Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6316 až 6330 z cekového počtu: 8722.
21.08.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10151 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test komunikačného systému Hello Biker 2.0
Komunikačný systém talianského výrobcu ponúka Bluetooth spojenie s mobilom alebo navigáciou a hromadnú komunikáciu až medzi šiestimi jednotkami na vlastnom komunikačnom kanáli.
20.08.2009 - Cacao Čitatelia: 4447 [Bleskovky - Novinky]

Streetfightrovská cesta od V2 k V4 alebo nové Tuono na obzore
Písal sa rok 2002, keď talianska Aprilia vyzliekla vtedy čerstvo faceliftovanú RSVčku a poslala do pouličných bitiek jeden z najzaujímavejších streetfightrov vôbec - litrové Tuono.
19.08.2009 - Romoto Čitatelia: 15892 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

8. Motoride stretko v Alpách - Motoride Tour 2009
14. - 16. 8. 2009 sa uskutočnilo stretnutie členov a priaznivcov Motoridu v rakúskych Alpách v dedinke – lepšie povedané pri hostinci - Alpengasthof na križovatke honosne nazvanej Kalte Kuchl. Awia a spol. takéto stretnutie organizovali po ôsmy krát.
18.08.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5572 [História]

Rally Dakar ročník 1981 - víťazstvo pre BMW
Rally Dakar sa stala bezpochyby veľmi známou a žiadanou. V tomto roku ale nastal problém. Rally sa stala atraktívnou pre mnohých ľudí a nastali tlačenice pri prebierkach.
14.08.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 9554 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

RUMUNSKO 2009 – Po stopách Rally Central Europe
Prekrásne horské pláne, romantické výhľady okolo nekonečných šotolinových ciest. Zdraviaci horár uvoľňujúci lesnú cestičku, priateľsky mávajúca lesná stráž. Divoká paľba po trasách RCE 2008. Nereálne? Nie, to je Rumunsko!
13.08.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7118 [Šport - Cestné Motocykle]

Fotoreport: Podjavorinský okruh 2009
Pre vás všetkých, ktorí ste si nechali ujsť víkendové preteky veteránov na mestskom okruhu v Novom Meste nad Vám prinášame aspoň vydarené fotografie.
13.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13510 [Novinky - Pozvánka]

Baba má prvý výcvikový areál pre motorkárov – jediný v SR
Slovensko má od leta 2009 prvý komplexný výukový systém školy bezpečnej jazdy pre najrizikovejších a najzraniteľnejších účastníkov premávky, pre motorkárov.
13.08.2009 - galan111 Čitatelia: 11393 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Yuki Arrow cesta okolo Slovenska 2009
Tak som sa rozhodol vyskúšať svojho ARROW-a a vybral som sa na dovolenku okolo Slovenska. Ideme dvaja s manželkou, ktorú som na toto dobrodružstvo nahovoril i napriek tomu, že ešte na motorke prakticky nikde nebola.
11.08.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 9321 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Ochutnávka Motoride stretka alebo ako malá CBF-ka zvládla 580 km za 12 hodín
Asi každý, kto organizoval akciu pre väčšiu skupinu ľudí a nechcel nechať nič na náhodu, všetko si dopredu vyskúšal a overil. Aj ja som overoval a skúšal.
11.08.2009 - gegon Čitatelia: 3218 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Bikeweekend in Rožnov pod Radhoštěm
Ak máte na pláne nedeľnú jazdu a nepohŕdnete troškou histórie, mám pre Vás tip na príjemné spojenie týchto dvoch koníčkov.
10.08.2009 - Ivan Sklenár - ivanxr125l Čitatelia: 11244 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tam a ešte kúsok ďalej alebo 3950 km na Honde XR125L
Minulé leto som vám ponúkol recept ako netradične prežiť prázdniny, teraz mám niečo šialenejšie!
Zimná prax vo francúzskom Tignes Val Claret ma donútila vymyslieť si výlet, na ktorý som tak ľahko nemal zabudnúť... Bolo niečo okolo januára keď sa zrodil nápad vidieť krásu Savojských Álp zo sedla mojej 125-ky.
09.08.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6763 [História]

Rally Dakar ročník 1980 - príchod továrenských teamov
Spustenie rally Dakar sa stretlo s okamžitým veľkým úspechom. Očarený touto rally neboli len súťažiaci, tak isto aj na strane organizátorov bolo cítiť nadšenie.
09.08.2009 - Kyso Čitatelia: 27290 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CBF 600 S - Motorka pre každého
Keďže články, ktoré som si prečítal tu na motoride mi dosť pomohli s výberom motorky, ale aj zahnali nudu keď som cez zimu nemal čo robiť, tak som sa rozhodol prispieť aj ja.
07.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3356 [Novinky - Súťaž]

Vyhodnotenie súťaže dovolenka s Paolom
Spoločnosť PAOLO SLOVAKIA pripravila pre svojich zákazníkov veľkú letnú súťaž o týždňový pobyt pre dve osoby na Chorvátskom ostrove UGLJAN. Máme tu výsledky.
06.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2239 [Šport - Cestné Motocykle]

Dva európske body z Brna pre Tomáša Svitka
Počas posledného júlového víkendu sa na Masarykovom okruhu v Brne konali Majstrovstvá sveta Superbikov a Supersportov a k tomu pridružených tried, kde v pretekoch Majstrovstiev Európy triedy Superstock 600 štartoval aj slovenský pretekár Tomáš Svitok.
Predchádzajúce | 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!