Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 511 až 525 z cekového počtu: 601.
12.01.2006 - majoBA Čitatelia: 20744 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Chorvátske ostrovy Krk, Rab, Hvar 2005
Naše výjazdy k moru sú spojením vyjazdenia sa na motorkách a užívania si letnej dovolenky, preto v tomto článku nenájdete žiadne "dôležité" informácie o historických pamiatkach a pod., ale skôr tipy a skúsenosti z chorvátskych ostrovov.
11.01.2006 - zeno Čitatelia: 13897 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko po tretíkrát
Nebudem teraz písať o tom, kedy a kde som sa rozhodol, že pôjdem do Grécka. Od mojej prvej cesty do tejto krajiny to už vôbec neriešim.
09.01.2006 - MajoKE Čitatelia: 9548 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Keď bolo trištvrte na jeseň a superšporty spali...
... rozhodol sa jeden blázon na dvoch kolesách prejsť tri hranice keď boli štyri stupne a začal o piatej ráno, o šiestej kvôli hmle nič nevidel a o siedmej bol v Ubli...
19.12.2005 - JuroCBR Čitatelia: 15877 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Chorvátsko tour 2005
Vždy keď som čítal nejaký z cestopisov na motorke, oči sa mi rozžiarili a chytil ma taký zvláštny pocit ktorý každý z vás určite pozná. Článok som vždy prečítal “jedným dychom“ a stále som si hovoril že aj ja raz pôjdem... A po plánovaní, dohadovaní a balení môj deň D nastal!
13.12.2005 - Petko Čitatelia: 15020 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rusko 2005
Pôvodne sme pripravovali cestu okolo Čierneho mora. Lákalo nás východné Turecko a jeho bájny Ararat, hornaté Gruzínsko so svojou pohostinnosťou a ruské letné strediská rozprestierajúce sa pozdĺž Čierneho mora. Po získaní informácií a vybavení potrebných víz cieľ cesty naberal na realite.
09.12.2005 - begis Čitatelia: 10048 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

XT tour 2005 alebo cieľom bola cesta
Príprava bola asi taká , že mi vykvitol nápad ísť pozrieť kus Európy. Prišla nová sezóna a dátum, ktorý som si určil, som musel o týždeň posunúť. Zákon schválnosti, práve som mal najviac práce. Samotná príprava vlastne nebola žiadna. Pondelok servis moto, štvrtok nákup potravín tak bajočko za 3000 Sk. Večer som to nahádzal do vakov a v kľude prdel do perín.
06.12.2005 - janoxl Čitatelia: 10016 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpy na druhý pokus - 14. - 17. 9. 2005
Nakoľko nám prvý pokus v júni nevyšiel (3 dni v kuse pršalo), dali sme si sľub, že tento rok dobijeme Grossglockner. Tak sa aj stalo, po návrate z expedície som obvolal pár známych o ktorých som nepochyboval, že by nešli. Po čase sme zostali 2 motorky a 4 ľudia. Ja, Renča a Havran s Terkou.
02.12.2005 - intros Čitatelia: 16009 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2005 (13. 07. - 18. 07.)
Niekedy uprostred zimy vznikol nápad ísť do Rumunska, hlavne ked som dostal aj pozvanie od svojich kamarátov, ktorí tam žijú. Pred dvomi rokmi som absolvoval Rumunsko na bicykli, no teraz som chcel ísť na motorke. A tu je v krátkosti zopár riadkov z našej cesty:
17.11.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27665 Strany: 7 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ukrajina rally 2005 alebo ako my pajechali na Odesu
Tohtoročnú alpskú dávku máme za sebou. Vybavili sme to koncom mája. Na východe sa nám však tiež páči, tak prečo sa nepozrieť aj k našim východným susedom...
15.11.2005 - klaban Čitatelia: 11059 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Cesta po Evropě + Faro 2005
Po větším dlouhém přemýšlení a přemlouvání mé drahé choti jsem se rozhodl jet na své YAMAHA XJ900S do Fara. Samozřejmě proti byli dost vysoké náklady na cestu, spoustu najetých km, vybrat si celou dovolenou a také udělat celkový servis moto. Nakonec jsme se ale se všemi těmito problémy dost dobře vyrovnali a zážitky z cesty a z Fara jsou prostě super.
09.11.2005 - Kapro Čitatelia: 22511 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

4000 km po Islande
Vždy som si myslel, ze názov Island je odvodený od anglického slova pre ostrov. Všetko je ale úplne inak. Ísland v domorodštine znamená Ľadová Zem. Dávno som sa pohrával s myšlienkou vyraziť tam na motorke...
07.11.2005 - dominator Čitatelia: 10543 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Chorvátsko a Dolomity (20. 9. - 25. 9. 2005)
Nápad a sen vybrať sa do Dolomitov a osviežiť sa napokon v Jadrane sa nám konečne podarilo bez vážnejších nástrah uskutočniť a tu v krátkosti niekoľko zážitkov:
04.11.2005 - MajoKE Čitatelia: 13307 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Okolo SR za 88 hodín, I. časť
Ak by som bol indián, moje meno by bolo Oceľová riť. Vydal som sa na cestu skúsiť aké to je pár dní na moto, bez presného plánu a túlať sa kam chceš. Som propagátorom nenáročného a skromného cestovania, nuž aj výbavy. Mám na sebe toľko vecí z Číny, že by som mohol byť aj veľvyslanec Číny v SR.
31.10.2005 - marekxxx Čitatelia: 15132 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Varadero expedition Nordkapp 2005
Stojím pred ťažkým oceľovým trezorom, v pravej ruke poťažkávam Glock 26 s 31-ranovým zásobníkom a v ľavej HK USP, obidve kalibru 9 mm Luger a premýšľam. Po poslednej návšteve Ruska som nadobudol dojem, že bez palných zbraní sa tam nevrátim.
26.10.2005 - Freedom Čitatelia: 15235 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rakúsko - Chorvátsko 2005
Zostava: Freedom, Ružička (Yamaha Virago 1100), neskôr Drtič, Sisa, Pagy, Kika, Marek, Ondro a Saška.
Predchádzajúce | 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!