Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8266 až 8280 z cekového počtu: 8726.
13.03.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8464 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Košičania otvorili sezónu
Tohto roku sa zime nejako nechcelo odísť a tak sa tento víkend Košičania rozhodli, že ju presvedčia...
11.03.2004 - Vadim Čitatelia: 10577 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
ELEFANTENTREFFEN 2002
Milí moji motorajďáci. Zazdalo sa mi, že vás zaujíma, čo sa to vlastne deje každý rok na prelome januára a februára v Bavorskom lese. Keďže reportáž z tohtoročného Elefantu už asi na Motoride neuvidíte a printové média všetci nečítate, tak som sa nechal jedným „tajným združením“ inšpirovať a ponúkam vám moju reportáž spred dvoch rokov, ktorá bola uverejnená v Motomagazíne č.2/2002.
11.03.2004 - Zeno Čitatelia: 14001 Strany: 5 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Tunis 2003, cieľ Sahara
Ja som vedel, že do tej krčmy nemám chodiť, odjakživa mi to doma vštepovali, ale ja nie. Po zime strávenej nad mapou Európy a blízkeho okolia to tam ani inak dopadnúť nemohlo. Zimný absťák preliaty niekoľkými pivami nad Pepovými fotkami z Tunisu viedol k jednoznačnému záveru, kam pôjdeme....
11.03.2004 - mike Čitatelia: 24838 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki Marauder GZ 125.
Moje malé lietadlo.
11.03.2004 - weisskraft Čitatelia: 8046 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja krásavica... Pannónia 250
Tak toto je moja krásavica... Pannónia 250
09.03.2004 - MajoOjam Čitatelia: 14485 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki GSX R 1100 W - My Dream My Reality
Troška zmeny, troška prácičky...
08.03.2004 - dzairo Čitatelia: 22594 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VT1100 C2 Shadow A.C.E. 1997
Ahojte, tak toto je môj vysnený stroj. Americká klasika.
08.03.2004 - divoch2 Čitatelia: 38655 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki XF 650 Freewind
Poznáte ten pocit, keď Vás to núti niečo vo svojom živote zmenit. Ja som takýto stav zažil pred rokom a ako to dopadlo, posúďte sami...
07.03.2004 - TTom Čitatelia: 30055 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

PREDSTAVENIE HONDA GOLD WING GL 1800 (RC 47)
V jednej diskusii som tu niečo sľúbil, a tak prinášam pár fotiek.
02.03.2004 - zeze Čitatelia: 14438 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rýchlovka Východné Alpy – Júl 2003
Tak zas prišla sezóna, tento rok dokonca veľmi teplá (čo mne osobne príliš nesedí), a s ňou obavy, či sa okrem brkania po tuzemskom asfalte „zadarí“ aj voľáky zátačkový výjazd...
29.02.2004 - gapon Čitatelia: 21565 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ural Vlk 750
Najdlhšia sériová motorka na svete v kubatúre do 1000 ccm.
26.02.2004 - Vadim Čitatelia: 267870 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 1. časť: Výber tej pravej
Chceš si kúpiť motorku, ale nevieš akú a ako na to? Tak ti skúsim poradiť. Prečo práve ja? Nuž preto, lebo som práve taký motorkár ako ty. Akurát mám viac najazdených kilometrov a skúseností s údržbou motorky. Aj ako zákazník, aj ako servisák.
25.02.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 19346 [Novinky - Reportáž]

Cassovia Retro 2004
V týchto dňoch prebieha v Košiciach výstava veteránov, ktorú usporiadal Retromoto Club Košice. Výstava je umiestnená v priestoroch nákupného centra Cassovia.
21.02.2004 - kuruc Čitatelia: 13142 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XTZ 660
Toto je moja druhá motorka. Prvá bola Suzuki GS 550 (ak nerátam Jawu 250 a 350).
20.02.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 17150 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ďalšia "tatrovka" od Hondy
Novinkou Hondy pre rok 2004 je ďalší 6válcový boxer Valkyrie Rune.
Predchádzajúce | 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!