Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 7636 až 7650 z cekového počtu: 8723.
05.09.2006 - campa Čitatelia: 32766 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha BT1100 Bulldog
Toho, kto prečíta tých 15 písmen 4 čísla, alebo takmer každého, napadne otázka PREČO??? Napadlo ma to. Trochu náhoda, potom smola, keď som si ju našiel v zime u Motúza v bazáre a zrazu bola preč, keď som si ani nestihol dať peniaze na jednu kopu. A teraz tá nová možnosť tu bola zas. Náhoda? Nie je ich veľa. Takmer žiadna. Tak prečo práve BT1100? Vrátim sa k tomu prečo, ale až na konci.
05.09.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 33769 [Testy a predstavenia - Test]

Porovnanie starého a nového modelu Hondy XL 1000 Varadero
Varadero samo o sebe je milované aj zatracované. Niekto naň nedá dopustiť, iný ho dokáže kritizovať do posledného dychu. Nemenej preberanou témou je aj večné porovnávanie starého a nového modelu.
05.09.2006 - Spiritik Čitatelia: 15606 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda NSR 125 po oživovaní
Nedalo mi to nepodeliť sa s vami o radosť, že moja NSRka je opäť pokope a tak som sa rozhodol nechať vás nahliadnuť do procesu jej oživovania.
04.09.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8939 [Šport - Enduro]

GP Maxxis Slovakia, Krompachy 2006
Endurácka udalosť roka na slovensku, preteky svetového šampionátu enduro v Krompachoch skončili. V predstihu tu získal David Knight titul majstra sveta v triede Enduro 3. Darilo sa aj Slovákom.
04.09.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23293 [Testy a predstavenia - Test]

BMW F 800 S - Športovec na bavorský spôsob
Tohtoročná novinka z Mníchova nesie meno F 800 S a poháňa ju nový motor z dielne Rotaxu.
03.09.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10256 [Šport - Enduro]

Prvý deň svetového endura v Krompachoch máme úspešne za sebou
Pre tých, ktorí si nechali újsť jedinečnú príležitosť vidieť na vlastné oči svetovú špičku endura, prinášame krátku reportáž z prvého dňa týchto náročných pretekov.
01.09.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 22639 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na Nokia Freestyle Motocross 2006
Za účasti svetovej špičky sa 9. septembra v priestoroch Incheba open Air Bratislava uskutoční prvá Freestyle Motocross show na Slovensku.
31.08.2006 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6012 [Novinky - PR článok]

Red Point bar už otvorený!
Chystáš výlet s kamošmi a nemáte sa kde stretnúť? Nový Red Point bar je ideálne miesto!
31.08.2006 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12504 [Novinky - PR článok]

Totálny výpredaj príslušenstva v Honda Motor-Car
Od prvého septembrového dňa bude v bratislavskej predajni Honda Motor-Car veľmi zaujímavý výpredaj...
31.08.2006 - Hospoder Čitatelia: 17048 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Jawa zraz 2006
Rozhodol som sa vám priblížiť zraz, ktorý nenájdete v žiadnom kalendári akcií, zraz len pre pozvaných, zraz ktorý organizujú šestnásťroční chlapci na starých jawkách. Hovorím o nelegálnom neoficiálnom Jawa zraze 2006.
30.08.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8615 [Šport - Enduro]

Plejsy privítajú jazdcov svetového endura
Na niekoľko dní sa centrom svetového endura stane Slovensko a hlavne Krompachy, kde sa počas prvého septembrového víkendu uskutoční siedme, predposledné podujatia majstrovstiev sveta.
30.08.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4428 [Šport - Cestné Motocykle]

UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 25.-27.8.2006
Slovenský motocyklový tým MP Furtom Racing sa počas uplynulého víkendu zúčastnil siedmeho podujatia európskeho šampionátu UEM Alpe Adria, ktoré sa konalo na okruhu v Rijeke. V triede 125 SP náš jazdec Michal Puškár dokončil závod na 3.mieste za dvojicou talianskych pilotov Colettom a Altomontem. Z 24 pretekárov na štarte, závod dokončilo 21.
28.08.2006 - gilbert Čitatelia: 13731 [História]

Jazda pravidelnosti a pôvodných 500 km slovenských
Podobne ako po ostatné roky, tak aj toto leto, presnejšie 16. až 18. júna, sa konal zlet veteránsky orientovaných nadšencov a ich miláčikov pod Pezinskou Babou.
28.08.2006 - DucatiST4s Čitatelia: 14985 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ducati ST2, r. v. 2000
Tento vtip pozná asi každý: „Prečo sa ducatisti nezdravia!? Pretože sa ráno všetci stretli v servise!!!“
22.08.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 17276 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test motoalarmu Scorpio SR-i500 SE – montáž a prvé skúsenosti
Práve rozbiehame testy troch alarmov, ktoré nám poskytla spoločnosť Bike Security. Tu je úvodný článok o prvom z nich.
Predchádzajúce | 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!