ISSN 1336-6491 | Online: 1281 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31586
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18465)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13121)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 7351 až 7365 z cekového počtu: 8722.

31.05.2007 - Brambo Čitatelia: 2534 [Šport - SuperBike]

-

WSBK 2007 – 7 – Anglicko, Silverstone. Mokrý, mokrý Silverstone...

Nepriaznivé daždivé podmienky sprevádzali siedme kolo šampionátu svetových superbajkov v anglickom Silverstone.

 

30.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9172 [Novinky - Pozvánka]

-

Krst mototrojkolky pre Štefana

Štefan a MK Fénix vás pozývajú dňa 10. 6. 2007 v nedeľu do penziónu Zachej v Banke pri Piešťanoch na KRST mototrojkolky pre nášho kamaráta ochrnutého vozíčkara.

 

30.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4756 [Šport - Cestné Motocykle]

-

UEM Alpe Adria Pannoniaring 26. - 27. 05. 2007- Ďalší výborný výsledok pre Tomáša Svitka

Tri víkendy po sebe strávil na pretekárskej dráhe náš motocyklový pretekár Tomáš Svitok z tímu Gold Fren Team Erinac.

 

30.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3823 [Šport - Cestné Motocykle]

-

UEM Alpe Adria Pannoniaring 26. - 27. 05. 2007- ERES Racing tentoraz bez bodov

S cieľom vybojovať ďalšie body do medzinárodného šampionátu UEM Alpe Adria triede Superstock 1000 odchádzal už v stredu na maďarský Pannoniaring tím ERES- Racing s pretekárom Róbertom Shánělom.

 

30.05.2007 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 44430 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Adamoto JL 125 T10 Retro

Sú dávno preč časy, keď boli v móde tesilové nohavice, silónové košele, nablýskané mokasíny či vlny vo vlasoch alá Elvis, časy keď talianská Vespa žala úspechy svojimi skútrami.

 

29.05.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11690 [Novinky - PR článok]

-

Deň otvorených dverí v Honde Trenčín – príď si vyskúšať Hondu!

2. júna od 10.00 hodiny na Zlatovskej ul. 27 v Trenčíne, sa bude už po druhýkrát konať zaujímavá motocyklová akcia spojená so značkou Honda.

 

28.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10484 [Šport - Rally]

-

Prípravy na Dakar 2008 v plnom prúde

Vo štvrtok 26. mája bola v Budapešti tlačovka o nadchádzajúcom ročníku púštnej rely Lisabon - Dakar 2008. Samozrejme, nemohli sme tam chýbať.

 

28.05.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 38871 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Dvojtest Kawasaki Versys a ER-6n

Tááák a konečne ochutnávame ďalšiu japonskú značku. O Kawe bolo na Slovensku málo počuť, ale svitá na lepšie časy a to práve v období, keď fabrika púšťa do sveta prudko príťažlivé modely.

 

25.05.2007 - palfa Čitatelia: 8162 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

-

Aký bol Yuki zraz 19.5.2007

Konečne to prišlo! Dočkal som sa! Prvý moto výjazd, na ktorý som sa tešil a na ktorom som sa zúčastnil – a zobral som hneď aj svoju dcéru Peťku zo sebou ako ľadvinku.

 

25.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5071 [Šport - Trial]

-

Pozvánka: Po dvoch rokoch Trial znovu v Kysaku

Po dvojročnej prestávke sa v Kysaku znovu uskutočnia preteky v triale.

 

24.05.2007 - gilbert Čitatelia: 10150 [História]

-

Japonské vidlicové motory III

Koncepcia vidlicového motora značky Honda sa teda etablovala v púštnom africkom maratóne a v roku 1986 sa dostala na prvé miesto.

 

24.05.2007 - NiKiCBR Čitatelia: 23453 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

SUZUKI RF 900 RS2, r. v. 1998

Takto vyzerá moja SUZUKI RF 900 RS2 po úprave podľa mojích predstáv. Je to štvorvalec s obsahom 937 ccm a výkonom 143 HP. Dosť výkonu mu pridáva aj športový ladený výfuk REMUS aj so zvodmi, ktorý tejto motorke dáva oveľa drsnejši zvuk.

 

22.05.2007 - Brambo Čitatelia: 3995 [Šport - MotoGP]

-

MotoGP 2007 – 5 – Francúzsko – Le Mans, 20. 5. 2007, Chris Vermeulen zvíťazil prvýkrát v kariére MotoGP

Na známom okruhu Le Mans vo Francúzsku sa odjazdili piate preteky tohtoročného šampionátu MotoGP.

 

22.05.2007 - Richard Karnok Čitatelia: 3167 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Svitok bodoval vo Vallelunge

Dva náročné víkendy má za sebou motocyklový pretekár Tomáš Svitok z tímu Gold Fren Team Erinac.

 

21.05.2007 - Zeno Čitatelia: 5569 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Druhý diel pretekov Czech Endurance cup pre Motoride team úspešný!

Druhý pretek tohto podniku sa konal 16. 5., tentoraz na brnenskom automotodrome. Tak ako som už minule spomínal, do boxu č. 7 sme skladali motorky už nie ako Jenssen-Oliva racing team, ale z vozíka schádzali motorky Motoride teamu.

 

| 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 |

Motozem

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »