Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8296 až 8310 z cekového počtu: 8726.
19.01.2004 - sita Čitatelia: 8817 [Šport - Rally]

Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
Favoriti a vedúci jazdci na tohtoročnej Rely Dakar 2004 už v poslednej nedeľňajšej etape nič neriskovali a po víťazné vavríny si do cieľa pohodlne došli Španiel Joan Roma na motocykli značky KTM a medzi automobilmi Francúz Stephane Peterhansel na Mitsubishi
18.01.2004 - FASTER Čitatelia: 18850 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki RF900R
Takže konečne som sa dopracoval k tomu, aby som Vám predstavil svoju krásku na ktorej už mám nejaké tie kilometríky za sebou úspešne. Síce s malými pádmi, ale nič extra. To je tak: "Nerob frajera keď to nevieš" :).
18.01.2004 - director Čitatelia: 23440 [Technika - Úpravy motocyklov]

BOXER 750
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
17.01.2004 - dobky Čitatelia: 16398 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda XL 600V Transalp
Najkrajší pohľad na svet nie je z koňa chrbta, ale zo sedadla mašiny !
16.01.2004 - director Čitatelia: 25587 [Technika - Úpravy motocyklov]

Tatran 125
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
15.01.2004 - director Čitatelia: 19418 [Technika - Úpravy motocyklov]

Jawa 350
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
15.01.2004 - sita Čitatelia: 8678 [Šport - Rally]

Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
Účastníci Rely Dakar 2004 po druhý raz v tomto roku zamierili do mauretánskeho mesta Tidjikja
13.01.2004 - director Čitatelia: 24737 [Technika - Úpravy motocyklov]

Jawa 250
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
13.01.2004 - sita Čitatelia: 8586 [Šport - Rally]

Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
Rely Dakar 2004 - 12. etapa
13.01.2004 - sita Čitatelia: 6607 [Šport - Rally]
Dakar 2004 - Víkendové etapy v Mali zrušené
Organizátori Rely Dakar 2004 zrušili víkendový program pre obavy o bezpečnosť účastníkov...
13.01.2004 - director Čitatelia: 21609 [Technika - Úpravy motocyklov]

Jawa 350 SV
Posielam Vám niekolko obrázkov a stručný popis stavieb a prestavieb motocyklov, ktoré som zrealizoval, ide o finančne menaj náročné prestavby, prácu na nich som bral ako relax...
11.01.2004 - TTom Čitatelia: 21135 [Novinky - Súťaž]

FOTOSÚŤAŽ
Je zima. Je to vidieť aj v niektorých diskusiách... A tak sa pokúsim vyhlásiť tému, ktorá by nás na chvíľu mohla spojiť všetkých...
11.01.2004 - pallika777 Čitatelia: 12599 [Vaše stroje - Moja motorka]

JAWKA 350/638
Tak toto je naša mašina: Jawa 350-638, vyrobená v roku 1986. Po kompletnej
oprave.
09.01.2004 - sita Čitatelia: 6795 [Šport - Rally]

Dakar 2004 - Na čele už Roma a Peterhansel
Rely Dakar 2004 - 8. etapa - výsledky
09.01.2004 - lakyluk Čitatelia: 18577 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda XL 1000 Varadero
Konečne aj ja budem mať vianoce!!!
Predchádzajúce | 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!