ISSN 1336-6491 | Online: 2137 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29864
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Články - História

slider

Už 20 rokov jazdíme na diaľnici 130-tkou legálne

Ale nebolo tomu tak vždy. Práve uplynulo 20 rokov od protestnej akcie na našich diaľniciach, do ktorej sa na oboch koncoch republiky zapojilo velikánske množstvo motorkárov....

slider

Považskobystrický motocykel 2020

Po nahrievaní kostí a po výletoch pod Tatrami som sa ocitol na XII. Ročníku "Prehliadky Motocyklov Vyrábaných v Považskej Bystrici". Tento ročník sa niesol v zacielení na...

slider

Ojedinelá odťahovka - Honda Goldwing

Honda Gold Wing je luxusom na dvoch kolesách, je to ikona medzi Supertourermi, je to medzi cestovateľmi N°1, je vlajkovou loďou Hondy už od minulého storočia. Jej výnimočnosť...

slider

Ružomberská ruža veteránov 2019 - 22. ročník

V sobotu 22.6.2019 bola v Ružomberku prehliadka strojov v rámci 22. ročníka Ružomberskej ruže veteránov. Zrazu veteránov, ktorý svoje ostatné dva ročníky obmedzil na vozidlá...

slider

História Pionier: Nový Pionier 05 - 2. čašť

Okolo nových Pionierov označených ako Pionier 05 bolo vždy živo. Majitelia boli čosi ako vyššia elita. Či to boli dlhoroční jazdci na Jednosedadlákoch, či chalani, všetci...

Zobrazujem články 31 až 45 z cekového počtu: 272.

23.01.2023 - gilbert Čitatelia: 2999 [História]

-

Supermoto paddock pod Pezinskou Babou, 7. - 8. 9. 2002, časť I.

Na Slovensku práve pod Babou sa udiali úvodné preteky slovenského šampionátu 5. 5. 2002 a po tomto podujatí na základe ohlasu zo zahraničia (Rakúska) a slovenských jazdcov jazdiacich spomínaný šampionát sa konal 7. - 8. 9. 2002 míting alebo supermoto víkend. Organizátori, ktorí sa odhodlali k prvému kroku boli dovozcovia motocyklov KTM na Slovensko v podaní známych osobností R. Žubora z B. Bystrice a pána Š. Javorku práve z Pezinka.

 

19.01.2023 - gilbert Čitatelia: 3513 [História]

-

Bernolákovský pretek veteránov 2022 "-".

Viem, že v motoristickom športe si každý svoju pozíciu musí vyjazdiť, no vždy to bolo na jazdcovi, pretože v každej kategórii sa nikdy nestretli stroje, ktoré by nemali porovnateľné výkonové parametre. V Bernolákove to je ale vždy ináč. Nepochopil som, prečo sa nedá aspoň vzdialene priblížiť k rokmi zabehnutému systému akýchkoľvek šampionátov aspoň na regionálnej úrovni, veď sa tým nič neskomplikuje.

 

03.12.2022 - gilbert Čitatelia: 4776 [História]

-

Bernolákovský festival veteránov 2022 "+".

Na konci Pezinka ma obehlo trúbiace auto s dvomi motorkami na korbe prívesu. Dobehol som ho za Viničným smerom na Slovenský Grob. Šofér kontroloval ukotvenie svojich miláčikov a zistili sme pri debate, že máme ten istý cieľ, no každý iným smerom. On to strihal cez Chorvátsky Grob a ja som si to šinul na Čiernu Vodu.

 

22.11.2022 - gilbert Čitatelia: 5004 [História]

-

Retrospomienka na Posledné tankovanie 2002, Pezinok

Bola to vlastne moja prvá účasť na akcii s týmto názvom na záver takmer každej sezóny. Predošlé ročníky v ktorých sa pelotón ukázal v Šenkviciach som síce registroval, no vtedy som sa viac venoval motocrossu a tak som to vnímal len na oko.

 

06.11.2022 - gilbert Čitatelia: 6370 [História]

-

Stretnutie Manetov, Ružomberok 2022

Keď nepríde hora k Mohamedovi, musí Mohamed k hore, povedal som si, keď som sa akosi nevedel dočkať pelotónu na parkovisku pri lanovke. Podujatie v Hrabovskej doline 2022 bolo oveľa oveľa komornejšie ako pred covidovou epidémiou, keď som tam bol posledne. Samotná akcia začala sobotňajším upršaným ránom. Pripravené Manety okolo spomínanej chaty boli nachystané snáď už od rannej zory. Náležite boli pozakrývané aby ich majitelia nesedeli na mokrých sedadlách.

 

02.11.2022 - gilbert Čitatelia: 2903 [História]

-

Supermoto na Slovensku, II. časť

Minule som predložil skrátenú verziu, ktorú som poslal do vtedajších redakcií printových časopisov mesačníka „Svet Motocyklov“ a do štvrťročníka „Moto Magazín“. Ako som predpokladal záujem nebol, no zo Sveta Motocyklov sa ozval vtedajší redaktor pán Lacko. Padol som na zadok, keď mi otvorene v liste odprezentoval, že na akcii sa zúčastnil a má pochybnosti o autencitite môjho kompilátu.

 

01.11.2022 - gilbert Čitatelia: 2693 [História]

-

Veteránske stretko 9. 6. 2002 v Pezinku

Neviem presne, ale v istom období v Pezinku existovalo viacero trucpodnikov, ktoré vôbec nepomáhali veteránskemu hnutiu, ale ho trieštili. Odzrkadlilo sa to aj na organizovaní ďalších podujatí, ktoré sa už nekonali v tradičných lokalitách, pretože tie sa dostali pod vplyv zbohatlíkov na úkor ostatných a ryžovanie sa prejavilo aj medzi veteránistami.

 

30.10.2022 - gilbert Čitatelia: 3229 [História]

-

Supermoto na Slovensku „+“

Vôbec sa nedalo identifikovať kto je kto, všetci boli jednotne zablatení, zmoknutí, doráňaní a mokrí. Nebolo jazdca, ktorý by neokúsil tvrdosť asfaltu, či náročný manéver zodvihnúť spadnutý motocykel z blata a pokračovať v preteku.

 

12.10.2022 - gilbert Čitatelia: 3445 [História]

-

Veľká cena veteránov Baba 2022

Po navnadení na akcie uspradúvané veteránskym hnutím v Pezinku z roku 2002 (ostatné akcie ešte priblížim) dospel čas na porovnávačku s akciou, ktorá sa udiala nedávno s tou s rozpätím dvadsiatich rokov.

 

06.10.2022 - gilbert Čitatelia: 3395 [História]

-

Veľká cena veteránov Pezinská Baba 2002

Nakoľko som sa zúčastnil po odmlke niekoľko desaťročí akcie, ktorá obnovila tradíciu veteránskych podujatí v Starom kameňolome pod Pezinskou Babou, ponúkam elektronický prepis z jednej z mnohých akcií tam usporadúvaných.

 

07.09.2022 - gilbert Čitatelia: 3605 [História]

-

Napříč Alpami k moři na Ogaru 350

Išiel som v závese za Minorom z kopca pred Plzňou a nespozoroval som že auto brzdí, lebo jeho brzdové svetlo nebolo v poriadku. Po prudkom zabrzdení som však do neho narazil predným kolesom a teleskopy sa zľahka vzpriečili a skoro vyskočili. Táto situácia ma nijako nepotešila a okolo idúci si vypočuli zvlášť obraznú sekvenciu technických výrazov zo žižkovskej literatúry...

 

03.08.2022 - gilbert Čitatelia: 4000 [História]

-

Ogar 350 2T aj ako športové náradie v dlhodobom teste na 6000 km

V predošlom článku o Ogare 350 4T a jeho konkurencii Jawa 350 4T, Ogar 350 2T, či Ogar Jawa 6D som sa zmienil, že po II. svetovej vojne sa rapídne zmenilo orientovanie oslobodenej ČSR vďaka povojnovému rozdeleniu sveta. Plány, ktoré mali prakticky všetci priemyselní a poľnohospodárski výrobcova, sa zásahom z Východu rozplynuli. Všetko začalo fungovať v úplne novom, dovtedy neodskúšanom režime.

 

01.08.2022 - gilbert Čitatelia: 3024 [História]

-

Spo-Spo-Ja, časť III. 5. 6. 2022

Táto tretia časť Spo-Spo-Ja jazdy je konečne priblížením samotnej jazdy z bodu A (Šenkvice) do bodu B (Penzión na Majeri, Kaplna). Samotná jazda bola vlastne spomienkou na motorkárov-veteránistov, ktorí na nás už len hľadia z motorkového a veteránskeho neba a ktorým účastníci jazdy venovali živú spomienku na spoločné chvíle s nimi a na neopakovateľné príhody a momenty zo života s nimi. Samozrejme sa pri tom zviezli aj oslávenci Gilbert a jeho dcéra.

 

27.07.2022 - gilbert Čitatelia: 3579 [História]

-

Značka Ogar po roku 1947 – test Ogar 350 2V 2T.

Po všeobecnom znárodnení strategických podnikov po prevrate 1948 boli zbrojovky ako strategické podniky zlúčené do sieti zbrojárskych podnikov. Jawa sa stala gestorom motocyklovej výroby v poprevratovej ČSR a jej nosným programom sa stali motocykle. ČZ bola tiež upriamená na motocykle. Z-ka v Brne začala s celoplošnou výrobou traktorov. Každá bývalá Zbrojovka ale vyrábala pre armádu naďalej.

 

08.07.2022 - robart Čitatelia: 4791 [História]

-

Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022

Po dvoch rokoch prestávky spôsobenej opatreniami v boji proti pandémii, sa tento rok uskutočnil ďalší, 23. ročník tradičného podujatia veteránov v Ružomberku. Aj tento rok bolo v platnosti obmedzenie na maximálny rok výroby 1945.

 

| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |

aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »