Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3286 až 3300 z cekového počtu: 8786.
09.10.2014 - nevo Čitatelia: 5383 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
Headbanging - Hot Rod Races 2014 – Finsterwalde, Nemecko
Väčšina z Vás o tom nepočula. Niektorí o tom mohli čítať v mesačníku Motohouse a už úplne málo sa zúčastnilo. Headbanging v nemeckom meste Finsterwalde, alebo víkend hot rod, rockability a pekne dobovo nahodených dievčat.
09.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 3089 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Blog projekt z cesty do terénu - Ne každý deň je posvícení
Už to tak je a treba sa s tým zmieriť alebo to brať s humorom ako ja. Ulomiť páčku spojky na gulášovke, to sa môže podariť len mne. A to som sa snažil tú druhú rundu vyhnúť kontaktom po štarte...
09.10.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5389 [Šport - Freestyle MX]
Na Sony Xperia Freestyle X-Night 2014 do Košíc mieri jazdec z absolútnej svetovej špičky!
Jazdec takýchto kvalít ešte na Slovensku neštartoval! Na Sony Xperia freestyle X-Night sa predstaví jazdec z absolútnej svetovej špičky. V Steel Arene uvidia diváci 25. októbra japonského pretekára Taku Higašina - víťaza olympiády adrenalínových športov X-Games z roku 2012!
08.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7045 [Bleskovky - Predstavujeme]
Príď vyskúšať a priamo porovnať enduro od Bety a Husqvarny
Predajňa Motocorse v spolupráci so Zlatkom Novosádom pripravili pre verejnosť testovací deň, kde si môžete bezplatne vyskúšať a priamo porovnať endurá od Husqvarny a Bety.
08.10.2014 - gilbert Čitatelia: 8670 [Mototuristika - Európa - Výlet]
Veteránske galérie na Morave - Tatra veterán múzeum v Bítove
Ako som naznačil v letnom putovaní po južnej Morave absolvoval som viaceré návštevy múzeí s veteránmi. Najbližšie, čo sa týka vzdialenosti, bolo Tatra veterán múzeum v Bítove.
07.10.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4676 [Novinky - Súťaž]
Súťaž o vstupenky na Sony Xperia Freestyle X-Night 2014
Aj tohto roku vám prinášame súťaž o vstupenky na obľúbenú FMX show, ktorá sa vracia do Košíc.
07.10.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10766 [Bleskovky - Novinky]
Prvá foto cestnej verzie Kawasaki Ninja H2 2015?
Redakcia MCN ukázala dnes pravdepodobne prvú fotografiu pripravovanej cestnej verzie Kawasaki H2. Samotný výrobca tiež poodhalil ako by mala vyzerať v novom videu.
07.10.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7493 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]
Vokolo Vománu 2 aneb Na trase Omán – Česká republika
V předchozím díle jsme ukončili pět tisíc kilometrů dlouhou cestu Vokolo Vománu a ocitáme se před hranicí Spojených arabských emirátů. Řídítka našich už značně omšelých motocyklů směřují na západ, máme před sebou zhruba deset tisíc kilometrů jízdy domů...
07.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6097 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Moto Guzzi V7 Racer 2014 s haZard zvukom
Caféracer od Carla Guzziho sme už testovali, ale to tam neboli tieto haZard rúry. A musím sa priznať, zase som zhrešil, ženy som tešil, blondína, zrzka ...
06.10.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8798 [Bleskovky - Novinky]
Mitas predstavil na výstave INTERMOT 2014 nové pneumatiky pre motokros
Hlavnými novinkami Mitas na výstave Intermot v Kolíne nad Rýnom sú motokrosové plášte C-25 a C-24 na piesočnatý a extrémne bahnitý terén a ďalej C-27 a C-26 na veľmi tvrdý a kamenistý terén.
06.10.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2866 [Bleskovky - Novinky]
Chceš vstupenky na Sony Xperia Freestyle X-Night 2014?
Ak je to tak sleduj motoride.sk a buď najrýchlejší. Aj tohto roku sme pripravili súťaž, kde o výhercovi nerozhodne náhoda ale tvoja rýchlosť.
06.10.2014 - Romoto Čitatelia: 4638 [Novinky - Reportáž]
Intermot 2014 v detailoch
Prvotné informácie o tých najväčších novinkách z Intermotu máme za sebou, skúsme sa teda spolu poprechádzať po výstavných uličkách v jednotlivých halách.
06.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6795 [Testy a predstavenia - Test]
Enduro špeciály Beta RR pre rok 2015
Spoločnosť Motocorse ako nový dovozca značky Beta na Slovensko nám ponúkol testovať endurové špeciály od Bety do ich rodného miesta Rignano sull’Arno. My sme tam na testovanie za náš tým vyslali tiež špecialistu na enduro. Takže otestované by mali byť ako sa patrí.
02.10.2014 - Jura Čitatelia: 5636 [Šport - Cestné Motocykle]
7. Holíčsky zámocký okruh 2014
Neodmysliteľnou súčasťou poslednej septembrovej soboty sa okrem Zámockých pivných slávností v Holíči stal i Holíčsky zámocký okruh. Sobota plná jazdenia a nakoniec zábava až do rána bieleho.
02.10.2014 - Marklar Čitatelia: 18168 [Vaše stroje - Moja motorka]
Honda CBF 250 2005 - voľba rozumu
Slnko, more, siesta a maňána. Španielsko, kto by si neprial stráviť tu pár dní? Nádherné hladké, kľukaté cesty, ktoré priam vyzývajú na jazdu. Nad týmto mi blúdili myšlienky od prvého dňa, čo som sa sem presťahoval. Motorka ostala doma v garáži na Slovensku a mne ostalo iba šúchať podrážky.
Predchádzajúce | 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


















