Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1408 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31519
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18438)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13081)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 6046 až 6060 z cekového počtu: 8722.

24.03.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6530 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Pekná prestavba: Triumph Thruxton

Ako to dopadne, keď sa sériový caffe racer Triumph Thruxton dostane do rúk Jürgena Schnallera? Zdanlivo malé úpravy dokážu celkový image motorky poriadne zmeniť.

 

24.03.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 16901 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

KTM Adventure 950 S - šelma po roku

Po uplynutí 14-tich mesiacov píšem sľúbené pokračovanie o oranžovom zverinci. Skúsenosti, vylepšenia a vyhoršenia. Ďalších najazdených 8000 kilometrov nie je veľa. Stačí cesta do Kazachstanu a späť... Ale taká porcia a z toho možno 90% po teréne v paľbe je snáď dosť.

 

23.03.2010 - gracia3991 Čitatelia: 19804 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Cagiva Super City 125

Celé sa to začalo po lete 2009 kedy som zistil, že skúter mi už nestačí. Chcel som niečo silnejšie, rýchlejšie ale hlavne s rýchlosťami. Začal som sledovať inzeráty a po pár dňoch som s tým oboznámil rodičov. Tak sa to celé začalo...

 

23.03.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9396 [Bleskovky - Novinky]

-

Elektrický motocykel KTM odhalený predčasne

Nemeckému časopisu Das Motorrad sa podarilo prelomiť silné informačné embargo ohľadom nového elektricky poháňaného motocykla KTM Freeride.

 

22.03.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7376 [Šport - Rally]

-

Italian Baja 2010 v cieli, Jaro Katriňák odstúpil, Roman Malovec obsadil 16. miesto

V nedeľu sa v taliansku jazdil záverečný deň preteku Italian Baja 2010. Jaro Kariňák dokázal že aj na štyroch kolesách to vie, ale doplatil na nešťastnú závadu, keď prehrial brzdy a musel odstúpiť. Roman Malovec pokračoval vo vyrovnanom výkone a úspešne dotiahol svoju prvú Baju do cieľa.

 

21.03.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3449 [Šport - Rally]

-

Italian Baja 2010 2. súťažný deň smolný pre Jara Katriňáka

Dnes sa v taliansku jazdil špeciál pomenovaný po Dakarskej Legende Edim Oriolim. Kým Jara Kariňánka trápili technické problémy na trati špeciálu, Roman Malovec podal vyrovnaný výkon bez zbytočných jazdeckých chýb.

 

19.03.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5051 [Šport - Rally]

-

Italian Baja 2010 - Environ Imidjex team po prvej etape, Katroš piaty!

Jaro Katriňák sa opätovne postavil na štart pretekov európskej série Baja, tentoraz však na štyroch kolesách a pod taktovkou Environ Imidjex tímu. Osedlal štvorkolku Can-am a spolu s Romanom Malovcom dnes absolvovali prvú etapu preteku Italian Baja v talianskom Pordenone.

 

18.03.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 15950 [Bleskovky - Novinky]

-

Hadraplán má svojho nástupcu!

Oživená legenda sa po prvýkrát predstavila na Motoslóne 2010 v Brne pod novým menom Velor-X-Trike.

 

17.03.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9806 [Bleskovky - Novinky]

-

Suzuki GSX-R 600 Special Edition

Suzuki oslavuje 25. výročie rady GSX-R a tak nám pripravuje rôzne chuťovky v podobe limitovaných edícií.

 

17.03.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5951 [Novinky - Editorial]

-

Editorial Motoride.sk 3/2010

Napriek počasiu a zime, ktorá nás akosi nechce tohto roku opustiť, tu máme už čoskoro ďalšiu motosezónu. Prvé akcie ako festival motofilmov a výstavu Motocykel už máme za sebou. Čo nás čaká?

 

17.03.2010 - pepepe11 Čitatelia: 14203 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Autobus alebo moja Kawasaki ZZR 1100

Kawasaki ZZR 1100, rok výroby: 1994, motor: radový štvorvalec, objem 1052ccm, výkon 151 Hp. Pokúsim sa Vám v tomto článku popísať moje začiatky, tento motocykel, dôvody prečo som sa preň rozhodol a prečo ho ešte stále vlastním.

 

15.03.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6332 [Bleskovky - Novinky]

-

Video: Večerné menu v štýle BMW S 1000 RR

Viete, ktorý motorkársky video spot bol ocenený a získal viac ako milión klikov na YouTube? Nie, tak klikajte a uvidíte...

 

15.03.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 22926 [Bleskovky - Novinky]

-

Yamaha FZ8 a FZ8 Fazer

Už dávnejšie vieme o kroku Yamahy, ktorá sa rozhodla eFZety rozšíriť o osemstovky. Konečne sme sa dočkali sprístupnenia presnejších technických špecifikácií.

 

15.03.2010 - kizuna Čitatelia: 60290 [Technika - Dobré Rady]

-

Bezpečnosť jazdy na motocykli - 1. časť Mali by ste jazdiť na motorke?

Motoride.sk pre vás exkluzívne v spolupráci so SuperDRIVE Moto pripravil seriál článkov o bezpečnom jazdení na motocykli. Každý týždeň sa môžete tešiť na zaujímavé informácie z tejto sekcie, ktorú pre vás píše inštruktor motoškoly Matúš Podstrelenec.

 

12.03.2010 - MAKOSHADOW Čitatelia: 9631 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Normandia alebo Tour de France 2009

4894 km za 11 dní. Po inšpirovaní sa článkami na motoride som si povedal, že aj ja napíšem počas dlhých zimných večerov spomienky na jeden pekný výlet.

 

| 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 |

Kawasaki Good Times Tour

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »