Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3440 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29869
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2014 – VC Francúzska – pretek

 Zdieľať

Pridané: 18.05.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 3666 [Šport - MotoGP]

Zhasli svetlá a rozprávky bol koniec. Aspoň sa tak zdalo.

Seriál článkov - MotoGP 2014:

| Seriál článkov: MotoGP 2014 |

Dobre odštartoval Dovizioso, uchmatol si prvú pozíciu a chvíľku ťahal na svojej Ducati vláčik jazdcov. Rossi sa zaradil na štvrté miesto, za krátko preskočil Espargara potom Bradla. V treťom kole
predbehol vedúceho Dovziosa a to bol koniec mediálneho výslnia pre nálepky sponzorov na kapotách Ducati, postupne ho predbehli aj Espargaro, Bradl a hoci to znie strašidelne, táto veta ešte nekončí, pridali sa ďalší a Doviziozo uvidel šachovnicu až ôsmi. Marquez po nepodarenom štarte a chybe v jednej zo zákrut prepadol na deviate miesto, ale ostaní sa mu moc nemohli posmievať, pretože Pedrosa bol hneď pred ním a pred ním zas Lorenzo, ktorý ťahal na siedmej priečke.

Diváci, najmä tí menej skalní, sa možno tešili na nedeľný šlofík pri TV a ten nie a nie prísť. Dôvodov bolo veľa. Čakalo sa, čo sa udeje s Marquezom a ako sa vyrovná s deviatym miestom. Hádate dobre. S deviatym miestom sa nijako nevyrovnaj, poskočil cez Pedrosu, Lorenza, v ôsmom kole dal traťový rekord a o triedu pomalších závodníkov cmukal jedného za druhým. Kým vlani sme boli svedkami jeho ostrých predbiehaní, kde niekedy nie len jeho ale aj jazdca pred ním delili od pádu len milimetre, teraz sa nič podobné neopakovalo. Marc dozrel a svojich súperov predbiehal s absolútnym prehľadom. Trvalo len desať kôl pokým začal stíhať vedúceho Rossiho. Údaje o čase hrali španielsku hymnu a ani sám veľmajster Rossi nemohol pohybovať o tom, že ho Marguez dá. Stalo sa v dvanástom kole. Rossi bol príliš dlhý a úradujúci majster sveta nemôže konať inak len chybu potrestať. Skôr ako Valentino dokončil nadávku, Marc odskočil, znovu odskočil a znovu a znovu, a znovu až mal pretek od 13 kola rovnaký scenár ako všetky predošle.

Ostávalo do konca desať kôl. Pedrosa si začal chystať Lorenza, ktorý priebežne po stupienku poskakoval vpred až na piatu pozíciu a len o jedno kolo neskôr o ňu prišiel vďaka Pedrosovi. No a to bolo všetko, čo sa v tomto preteku udialo. Cieľom prešiel prvý Marquez, druhý Rossi pre ktorého to znamenalo 150 pódium, tretí Bautista, čo bol pozoruhodný výkon, keď vezmeme v úvahu, že štartoval zo siedmej pozície. Najsamväčšie sklamanie prehltol iste Lorenzo. Tento rok mu sezóna absolútne nevychádza, keby som chcel byť naozaj sprostý, napíšem, že to až pripomína prechod k Ducati. Lenže ten sa nekonal a tak to musí byť ešte ťažšie.

Pos.PointsNum.RiderNationTeamBikeKm/hTime/Gap
12593Marc MARQUEZSPARepsol Honda TeamHonda159.544'03.925
22046Valentino ROSSIITAMovistar Yamaha MotoGPYamaha159.4+1.486
31619Alvaro BAUTISTASPAGO&FUN Honda GresiniHonda159.3+3.144
41344Pol ESPARGAROSPAMonster Yamaha Tech 3Yamaha159.3+3.717
51126Dani PEDROSASPARepsol Honda TeamHonda159.3+4.077
61099Jorge LORENZOSPAMovistar Yamaha MotoGPYamaha159.1+7.088
796Stefan BRADLGERLCR Honda MotoGPHonda158.8+11.527
884Andrea DOVIZIOSOITADucati TeamDucati158.2+22.103
9741Aleix ESPARGAROSPANGM Forward RacingForward Yamaha158.1+22.626
10638Bradley SMITHGBRMonster Yamaha Tech 3Yamaha158.1+23.108
11535Cal CRUTCHLOWGBRDucati TeamDucati158.0+25.780
12445Scott REDDINGGBRGO&FUN Honda GresiniHonda157.2+39.523
13368Yonny HERNANDEZCOLEnergy T.I. Pramac RacingDucati157.0+42.544
1427Hiroshi AOYAMAJPNDrive M7 AsparHonda157.0+42.736
15117Karel ABRAHAMCZECardion AB MotoracingHonda156.2+56.644
1670Michael LAVERTYGBRPaul Bird MotorsportPBM155.2+1'14.123
175Colin EDWARDSUSANGM Forward RacingForward Yamaha154.8+1'19.723
1823Broc PARKESAUSPaul Bird MotorsportPBM154.2+1'30.934
1963Mike DI MEGLIOFRAAvintia RacingAvintia154.0+1'34.521
Not Classified
29Andrea IANNONEITAPramac RacingDucati148.927 Laps
8Hector BARBERASPAAvintia RacingAvintia141.827 Laps
Not Finished 1st Lap
69Nicky HAYDENUSADrive M7 AsparHonda0 Lap

Celkové poradie šampionátu:

Pos.RiderBikeNationPoints
1Marc MARQUEZHondaSPA125
2Dani PEDROSAHondaSPA83
3Valentino ROSSIYamahaITA81
4Andrea DOVIZIOSODucatiITA53
5Jorge LORENZOYamahaSPA45
6Stefan BRADLHondaGER39
7Pol ESPARGAROYamahaSPA38
8Aleix ESPARGAROForward YamahaSPA37
9Bradley SMITHYamahaGBR34
10Alvaro BAUTISTAHondaSPA26

foto:motogp.com

Pridané: 18.05.2014 Autor: Beal Zdieľať

Seriál článkov - MotoGP 2014:

| Seriál článkov: MotoGP 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »