Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6691 až 6705 z cekového počtu: 8722.
17.10.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 3782 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Svitok: Smola na záver sezóny
Jedným z dôležitých tohtoročných cieľov motocyklového pretekára Tomáša Svitka bola účasť na pretekoch Majstrovstiev Európy triedy superšport 600, ktoré sa konali počas uplynulého víkendu v španielskom Albacete.
15.10.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 40816 [Testy a predstavenia - Test]

Test Ural Sportsman 750 – Baľšaaja ťechňika
Zabudni na všetko čo si doteraz poznal. Toto je veľké, ťažké, samá oceľ, má to sajdku s náhonom, spiatočku a vzhľad z čias druhej svetovej. Proste stará dobrá ruská technika z fabriky za Uralom v ďalekom Irbite.
15.10.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8239 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet Motocyklov 10/2008
Októbrový Svet motocyklov opäť prináša kopec testov tohtoročných modelov, ale vyskúšali sme si aj niekoľko horúcich noviniek pre budúci rok.
15.10.2008 - Cacao Čitatelia: 9716 [Novinky - Pozvánka]

14. Motodarovačka krvi pre Kristiána
Pripraviť sa, pozor! Zas je tu čas zájsť spoločne na odberové miesta transfúznych staníc a zúčastniť sa ďalšieho motorkárskeho darovania krvi. Spoločne pojdeme už štrnásty krát!
15.10.2008 - Cacao Čitatelia: 6145 [Bleskovky - Novinky]

Nová Aprilia RSV-4 Tuono?
Prinesie Aprilia okrem novej RSV4 aj naked verziu s menom Tuono?
14.10.2008 - xLoop Čitatelia: 13270 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Životopis motorkára alebo ako sa Durke motorkárom stal
Po dlhom ale naozaj dlhom zvažovaní som sa rozhodol napísať dačo zo svojich skúseností. Počiatočné obavy typu „o čom ?“, „ako začať ?“ a „čo tam vlastne napíšem ?“ som sa rozhodl odignorovať. Takže tento článoček berte naozaj s rezervou nakoľko je to moja prvotina.
13.10.2008 - Diger Čitatelia: 21615 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha R6/2000 po 20 000 km
Mnoho ľudí si prečíta recenziu na nový motocykel, pretože jeho výber sa uberá tým či oným smerom a preto chce vopred vedieť, podľa čoho sa rozhodnúť pre daný typ.
09.10.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 15906 [Novinky - In Memoriam]

In Memoriam - Paťo Gaži
Dnes nás po automobilovej nehode opustil náš kolega, priateľ a syn.
06.10.2008 - agressor Čitatelia: 14684 Strany: 7 [Bleskovky - Predstavujeme]

Live: Novinky z Kolína naživo!
Práve dnes prebieha v Kolíne novinársky deň prvej veľkej motovýstavy tejto jesene. Samozrejme sme tam a budeme vám celý deň prinášať horúce informácie!
05.10.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9452 [Bleskovky - Novinky]

Video: Motoride Enduro Rally 2008
Hneď ako mi MX-áci, presnejšie suzukar, poslali kazetku s videom ktoré natočili na Dobroči tak som sa pustil do strihania. K svojim záberom som tak mohol pridať naozaj super zábery nielen z Kľuky a tu je výsledok.
05.10.2008 - Cacao Čitatelia: 13726 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Test pneumatík Continental: Prvý kontakt s motokrosom
Koncom septembra sa na Slovensko dostalo pár nových motokrosových pneumatík Gelände-Sport od Continentalu vďaka firme Conti-Moto s.r.o.
03.10.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12395 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Motoraj Rallye 2008, alebo ako som zobral hrošíka na závody
Navigační závod pre cestovní endura nad 600 ccm. Stručné a jasné, po sezóne, v ktorej som ako novinár absolvoval s Katrošom takmer všetky Rally od Lisabonu až po Kazachstan, som nemal nad čím váhať.
03.10.2008 - demmoo Čitatelia: 5850 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

125ccm jazda po Slovensku
Bolo tu už veľa plánov, no teraz sme to aj uskutočnili a bolo super.
01.10.2008 - agressor Čitatelia: 16882 [Testy a predstavenia - Test]

KTM 690 Enduro – nástupca elitára
Čo som čakal od tohto Endura? Asi to isté, čo od jeho staršieho brata s kubatúrou 640. Že to bude ťahať od spodu a na zadné ešte na trojke, že sa to bude triasť jak panna pri prvej... puse a že ergonómia bude nahradená veľkou porciou endorfínov. Ale nakoniec to dopadlo aj tak celkom inak.
30.09.2008 - spider81 Čitatelia: 24443 [Vaše stroje - Moja motorka]

Čínsky drak - Yuki Space 125 po 5000 km
Stav po 5000 km, alebo čo Čína vydrží....
Predchádzajúce | 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!