Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 421 až 435 z cekového počtu: 600.
19.02.2008 - Diger Čitatelia: 20469 [Mototuristika - Európa - Dobré Rady]

Veľa štastných kilometrov
Tak a je to tu. Slniečko sa nám už pomaly tlačí na oblohu a rozpaľuje asfalt. Áno. Sezóna pre nás, nás motorkárov je na dohľad.
03.02.2008 - Zephyr Čitatelia: 10987 Strany: 9 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Septembrové pasobranie 2007
Bolo to dávno, veľmi dávno, čo som si prvýkrát uvedomil prvé príznaky. Tá chuť niekam vyraziť, znovu a znovu, prejazdiť doposiaľ nepoznané a nové, vidieť nádhernú prírodu, obdivovať umenie a šikovnosť staviteľov rôznych ciest a cestičiek.... Kdesi som sa dopočul, že sú to práve príznaky choroby zvanej mototuristika.
27.01.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 866371 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Motoride Dakar Adventure 2008 – alebo cesta na zrušený Dakar
Nápad vyraziť v januári do Maroka a vidieť na vlastné oči dakarskú rally mi behal po mysli už pár rokov. Veci začali naberať reálne rozmery až minulý rok.
01.01.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 30937 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Sleduj Motoride Dakar Adventure 2008 naživo
Do tohto článku, ktorý sa nachádza aj na podstránke dakar2008.motoride.sk, budú až do ukončenia výpravy denne pribúdať fotky a krátke správy z našej cesty.
22.12.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 7870 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Prvý slobodný výjazd
Vstup Slovenska do Schengenu považujem za naozaj dobrú vec, preto som ju bol osláviť malým výjazdom.
13.12.2007 - MajoKE Čitatelia: 23072 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Prepadnutie Bieloruska
V časoch, keď mal Bruce Willis vlasy som pri rume, nápoji strelcov prehlásil pred priateľmi, že nikdy nepôjdem do krajiny, kde sú potrebné víza. Klamal som.
11.11.2007 - Winnetou Čitatelia: 6844 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Národné motocyklové múzeum Birmingham
Najväčšie a najlepšie svojho druhu, miesto, kde legendy stále žijú. Dosť bolo komercie, poďte sa pozrieť...
30.10.2007 - Francuz Čitatelia: 18279 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Albánsko 2007
Keď sme sa v zime dostali k fotkám z Albánska, hneď sme vedeli, že to je niečo pre nás. Nádherná príroda, hory, more, cesty väčšinou šotolinové. Braňo to asi spomenul aj doma, a tak dostal na Vianoce turistického sprievodcu Albánskom a bolo rozhodnuté.
22.10.2007 - Cendina Čitatelia: 8035 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tour de beer 11. 8. – 17. 8. 2007
Tuhle dovolenou slibuju Rejdiovi už druhým rokem. Po Haluška-tripu, kdy ke konci mu lezla bryndza snad i ušima a šíleně mu pocukávalo pravé dolní víčko, mi rozhodně oznámil, že když já můžu mít dovolenou s haluškama chce on dovolenou pivní.
16.10.2007 - janoxl Čitatelia: 8913 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Adventúra Alpy, jeseň 2007
Všetko sa to začalo, keď sme sa vrátili domov z letnej dovolenky, ktorú sme si rozdelili na váľanie sa na pláži a jazdenie po Alpách.
01.10.2007 - zeze Čitatelia: 13771 Strany: 8 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Trentino 2006 alebo Vymetanie nezvučných passov
Scenár sa opakoval. Celú zimu a jar veľké plány, ale keď sa trochu roztopil sniežik a naša mať začala volať, zrazu nebolo ani času, ani endúr do partie na tie alpské veci, ktoré už tak dlho čakajú.
26.09.2007 - Winnetou Čitatelia: 4954 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Extreme performance bike weekend - Santa Pod
Štvrť míle na anglický spôsob, Santa Pod raceway.
19.09.2007 - Puco Čitatelia: 5217 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Zraz Moto Guzzi, 14 - 16. 9. 2007
Ako to už býva, neplánované veci bývajú väčšinou dobré, tak ani ja som tento zraz neplánoval. Dokonca som ho nemal ani v kalendári. Ako k tomu teda vlastne došlo, ako sa to mohlo stať? Nuž...
17.09.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22006 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajina 2007 alebo do tretice všetko dobré
Možno aj preto mi teraz s odstupom času a z pohodlia domova vŕta v hlave myšlienka vyraziť do Komzomoľsku ešte raz naľahko... Okrem toho sme mali v pláne návštevu okolia Rachiva a Hoverly, ktorá nám kvôli technickým problémom nevyšla. Takže dôvodov pre návrat do zakarpatsej oblasti je viac.
13.09.2007 - MajoKE Čitatelia: 14071 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako som odišiel na mesiac...
Kalendárny samozrejme. Keďže Slovensko nie je Japonsko a ja nie som Japonec, zobral som mesiac dovolenky, sadol na Fazera a odišiel. Japonskí workoholici si dovolenku neberú, čo keby to fungovalo bez nich? Budú zbytoční?
Predchádzajúce | 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!