Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8116 až 8130 z cekového počtu: 8725.
01.12.2004 - Vadim Čitatelia: 27012 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 9. časť: Najväčší z najväčších
Štíhle a športovo vyzerajúce choppre sme si predstavili. Teraz sa pokúsim v stručnosti vysvetliť, čo všetko sa dá urobiť s takým tučniakom, ako je cruiser. Nebudem tu opisovať možnosti úprav cestovných krížnikov, ako sú napríklad LT-čko od BMW, alebo Honda Gold Wing. Takéto motorky vlastnia skúsení jazdci a s praktickými doplnkami idú na istotu. Nás viac zaujímajú 15-ky Introše, Shadowky, Dragy a Vulkány.
26.11.2004 - Wing Čitatelia: 33358 Strany: 8 [Vaše stroje - Moja motorka]

GOLD WING 1800 – nemá chybu?
Na diskuzním fóru jsem byl vyzván abych dlouze nežvanil o co se pokusím, což se mi zcela jistě nezdaří, protože psát o složitých věcech pár větama se skoro nedá, a budu v rámci možností stručnej, čemuž sám nevěřím.
22.11.2004 - eXeBaT Čitatelia: 12288 Strany: 2 [Šport - Cestné Motocykle]

Jaroslav Černý #88 - mladá motocyklová nádej
Skončí mladá a úspešná motocyklová nádej iba z dovôdu absolútneho finančného deficitu zo strany sponzorov a materských organizácií? Príbeh jazdca, ktorý je zrodený pre jazdu na dvoch kolesách.
19.11.2004 - roentgen Čitatelia: 19487 Strany: 2 [Novinky - Pozvánka]

Darujme krv!
Sú situácie, keď sa musíme spoľahnúť jeden na druhého. Tento rok bol nešťastný, stratili sme veľa kamarátov. A tí, ktorí, ktorí mali viac šťastia a utrpeli „len“ zranenia rôzneho druhu a potrebovali transfúzie krvi sa museli spoľahnúť na to, že niekto tú krv daroval. Ale vtedy asi na to nepomysleli...
18.11.2004 - Frankee Čitatelia: 20907 [Vaše stroje - Moja motorka]

YAMAHA XJ 600 S DIVERSION
Moja prvá...
Po dlhom čakaní(šporení) som si konečne kúpil svoju prvú veľkú mašinu.
16.11.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13758 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

2x Jesenná Úhorná
Pôvodne sa tento článok mal volať Potulky po severnom Maďarsku 2. 2 preto, lebo po severnom Maďarsku sme sa už túto sezónu túlali a na článku sa už pracuje (však pallika :-)) ) Nakoniec však z Maďarska nič nebolo a ostali sme "len" na rodnej hrude.
16.11.2004 - Pilgrim Čitatelia: 8196 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Spoveď motorkára a farby jesene
Slnko nám dalo ešte jednu šancu. Asi poslednú v tomto roku. Preto bezcieľne jazdím krajinou a sfarbená jeseň mi otvára srdce
11.11.2004 - Junior Čitatelia: 52947 [Vaše stroje - Moja motorka]

Jedinečná a krásna KAWASAKI ZXR 400 Ninja
Jedinečny a neprekonatelný stroj vo svojejej kubatúre.
11.11.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 9980 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Expedícia Baso alebo slovenský Elefantentreffen
V sobotu 6.11.2005 sa vo Zvolene zišlo štrnásť vzácnych exotov v jednej stope, aby navštívili svojho kolegu Basa, momentálne užívajúceho si kúpeľný život v Kováčovej.
08.11.2004 - cobra Čitatelia: 24192 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha YZF 600R Thundercat
Konečne sa mi to podarilo...Mám konečne svoju vysnívanú "Hromkočku"!
Ešte sa s ňou len zoznamujem, ale už teraz viem, že táto známosť určite krátka nebude...
08.11.2004 - Pilgrim Čitatelia: 16602 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Východné Karpaty zo sedla 125-ky
Prebúdza ma oslnivé svetlo baterky. Naozaj blbý zvyk svietiť do očí. Postupne rozoznávam dve temné siluety, tieň svojej motorky a policajné auto stojace opodiaľ. Tak to si asi budem musieť spomenúť, ako som sa sem dostal...
05.11.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16576 Strany: 5 [Novinky - Súťaž]
Vyhodnotenie 2. kola fotosúťaže motoride.sk
Tak a máme to za sebou. Prvá motorkárska fotosúťaž na Slovenskom internete úspešne skončila. Poďme sa teda pozrieť na víťazné fotografie.
Nové: Stiahnite si plagát Fotosúťaže.
05.11.2004 - Dada Čitatelia: 30106 [Vaše stroje - Moja motorka]

Plastická chirurgia: Suzuki Intruder 800
Milí čitatelia, musím sa hneď na úvod priznať, že celý nápad podeliť sa s myšlienkami a výhodami prestavby motorky nebol môj.... Ale prečo na margo tejto témy nenapísať pár slov, keď jeden taký „originálny klenot“ vlastním.
04.11.2004 - MMATO Čitatelia: 17127 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CBR 600 F 1990
Moja prezlečená CBR-ka...
02.11.2004 - jago Čitatelia: 10152 [Technika - Dobré Rady]
Moje starosti so servisom
Tanto článok som napísal ako výstrahu pre tých čo dajú neuvážene svoje moto do akéhokoľvek servisu a nenechajú si poradiť.( Tak ako ja)
Predchádzajúce | 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!