Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6496 až 6510 z cekového počtu: 8722.
14.04.2009 - Cacao Čitatelia: 20688 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Tri, dva, jedna, začíname: 10 000 km na novej Honde CBF 125
Tesne pred Veľkou nocou nám do redakcie pribudol nový spoločník na dlhodobý test v podobe najmenšej CBF-ky od červených.
12.04.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8411 [Bleskovky - Predstavujeme]

Pripravujeme: Honda DN 01 v redakčnom teste
Október roku pána 2005, na Tokyjskej výstave Honda predstavuje štúdiu DN-01. Málokto vtedy veril, že sa dostane do sériovej výroby.
12.04.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6343 [Bleskovky - Novinky]

Double na Slovensku v podaní firmy Paolo
Po roku fungovania na slovenskom trhu spoločnosť Paolo otvára nové brány pre motorkárov aj v Bratislave.
10.04.2009 - gilbert Čitatelia: 7630 Strany: 2 [História]

Výstava: Na plný plyn
Malokarpatský región je trvalo zapísaný v povedomí nadšencov a obdivovateľov motoristického športu. Mestské Múzeum v Pezinku si túto skutočnosť pripomenulo motoristicky ladenou dlhodobou výstavou...
08.04.2009 - hajdukm Čitatelia: 5760 [Šport - Enduro]

ASKOF Cassovia Cup v roku 2009
Prvý pretek ASKOF Cassovia Cup-u sa neúprosne blíži a už teraz sa množstvo jazdcov pripravuje na dátum 19.4.2009 kedy sa v Šarišských Bohdanovciach rozozvučí rev motorov.
08.04.2009 - vmax Čitatelia: 13275 [Vaše stroje - Moja úprava]

Ako som montoval StarCom na Varaderko
Zastavili sme sa na obed a poriadne napráskali, potom sme si sadli na motorky a Juro hlási do vysielačky: „Peťo, ideš s diaľkovými alebo ste sa tak nažrali?“ Cez slzy od rehotu nevidím a otváram plexi na mojej Schubertke.
06.04.2009 - Cacao Čitatelia: 19527 [Bleskovky - Predstavujeme]

Honda VTR250 čoskoro v predaji aj na Slovensku
Práve nám prišla správa z Hondy o novom modeli, ktorý sa bude predávať na európskom trhu od júla tohto roku.
06.04.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 9878 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Potrápili sme KTM RC8R na T’N’T Track Days
Jar si nemohla vybrať lepší čas, kedy vtrhnúť do našich končín. Vystupujem z auta na okruhu Pannonia ring, nebo bez obláčikov, teplota približne 20°C a predo mnou celý deň jazdenia s KTM-kou na okruhových dňoch T’N’T Track Days.
06.04.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6169 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov – 04/2009
Termín vydania aprílového čísla Sveta motocyklov sme načasovali tak, aby ste si ho mohli kúpiť už v našom stánku na výstave Motocykel 2009.
05.04.2009 - Cacao Čitatelia: 3017 [Šport - SuperBike]

Double v podaní Hagu, to je víkendová Valencia. WSBK 2009 - 3 - Valencia
Po kratšej pauze boli cez víkend zas na pláne svetové superbajky. Haga "válí"...
05.04.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7545 [Bleskovky - Novinky]

Firma FMoto sa presťahovala do Bratislavy
Michal Fraňo už dávnejšie avizoval sťahovanie firmy FMoto z Pezinka do Bratislavy. Stalo sa...
03.04.2009 - XXL-LM Čitatelia: 5521 [Novinky - Pozvánka]

Custom Chrome Europe - Show Mainz 2009
Ako každý rok aj tento sa konala v nemeckom Mainzi medzinárodná výstava custom motocyklov pod hlavičkou Custom Chrome Europe a AMD.
02.04.2009 - mato99 Čitatelia: 19760 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ako sa plnia detské sny - Suzuki DR 650 SE 2003
Každý z nás má nejaké sny, mne sa ten môj detský sen splnil a chcem sa s vami oň podeliť. Ak chcete, čítajte ....
01.04.2009 - GaST Čitatelia: 5084 [Bleskovky - Predstavujeme]

Ísť príkladom na dvoch kolesách - pozvánka na motorkársku omšu
Ak vieš na chvíľu zahodiť národnostnú a nábožensko-kritickú ateistickú nevraživosť, čítaj ďalej.
31.03.2009 - oblukmt Čitatelia: 22108 [Technika - Dobré Rady]

KETTENMAX automatický čistič reťaze
Neviem teda ako vy, ale ja som z tých pohodlnejších ľudí a nerád mávam celé ruky špinavé od oleja a iného sajratu čo sa stihne počas jazdy na reťaz nalepiť. A práve toto ma donútilo začať na nete hľadať dáku somarinku čo by ma od tejto práce aspoň trocha oslobodila. A narazil som na rakúsky výrobok KETTENMAX.
Predchádzajúce | 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!