Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8086 až 8100 z cekového počtu: 8725.
19.01.2005 - Francuz Čitatelia: 20692 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grécko 2004
Blížil sa koniec leta a už som myslel, že sa na motorke nikde nedostanem, keď sa mi v kalendári zrazu objavilo 6 dní voľna. Voľba padla na rýchlu otočku do Grécka, kde v tej dobe dovolenkovala moja exmanželka aj s našou dcérou.
19.01.2005 - Scarp Čitatelia: 29391 [Vaše stroje - Moja úprava]

Simson S51 v úprave - Minitest
V predchádzajúcom článku som písal ako som ho upravoval a teraz vám prinášam minitest
17.01.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11073 [Novinky]

Nové sadzby pokút platné od 01.03.2005
Prinášame Vám zmeny týkajúce sa premávky na pozemných komunikáciách v SR, platné od 1.3.2005.
17.01.2005 - Pilgrim Čitatelia: 12539 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 5.časť
Možná sa vám zdalo, že sa v poslednom pokračovaní dej nejako zastavil a naši traja hrdinovia sa viac venujú pamiatkam a mladučkej Denise ako ceste a motorkám. Lenže zdanie klame. Dnes už na nich a na vás čaká prvé stretnutie s horúcou púšťou....
14.01.2005 - majky Čitatelia: 14230 [Vaše stroje - Moja motorka]

Koľko stojí láska k motorizmu, alebo koľko ma vyšla moja jawka za rok 2004
Ročný výpis z môjho účtu ma donútil poobzerať sa, kdeže sa len podeli tie peniaze. Potom si spomeniem na červený lak a dve kolesá a radostne sa búcham do čela. Už viem kde sú.
13.01.2005 - gsxrr Čitatelia: 25541 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSXR 750
Rád by som Vám predstavil moju krásku Suzuki GSXR 750 SRAD
11.01.2005 - Francuz Čitatelia: 20530 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2004
Kam sa vyberiem na tohtoročnú dovolenku, som mal jasné už dávno. Základ malo tvoriť Rumunsko a ďalej pokračovať cez Moldavsko na ukrajinský Krym. No, ale čo človek mieni, osud mení...
10.01.2005 - Pilgrim Čitatelia: 14341 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Na mopedu k beduínům – 4.časť
Alpy sú definitívne za nami a pod kolesami vreckových motocyklov ubieha Padska nížina. Každý, kto niekedy jazdil po dokonalých talianskych diaľniciach vie, že nudu z rovinatých úsekov je nutné zahnať vo víre rušných miest. A bolo by hriechom netúlať sa ich uličkami. Veď 60% svetového kultúrneho dedičstva sa nachádza práve v Taliansku...
09.01.2005 - Cistic Čitatelia: 14466 [Vaše stroje - Moja motorka]

Prvá sezóna na 800-kubíkovom Marauderi
Sezóna 2004 je úž dávno za nami a len tak z nostalgie som sa rozhodol ju zbilancovať z môjho pohľadu.
07.01.2005 - Pilgrim Čitatelia: 12319 [História]

Na mopedu k beduínům – 3.časť
Život je hlavolam. Tu ma jeden mechanik – srandista varoval, nech sa nemotám okolo "jeho" mašin, aby som náhodou neprepadol pocitu menejcennosti. Nemám sklon k tejto emócii, no pri pohľade na tri malé mašinky a ich vodičov mnou prestupuje neodbytný pocit rešpektu...
06.01.2005 - tvrdas Čitatelia: 48418 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki DL 650 V-Strom
Tento typ od Suzuki nie je až taký rozšírený na našich cestách tak ako v USA či iných krajinách, preto vám predstavím môj Strom. A kedže má aj litrového súrodenca, menšiemu sa hovorí bonsaj.
01.01.2005 - Pilgrim Čitatelia: 13494 [História - Afrika]

Na mopedu k beduínům – 2.časť
V prvej časti rozprávania o neuveriteľnej ceste trpasličích motocyklov do nástrah veľkého sveta sme našich troch hrdinov opustili v Salzburgu, pred hradbou majestátnych Alp. Pozrime sa teda, ako sa im bude dariť v ich zdolávaní...
31.12.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 6148 [Novinky - Oznam]

Aký bol rok 2004?
Je tu záver roka, čas bilancovania, hodnotenia ale aj čas nových predsavzatí.Tak že, aký vlastne bol, rok 2004?
30.12.2004 - pallika777 Čitatelia: 11161 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Potulky severným Maďarskom
Výletík pod krycím názvom „Potulky severným Maďarskom“ sme nijako zvlášť neplánovali. Návrh padol z dodoKE-ovej strany, že nás bude sprevádzať severnou časťou Maďarska. Dohodli sme sa telefonicky a o 11:00 sme sa pomaly zbierali na čerpacej stanici pri hraniciach s Maďarskom.
28.12.2004 - Pilgrim Čitatelia: 36492 [História]

Na mopedu k beduínům – 1.časť
Do Bratislavy prišla dnes predpoludním (1. 10. 1962) trojčlenná výprava československých diaľkových motoristov (Brabenec – Jedlička – Potužník), ktorí sa s našimi najmenšími jednostopovými vozidlami vypravili na 75-dňovú cestu do Afriky...
Predchádzajúce | 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!