ISSN 1336-6491 | Online: 881 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31688
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18515)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13173)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 7786 až 7800 z cekového počtu: 8724.

28.03.2006 - gilbert Čitatelia: 26674 [História]

-

Hrušky a jablká - Enduro vs. Supermoto

Niektorí z čitateľov mojich článkov ste naznačili, že v nich miešam hrušky s jablkami a podobne. Beriem to, veď čo človek, to názor. Musím to ale priblížiť. Povedzme, že hrušky je segment motocyklov enduro a jablká segment supermotard.

 

27.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 198642 [Novinky - In Memoriam]

-

Goldy nás navždy opustil...

V nedeľu 26. 3. nás v skorých ranných hodinách navždy opustil náš motorkársky brat Laco "Goldy" - prezident motorkárskeho klubu Predators. Chalani, cítime s vami... Ahoj, Goldy!

 

24.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 12797 [Novinky - In Memoriam]

-

Maj sa, Noro...

V noci 19. 3. pri tragickej autonehode vyhasol život jedného z nás...

 

23.03.2006 - sliver Čitatelia: 13288 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

HP2 podľa Schnitzera, alebo HP2 Supermoto

Nemci tento rok vstúpili na trh s terénnou motorkou. A iný Nemci si povedali nie nie nie spravíme z toho supermoto. Je jasné o koho ide v prvom prípade, no a v tom druhom ide o nemeckého úpravcu motocyklov a automobilov (oboch značky BMW) AC Schnitzer.

 

22.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 16461 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Motoride expedition Egypt 2006 - cez Blízky východ až k Sudánu

Awia (BMW R 1150 GS 2002) a Herghott (Honda XL 1000 Varadero 1999) plánujú v septembri vyraziť takmer až k hraniciam Sudánu...

 

22.03.2006 - Vadim Čitatelia: 29217 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 19. časť: Repasovanie drobných poškodení

Často čítame otázky smutných majiteľov motoriek, ktorí sa pýtajú, ako sa dajú opraviť drobné poškodenia ich miláčikov, vzniknuté bežnou prevádzkou, nešetrným zaobchádzaním alebo pádom.

 

21.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 17152 [Novinky - Pozvánka]

-

Výstava Motocykel 2006 sa začína

V stredu 22. 3. sa otvoria brány výstavy Motocykel 2006 pre širokú verejnosť. Výstava sa koná tradične v bratislavskej Inchebe spolu s expozíciou Autosalón/Autoservis.

 

21.03.2006 - sliver Čitatelia: 7470 [Novinky]

-

Milostné držadlá tentokrát bez latexu

Pri listovaní katalógom anglického predaju motocyklových doplnkov Motrax ma vážne pobavil doplnok, ktorý Vám chcem teraz predstaviť.

 

20.03.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 10639 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

-

Zlatá horúčka alebo čo je to Geocaching

Ako ináč nazvať hľadanie „pokladu“ ukrytého kdesi pod vrstvou snehu, keď teplota nevystúpi ani nad 5°C? Jediné, čo vás v tej chvíli môže zahriať, je „zlatá horúčka“.

 

20.03.2006 - Kostol Čitatelia: 11296 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Čakám na Moto Guzzi Norge 1200 GTL

Tak Vás všetkých motorkárov po dlhej dobe zdravím! Chcem sa s Vami podeliť o radosť a aj o rozhodnutie kúpiť si novú motorku.

 

20.03.2006 - Andre Čitatelia: 24900 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test systému automatického mazania reťaze Scottoiler Universal Kit

Sezóna sa nám pomaly ale isto približuje a každý z vás už určite rozmýšľa, čo vylepšiť a čo zdokonaliť na svojej motorke. Možno máme pre vás vhodný tip - firma Styx Vráble nám zapožičala na dlhodobý test systém mazania reťaze Scottoiler Universal Kit. Na motocykli SUZUKI DR BIG 800S bude systém celú sezónu 2006, a tak bude čas ho kvalitne preveriť.

 

20.03.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15396 [Šport - Enduro]

-

Kapajčík na Majstrovstvách sveta enduro na stupni víťazov!

Vo Švédskom meste Östersund bol v dňoch 18.-19.3.2006 odštartovaný nový seriál majstrovstiev sveta v endure 2006, v rámci ktorého sa ide aj svetový pohár juniorov.

 

17.03.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12894 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Šesťvalcová Hayabusa

Nová Suzuki Hayabusa by mala dostať úplne nový šesťvalcový motor s cieľom vytvoriť superrýchly žrút kilometrov. Zdá sa, že výrobcovia nepoznajú zábrany a honba za výkonom a maximálnou rýchlosťou sa nekončí.

 

17.03.2006 - yamaha33 Čitatelia: 4604 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Grécke potulky

Grécke potulky a návšteva chrámov v Meteore...

 

16.03.2006 - lure Čitatelia: 30347 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Ako som sa stal motorkárom, alebo od čopríka k TDM a Fazerovi

Zima je neskutočne dlhá a tak som sa rozhodol, že aspoň písomnou formou sa vrátim k motorkám, predstavím vám moje moto a podelím sa o moje myšlienky a pocity.

 

| 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 |

Motozem

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »