Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8281 až 8295 z cekového počtu: 8726.
16.02.2004 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24594 [História]

Múzeum historických vozidiel Mlynica
Už viac krát som pri svojich potulkách pod Tatrami narazil na nenápadnú tabuľu s nápisom Múzeum Auto-Moto. Konečne včera som však mal dostatok času a šiel som si skrátiť čakanie na jar pohľadom na jedno aj dvojstopých motodeduškov.
16.02.2004 - Retro Čitatelia: 46183 Strany: 4 [História]

Rýchlostný motocykel ČZ 350 V4 typ 860
V Českoslovesku okrem Jawy vyrábala rýchlostné motocykle aj strakonická ČZ. Boli to takmer výhradne štvortakty a najzaujímavejší z nich bol bezpochyby štvorvalcový klenot ČZ 350 V4.
15.02.2004 - kyvacka Čitatelia: 23611 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CB 600 F Hornet
Hornet je všestranná motorka. Túto jej vlastnosť asi najlepšie ocenia začínajúci motorkári, ktorí hľadajú to svoje správne zaradenie v motorkárskej rodine.
12.02.2004 - duggo Čitatelia: 39572 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XT600
Červeno-čierna Yamaha XT600
12.02.2004 - igel Čitatelia: 22485 [Novinky]

Red Devils MC Cup
Takže milí priatelia, je to za nami... Myslím tým šialenosť, ktorú sme si vymysleli na skrátenie dlhej zimy a nesie meno RED DEVILS MC CUP.
03.02.2004 - vlado Čitatelia: 4390 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
2. Zimný motozraz
Ukončite motorkársky spánok a začnite sezónu 2004 skôr!
Vytiahnite zo spální svoje milenky, ktoré , ako veríme, ste leštili pravidelne celé dlhé zimné večery, natankujte, naštartujte a prídite sa zabaviť a pokecať si ...
29.01.2004 - roentgen Čitatelia: 45821 [Novinky - Slovensko - Dobré Rady]

Dialničná známka na motorku?
Minulý rok ju odo mňa chceli...
28.01.2004 - tomi Čitatelia: 22772 [Vaše stroje - Moja motorka]

VOR 503 - Najlepší cross
VOR 503 r.v. 2002, najlepšia motorka na svete.
27.01.2004 - FESCHI Čitatelia: 21427 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki SV 650
Moja kočka so športovým duchom...
26.01.2004 - mstach Čitatelia: 20526 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda XR650R - 2000'
Mám rád skoro všetky typy motoriek a tak som chcel skúsiť niejaký ten DIRT BIKE...
26.01.2004 - majky Čitatelia: 17581 [Technika - Dobré Rady]

Diódové podsvietenie budíkov
Servus ľudkovia,
Opäť sa hlásim k slovu aby som Vám zase niečo malé ukázal. Čas opäť pokročil a tak som sa vrhol na diódové podsvietenie budíkov na mojej Jawe.
23.01.2004 - Retro Čitatelia: 64258 Strany: 6 [História]

Dvojtaktné rýchlostné motocykle JAWA
Továreň JAWA do r.1965 napriek tomu, že vyrábala sériové motocykle s dvojtaktným motorom (okrem 500 OHC), na cestné preteky pripravovala výhradne štvortakty. Koncom roka prišiel "zhora" príkaz na okamžité zastavenie výroby a vývoja štvortaktov. Mali ich nahradiť dvojtaktné motocykle, s ktorými na pretekoch zatiaľ neboli továrenské skúsenosti.
22.01.2004 - Sano Čitatelia: 12547 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki DR650 RS - Raketa
Je to r.v. 1995 ale vďaka "opatrnému" vodičovi nemenovaného auta má táto krásavica KOMPLETNÚ GENERÁLKU včetne nového laku a všetkého potrebného aj nepotrebného.
21.01.2004 - papaya Čitatelia: 13870 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha TDM 850 Black lady
Alebo TDM hurikán by sa dala nazvať táto čierna krásavica.
19.01.2004 - sita Čitatelia: 14475 [Šport - Motocross]

Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
Tomáš Bučenec skončil v triede do 125 cc na ôsmom mieste
Predchádzajúce | 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!