Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1131 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31525
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18441)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13084)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 6256 až 6270 z cekového počtu: 8722.

05.10.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8028 [História]

-

Rally Dakar ročník 1988 - desiate výročie

V tomto ročníku, počet účastníkov prekonal hranicu 600. Presne 603 vozidiel prišlo na štartovaciu rampu vo Versailles: 183 motoriek, 311 áut, 109 nákladiakov.

 

04.10.2009 - motoracingsk Čitatelia: 3605 [Šport - SuperBike]

-

WSBK - 13 - Magny Cours

Noriuki Haga má po predposlednom kole WSBK vďaka víťazstvu a druhému miestu v hodnotení desať bodový náskok pred Benom Spiesom. V pretekoch Supersport 1000 skončil Tomáš Svitok dvadsiaty piaty.

 

04.10.2009 - motoracingsk Čitatelia: 3389 [Šport - MotoGP]

-

GP Portugalska - Estoril - 14. kolo

Víťazmi pretekov GP v Estorile sa stali Jorge Lorenzo, Marco Simoncelli a Pol Espargaro. Jakub Jantulík vybojoval v pretekoch 125 ccm dvadsiate prvé miesto.

 

02.10.2009 - Cacao Čitatelia: 13501 [Testy a predstavenia - Test]

-

Každodenný spoločník do času aj nečasu - Kawasaki Versys

Kam zaradiť čudo s názvom Versys? Tento stroj nie je čistokrvný naháč, rovnako však nepatrí k extrémne pohodlným turistom. To, čo tento pracant dokáže, si môžeš prečítať ďalej...

 

01.10.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28466 [Novinky - Oznam]

-

Slovakiaring dnes slávnostne otvorený!

1. október 2009 sa výrazne zapíše do histórie slovenského motošportu. Dočkali sme sa otvorenia prvého motoristického okruhu na našom území... DOPLNENÉ: Video z otvorenia.

 

01.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 21415 [Testy a predstavenia - Test]

-

Veľký alpský porovnavací test - 1. časť - Úvod a naháče

Najmä leto je čas, kedy sa milióny ľudí sťahujú po celej planéte, aby videli tú-ktorú jej krásnu časť a pokochali svoje oči, užili si pár skvelých dní mimo domova a trochu sa zabavili. Na vypadnutie z mesta do rakúskych Álp sme si v redakcii vybrali šesticu rôznych strojov - BMW R1200GS Adventure, Honda XL700V Transalp, Kawasaki ER6-n, KTM 990 SM-T, Suzuki DL650 V-Strom a Yamaha XJ6 Diversion.

 

01.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6871 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet motocyklov - 10/2009

Čo môžete nájsť v najnovšom Svete motocyklov číslo 10/2009?

 

30.09.2009 - Varan Čitatelia: 26863 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda XL125 Varadero- najdospelejšia z rodiny 125iek

Tak tu máme pohľad vlastníka na najväčšiu, najťažšiu a bohužiaľ aj najdrahšiu štvortaktnú osminku...

 

28.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17970 [Bleskovky - Predstavujeme]

-

Tréning jazdy na vlastnej koži s inštruktorom v pätách!

So značkou SuperDRIVE ste sa na motoride určite už viackrát stretli, či už v článkoch o prvej motoškole alebo v našich fórach. Čo sa však za touto jazdou s inštruktorom skrýva, sme chceli zažiť na vlastnej koži.

 

28.09.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5142 [História]

-

Rally Dakar ročník1987 - Cyril Neveu piaty krát jedničkou

Rally Dakar prežila stratu Thierryho Sabina. Jeho otec Gilbert s pomocou Verdoy-Metge teamu prevzali kontrolu nad organizovaním rally.

 

27.09.2009 - motoracingsk Čitatelia: 3740 [Šport - SuperBike]

-

WSBK - 12 - Imola

Po druhej jazde Superbikov dochádza k striedaniu na čele šampionátu. Nori Haga síce nestačil na svojho tímového kolegu Michela Fabrizia a skončil druhý...

 

27.09.2009 - jasterica Čitatelia: 13204 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Rieju MRX 125 - Ako sme stavali adventure

Každý, kto ma pozná, vie, že obdivujem dakarské stroje a všetko okolo. Tak som si jedného dňa zadovážil niečo podobné. Keď môj syn predal svoje prvé enduro 50-ku a kúpil 125-ku, hneď nás napadlo, že aj z toho malého Rieju MRX 125 by bola pekná rallye-adventura.

 

26.09.2009 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9574 [Bleskovky - Novinky]

-

Ducati Hypermotard 796, tak sa dočkali aj menej odvážni...

Tri roky po tom, čo sa na svetlo sveta dostala prvá „100%“ informácia, že Ducati sa vybrala aj cestou prerastených motardov, tu máme ďalšiu takú správičku.

 

25.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4665 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 10/2009

Tak a máte to tu! Už pri predstavení minulého čísla, sme vám sľubovali mega veľké prekvapenie, mesiac ubehol a prekvapko je tu.
Slovenský Motohouse má od dnešného dňa 148 strán !!!
Užite si to.

 

25.09.2009 - Varan Čitatelia: 8904 [Bleskovky - Novinky]

-

2010 Aprilia RSV4 R - s lacnejším podvozkom a cenou Japonca

Nikdy nebolo tajomstvom, že Aprilia bude ponúkať 2 verzie modelu RSV4. Čakanie na lacnejšiu verziu modelu RSV4 Factory už definitívne skončilo. Prichádza RSV4 R. Je potešujúce, že RSV4 R nestráca ohromujúci dizajn a predovšetkým výkon drahšej verzie RSV4 Factory.

 

| 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 |

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »