Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6736 až 6750 z cekového počtu: 8722.
10.09.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 3716 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Svitok: Posledné preteky tohoročného Alpe Adria
Na maďarskom Hungaroringu sa konali posledné preteky tohoročného Alpe Adria šampionátu a zároveň Majstrovstiev Slovenska.
10.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14265 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

7. Stretnutie Motoride-ákov alebo takmer odfúknutý Motoride Tour 2008
Po minuloročnom upršanom stretku v Tatrách, sme sa tentoraz stretli na západe a priamo v čase veľkej veternej smršte. Padanie stromov nás našťastie vytrestalo len výpadkom prúdu v piatok v noci.
10.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6669 [Šport - Rally]

Dakar Series II - PAX Rally - po prvej etape Jaro Katriňák priebežne deviaty!
Dnes skoro ráno opustil pelotón jazdcov hlavné mesto Portugalska, aby sa postavili výzve piatich dní a viac ako 2000 km, na druhej Rally Dakarskej série.
10.09.2008 - Miro69 Čitatelia: 5155 [Šport - Ostatné]

Pozvánka: QUAD CUP: Slovenský pohár štvorkoliek - Šenkvice, 13.9.2008
Po krátkej dovolenkovej pauze, spestrenej núteným polihovaním na pláži v zajatí opálených polonahých divožienok, sa priblížil ďalší pretek Slovenského pohára štvorkoliek 2008.
10.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4353 [Šport - Rally]

Dakar Series II - PAX Rally zajtra odštartuje, Katroš s číslom 10
Už zajtra skoro ráno odštartuje v Lisabone druhá z rally Dakar Series pod názvom PAX Rally. Na štarte nebude chýbať ani Jaro Katriňák.
08.09.2008 - JinNo Čitatelia: 4915 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Po štyroch od mora k moru
Žiadna opilecká sága, iba jednoduchý výlet cez ostrov od Stredozemného k Egejskému moru
08.09.2008 - wlacho Čitatelia: 10969 [Vaše stroje - Moja motorka]

Môj Venca Red Bull (Jawa 634)
Po rokoch mudrovania som sa stal majiteľom vozidla, ktoré ma nielen dve kolesá, ale dokonca aj motor!
06.09.2008 - Cacao Čitatelia: 6392 [Šport - Šesťdňová]

ISDE 2008 Serres, Grécko: Deň 6. Slovakia Hant Team vyhral Svetový pohár
Tradičný záverečný motokros ukončil 83. ročník Medzinárodnej motocyklovej šesťdennej súťaže v Grécku.
Náš Slovakia Hant Team v zložení Kapajčík, Svitko, Matoška zopakoval výsledok z roku 1994
05.09.2008 - Cacao Čitatelia: 3936 [Šport - Šesťdňová]

ISDE 2008 Serres, Grécko - Deň 5. - smola neobchádza ani slovenský tím.
Dnešná, piata etapa bola posledná, ktorá sa jazdila v horskom teréne s náročnými lesnými testami. Ráno sa opäť začínalo motokrosovou vložkou, nasledoval krátky test pri malom miestnom letisku.
05.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5225 [Šport - Rally]

Druhá zo série Dakarských Rally už klope na dvere
PAX Rally 2008 - to je názov rally súťaže ktorá už čoskoro odštartuje z mesta, kde v januári tohto roku zrušili 30. ročník Rally Dakar. Nebude tam chýbať Jaro Katriňák a ani redakcia motoride.sk a Enduro Aktuál motoride!
05.09.2008 - Richard Karnok Čitatelia: 3339 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Svitok: Spokojnosť po pretekoch v Brne
Tomáš Svitok a Gold Fren Team Erinac sa cez víkend predstavili na Masarykovom okruhu v Brne, kde sa predposledný raz v sezóne bojovalo o body do šampionátu Alpe Adria a Majstrovstiev Slovenskej republiky.
05.09.2008 - DeSTUNT Čitatelia: 18496 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja nová Yamaha XT125X
Moje naozaj malé skúsenosti s Yamahou Xt 125 x.Moja prvá poriadna moto.
04.09.2008 - Cacao Čitatelia: 5091 [Šport - Šesťdňová]

ISDE 2008 Serres, Grécko - Pred poslednou tretinou
Dnes pokračovala Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž v gréckom Serrese svojím 4. dňom. Aj po ňom si svoje vedúce postavenie v súťaži klubových tímoív udržal Slovakia Hant Team
04.09.2008 - Jessie Čitatelia: 14851 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ako sa začína veľký sen
Ako sa začína veľký sen? Vlastne ani neviem, nezačalo to ako niečo vysnívané ani ako veľká túžba. Začiatok bol niekde v otázke môjho manžela „Ideš si so mnou spraviť vodičák na motorku?“
03.09.2008 - Cacao Čitatelia: 4713 [Šport - Šesťdňová]

ISDE 2008 Serres, Grécko - tretí deň
Máme za sebou polovicu pretekov, do dnešného dňa nastúpilo o 18 jazdcov menej, spolu 402, z toho 9 žien. Stredajšia etapa sa išla po inej trati ako v predchádzajúce dva dni, dlhšia s dvoma novými špeciálkami.
Predchádzajúce | 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!