridané: 18.05.2014 Autor: Beal Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MotoGP 2014 – VC Francúzska – kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2014 - VC Holandska - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Talianska - aktualizované nedeľa 15:11 - Beal
- MotoGP 2014 - VC San Marina - Beal
- MotoGP 2014 - VC Indianapolis - pretek - Beal
- MotoGP 2014 – VC Španielska - Beal
- MotoGP 2014 - VC Japonska - Marc Márquez majter sveta 2014! - Beal
- MotoGP 2015 - VC Kataru - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Aragón - Beal
- MotoGP 2014 - VC Talianska - pretek - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- VR - Kolo po prejdení cieľom
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015
- MotoGP 2015 - Čo nepovedal pápež a my sme vyčítali.
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - Marquez skutočne zapredaný?
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - dianie pred štartom
- MotoGP 2015 - VC Austrálie - fantastický Iannone tretí, Lorenzo sťahuje Rossiho náskok
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu
- MotoGP 2015 - VC Aragonu - Marquez opäť k zemi.
- MotoGP 2015 - VC San Marína - taktický hlavolam
- MotoGP 2015 - VC Veľkej Británie - Rossi opäť vo vedení
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!