Anketa:
Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023) 1/2
ZdieľaťPridané: 28.03.2024 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 2963 [Testy a predstavenia - Test]
V100, prelomovú novinku talianskej Moto Guzzi, sme mali požičanú na celú sezónu 2023. Za ten čas sme na nej nalietali 6 000 km; absolvovali sme zábeh, prvý servis, kopec výjazdov do zahraničia, aj menšiu chybu.
Text: Matej Mularčík
Foto: Matej Mularčík, Peter Fischer
Video: Peter Fischer
V100 Mandello S sme dostali v plnej výbave aj s kuframi. Srdcom tejto motorky je priečne pozdĺžne uložený vidlicový litrový dvojvalec, ktorý produkuje 115 koní a krútiaci moment 105 Nm. V drahšje verzii S je aj obojsmerný quickshifter a plne nastaviteľné semiaktívne odpruženie Öhlins. Brzdy má na starosti Brembo, takže viac si už nemôžeme priať. Kolesá sú 17-palcové, zadné má šírku 190 a letmé uchytenie, takže vyzerá brutálne.
Hmotnosť s náplňami je 233 kg. Spotrebu udáva výrobca 4,7 l/100 km, my sme lietali priemerne za 6,5. Motorka má full LED svetlá aj s prisvecovaním do zákrut. Kokpit tvorí plnofarebná TFT prístrojová doska a predné plexi je nastaviteľné elektronicky, samozrejmosťou sú aj vyhrievané rukoväte. Naša verzia je v tradičnej Guzzi farebnej kombinácii zelenej so sivou. Dostali sme ju aj s tromi originál kuframi, kde bočné kufre vytvoria zámok s motorkou pomocou zadného sedla. Takže ak ich človek chce dať dole, tak musí vybrať zadné sedlo a až vtedy sa to dá, celkom dobrý systém, ale chvíľku nám trvalo kým sme na to prišli, lebo v návode sa to nepíše. Museli sme používať logiku, lenže Taliani majú svoju vlastnú logiku :)
Keď uvidíte to letmé uchytenie zadného kolesa alebo rozsvietené zadné svetlo, tak neverím, že sa vám nebude páčiť. Zadné svetlo vytvára akýsi 3D efekt a vyzerá ako turbíny. Pri prvom naštartovaní z nej cítiť výkon, motorkou mierne šklbne a motor si krásne odkašle a dáva na známosť, že tu je aj na dynamické jazdenie. Nechávam ju zohriať a vyrážam do práce. Po nasadnutí sa cítim ako doma, perfektný posed, hneď mám pocit, že máme spolu odjazdených kopec kilometrov.
Na prvom semafore smerom do práce radím jedna a už mám za sebou celú premávku, hm, takže silu to má riadnu. Quickshifter funguje obstojne, ale sem tam si v meste radím aj so spojkou kvôli hladkosti radenia. V malých otáčkach ten shifter sem tam mierne šklbne motorkou, nie je to nič dramatické, ale predsa len je tu stále možnosť aj radenia so spojkou. Prichádzam do preplnenej Bratislavy a v zápche nemám problém sa predrať dopredu. Manipulácia síce nie je najjednoduchšia, ale zas nie je to skúter, takže sťažovať si nemôžem. Pokyny jazdca zvláda na výbornú a výškou ju zvládnu aj nižší jazdci. Ja z nej dočiahnem bez problémov na zem celou šľapou.
Plexi mám v najvyššej pozícii a svoju robotu si odvádza výborne, do helmy nechytám žiadny aerodynamický prúd. No našťastie sa k jazdcovi dostáva dostatok vzduchu, takže teplo vám nebude. Čo ma ale prekvapuje je teplo od motora, a to aj v chladnejšom počasí. Cítim, že mi zohrieva nohy od kolien dole. V chladnejšom počasí je to celkom príjemné, ale to sa bavíme o teplotách pod 10 stupňov, no pri 20 a viac to nie je úplne najpríjemnejšie. Jazdil som s ňou aj v ozaj výpekoch nad 30 stupňov a sklamem všetkých obľubovačov krátkych gatí, že okrem toho, že by ste tak nemali jazdiť, tak na tejto motorke tak jazdiť určite nebudete.
Zvuk ma vždy poteší, keď pridám, je to príjemný benefit pre jazdca. Viem si tu predstaviť aj poriadny laďák, ktorý nemusí byť vykuchaný, ale aspoň by dotvoril výraznejší zvuk a charakter motorky. Po meste ma čakajú ešte nejaké vybavovačky, tak sa na dnešný deň teším, lebo mám výbornú spoločnosť. Keď potrebujem zaparkovať pred Auparkom, tak prichádzam pred hlavný vchod a vidím ako si ju ľudia obzerajú. Darmo, vyzerá to tak, že Mandello bude magnet na pohľady a s tým zvukovým prejavom, ktorý produkuje, bude priťahovať pohľady aj vďaka zvukovej kulise. Do zadného kufra som bez problémov napchal celý ruksak v ktorom mám veci a nemusím sa otravovať s ním na chrbte.
Motorka sa oživuje klasicky kľúčom, ale tak stále mi to nevadí, lebo nie všetky nové motorky majú bezkľúčový systém. Smerom domov využívam potenciál motora a prešmyknem sa premávkou ako sa na jednostopové vozidlo patrí. Za mestom pridávam plnku a veru ide krásne za plynom. Doma zastavujem a nechávam ho odfúknuť a ono si praská a odfukuje ako po náročnej robote. Keď ju doma umývam, tak ma neskutočne potešia odtiene laku, ako dobre vyzerá.
Na druhý deň opakujem svoju cestu do práce, ale z práce už idem okľukou. Vychádzam smerom na diaľnicu na Malacky a pridávam čo to dá. Motor sa bez sebemenšieho zaváhania nechá točiť a pomaly ale isto sa približujem k ilegálnym rýchlostiam. Nanešťastie mi moju obľubu vo vysokej rýchlosti prekazia policajti, ktorí cestujú mojim smerom. Neva, aj tak pri Lozorne schádzam z diaľnice a šiniem si to smerom na Babu. Mandelko si okresné cesty veľmi užíva a ja v jeho sedle tiež. Najviac mu sedia okresky, na ne bolo stvorené. Z Perneku si dávam režim Sport a užívam si záťah odspodu. Posed je mierne športový, ale nie je vyslovene nepohodlný. Je to niečo medzi naháčom a cestovným endurom, takže ten, kto sa chce ísť po práci blázniť, tak kľudne môže a ten kto chce ísť na výlet, tak tiež nebude sklamaný. Je to taký univerzál, zvláda svoju úlohu s gráciou.
Na Pezinskej Babe si užívam nový asfalt a preháňam Mandello zo strany na stranu. Ochotne sa sklápa do zákrut a vychutnávam si stabilitu v zákrutách. Brzdy od Bremba fungujú ako inak na jednotku, spolieham sa na ne pred každou zákrutou. Je výborným spoločníkom na povozenie sa. Jedinú nevýhodu, čo som zatiaľ našiel počas nášho dlhodobého testu, je manipulácia. Slabší jedinci sa s ňou v preplnenej premávke dosť zapotia a to nehovorím o manipulácii na mieste. Ťažisko je síce umiestnené čo dole, ale kombinácia zadnej širokej pneu a váhy 233 kg vám pri manipulácii dajú zabrať. No tí, čo pravidelne cvičia, s tým nebudú mať problém.
Pri nezohriatom motore je niekedy zábavné nájsť neutrál, ale po zohriatí s citom a zvykom ho už bez problémov nájdete. Je potrebné sa chovať k prevodovke ako k železu a poriadne kopať kvalty, a to aj po zábehu. Za to sa vám odvďačí presným chodom a bude radosť to tam cez quickshifter kopať. Babu som si otočil viackrát a v podstate som si ako tak Mandello zaradil. Podľa mňa je viac športovejšia ako cestovnejšia a mňa baví sa na nej premávať po okreskách. Motor taktiež obľubuje športovejšiu jazdu a bola by škoda to nevyužiť. Keď ale človek chce pocestovať, tak môže nahodiť všetky 3 kufre a vybrať sa brázdiť cesty.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Video: Záver celosezónneho testu Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Moto Guzzi |
Model: | V100 Mandello |
Rok: | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2023 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1042 ccm |
Max. výkon: | 115.1 k (84.6 kW) / 8700 ot. |
Max. krútiaci moment: | 105 Nm / 6750 ot. |
Kompresný pomer: | 12.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 96 x 72 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 - R17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 280 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 - R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 212 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 233 kg |
Výška sedla: | 815 mm |
Rázvor: | 1475 mm |
Dĺžka: | 2125 mm |
Šírka: | 835 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 4.7 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 271 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok |
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | nastaviteľný podvozok, USD vidla |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena: 15 699 eur, verzia S 17 999 eur (1/2024) |
Pridané: 28.03.2024 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
Súvisiace články:
- Veľká alpská porovnávačka 2023! - Awia
- Test klasiky najklasickejšej - Moto Guzzi V7 Stone (2021) - Herghott
- Moto Guzzi ukázalo úplnú novinku V100 Mandello a veľké plány - Herghott
- Moto Guzzi modernizovalo roadster V100 Mandello - Redakcia
- Moto Guzzi predstavuje V7 Stone Ten na počesť 10. výročia klubu The Clan - Redakcia
- Café racer od BMW - BMW R nineT 2014 - zeON
- Značka Moto Guzzi dnes oslavuje 100 rokov - Herghott
- Špionážne fotografie 2014 BMW NineT? - zeON
- EICMA 2022: BMW ľahko inovovalo model R 1250 R - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob
- Vyskúšali sme projektil BMW M 1000 R (2023) s výbavou M Competition
- Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition
- Kawasaki Z900 SE (2023) - podlitrový športovec za rozumné prachy!
- Honda CMX1100T Rebel DCT (2023) - Odpadlík Reno Raines by dnes jazdil na nej!
- Test jedného z najdlhšie fungujúcich modelov sveta - BMW R 1250 R (2023) - sto rokov vývoja nezaprieš
- Test BMW S 1000 RR (2023)
- KTM otvorila špeciálnu výstavu Motohall
- Triumph Bonneville T120 DGR
- Kráľ comebackov KTM 890 SMT čoraz hmatateľnejší!
- ... zobraz všetky články od tohto autora