Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 7666 až 7680 z cekového počtu: 8723.
01.08.2006 - tillit Čitatelia: 4550 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Viem čo sme robili minulé leto
Sondrideri na cestách, alebo ako neísť do Chorvátska.
31.07.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11956 [Novinky - Pozvánka]

Aké bude 5. stretnutie MotoRide-ákov?
Jubilejné piate stretnutie priaznivcov tejto stránky sa uskutoční počas druhého augustového víkendu v jednom z najkrajších kútov Slovenska – v Pieninách.
31.07.2006 - Atman Čitatelia: 9764 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Rakúske Alpy 2006 očami Atmana
Alebo ako som to videl, cítil a čo som si pri tom myslel.
27.07.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 10504 [Novinky - Pozvánka]

Mimoriadna darovačka krvi – pomôžme policajtom
Vo štvrtok 20. 7. mali v Pezinku-Grinave nehodu tí, pre ktorých boli výjazdy k nehodám každodenným chlebíčkom. Policajti z oddelenia Bratislava – okolie sa dostali do stretu s nákladnou Tatrou, ich auto začalo horieť a utrpeli vážne popáleniny. Potrebujú krv, podajme im pomocnú ruku!
26.07.2006 - TTom Čitatelia: 16225 [Testy a predstavenia - Test]

MINITEST MOTO GUZZI BREVA V 1100
Taliani produkujú slabé raňajky a silné stroje.
26.07.2006 - dokhy Čitatelia: 9896 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ostrov Krk
Plán bol jednoduchý - pojazdiť si po Chorvátsku. Realizácia už nebola taká jednoduchá, ale zvládli sme to. Honda Varadero 1000 a BMW R 1150 R.
25.07.2006 - tahitan Čitatelia: 5335 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na Medzinárodné Majstrovstvá Slovenska v triale
Na východ Slovenska sa po ročnej pauze opäť vracia trial! Po výborných
pretekoch, ktoré sa v minulosti konali v Kysaku sa trialoví jazdci
predstavia tento krát v Bardejove.
25.07.2006 - wrabec Čitatelia: 19583 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Baltické more na šesť dní
Alebo 2000 km za šesť dní...
24.07.2006 - honda1 Čitatelia: 7994 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Czech endurance cup alebo ako som to videl ja
Je nedeľa 16. 7. 2006, pár minút po siedmej hodine ráno a ja s Martinom vyrážame zažiť zase pár pekných motorkárskych chvíľ. Sedíme v aute a pomaly sa blížime k Vrbovému, kde sa máme stretnúť s ostatnou časťou nášho „konvoja“.
22.07.2006 - ogard Čitatelia: 25370 [Novinky - In Memoriam]

SueX – myslíme na Teba!
Vo štvrtok 20. 07. 2006 približne o 12.30 sa stalo niečo, čomu stále nedokážem uveriť. Jedno veľmi milé a zlaté dievča menom Zuzana, ktorú mnohí poznáte pod nickom SueX, nás náhle opustilo.
20.07.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 22417 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Aký bol prvý ročník Motoride Enduro Rally 2006
Úspešne máme za sebou prvý ročník akcie pre jazdcov na veľkých endurách, ktoré zorganizovala stránka motoride.sk. Aké to bolo?
20.07.2006 - cmcindians Čitatelia: 8971 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na Tanec slnka 2006
CMC Indians ťa srdečne pozývajú na druhý ročník zrazu Tanec slnka.
20.07.2006 - FaDe Čitatelia: 31448 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Dobré Rady]

Nórsko - Švédsko, Oslo - Štokholm
Tento článok si nekladie za úlohu vymenovať najzaujímavejšie miesta v týchto krajinách, nie je ani zoznamom pamätihodností ani cestopisom. Tento článok som sa rozhodol napísať ako súhrn užitočných informácií pri ceste do Nórska alebo Švédska.
19.07.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 10100 [Šport - Trial]

Novohradský trial 2006 – trialisti súťažili opäť aj na juhu Slovenska.
Druhý ročník Novohradského trialu a zároveň štvrté podujatie tohtoročného seriálu Majstrovstiev Slovenska v triale sa konal opäť na juhu Slovenska v známom areáli „Auto-motodrom Grandprix Slovkia“ vo Fiľakovských Kľačanoch pri Lučenci.
19.07.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6398 [Šport - Cestné Motocykle]

Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Brno 14 - 16. 7. 2006
Slovenský motocyklový tým MP Furtom Racing sa počas uplynulého víkendu zúčastnil štvrtého podujatia európskeho šampionátu UEM Alpe Adria, ktoré sa konalo na Masarykovom okruhu v Brne. V triede 125 SP sa postavilo na štart 33 jazdcov zo 6 krajín.
Predchádzajúce | 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!