Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 586 až 600 z cekového počtu: 1688.
10.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 5031 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - BMW HP4 Race - ďalší karbónový zberateľský kúsok
Popri celkom masívnych inováciách, ktoré BMW predstavilo v Kolíne a Miláne, a ktoré sa týkali väčšiny modelov, sa zviezla aj celkom nezvyčajná chuťovka - karbónové HP4 Race.
10.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 5224 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - Mitas pridáva dva rozmery pneumatík TERRA FORCE-R a obľúbených E-10
TERRA FORCE-R navyše prešla modernizáciou, v rámci ktorej dostala aj novú technológiu oceľovej kostry. E-10 bude k dispozícii aj ako 170 dozadu.
09.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 5614 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - Benelli oživuje model Leoncino
Tradičná značka z talianskeho Pesara reinkarnovala model Leoncino - veď bolo by škoda okolo ich päťstovkového dvojvalca nepostaviť pekný naháč.
09.11.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11155 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - Dve štúdie Honda CB1100TR a Africa Twin Enduro Sports concept
Honda v Miláne okrem sériových noviniek predviedla aj dve štúdie. Štýlový naháč na báze CB1100 a športovú Africa Twin. Čo poviete, jedna krajšia ako druhá...
08.11.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9393 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - Husqvarna predstavila sériové Vitpilen 401 a Svartpilen 401 a jeden koncept
Husqvarna v Miláne predviedla už produkčnú podobu dvoch modelov, ktoré sme mohli vidieť ako štúdie pred dvomi rokmi.
08.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 5847 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - Piaggio group v Miláne predstavila tretiu generáciu Moto Guzzi V7, a inovované V9, Apriliu Shiver 900 a Dorsoduro 900, plus charitatívnu Vespu
Áno, dobre čítaš, charitatívnu Vespu, z ktorej za každý predaný kus pôjde 150 dolárov na boj proti AIDS. Zvyšok sa niesol v duchu ľahkých inovácií. (Informácie dopĺňame.)
08.11.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11097 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - KTM ukázala nové Duke 390, 1290 a prototyp dvojvalcového Duke 790
V káteemkovom stánku v Miláne sa všetko točilo iba okolo Dukeov - inovácií, ale aj načrtnutia budúcnosti.
08.11.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7393 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - Gas Gas ukázal projekt Phoenix - enduro, ktoré ma pomôcť značke vstať z popola
Asi také nádeje ako do bájneho Fénixa vkladajú inžinieri Gas Gasu do nového enduro biku.
08.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 9932 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - Kawasaki prináša najmenšieho Versysa 300 a dve "zetky" - 900 a 650
Áno, aj Kawasaki ide do menších objemov - po litrovom a šesťstopäťdesiatkovom Versyse je tu najmenší, tristovkový. Z800 sa mení na 900 a z Er-6 bude Z650.
08.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 14179 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - BMW predstavuje malé GS a veľmi peknú enduro verziu RnineT, inovuje osemstovky aj veľké GS
Trend predstavovania "malých bratov" je nezastaviteľný, nevyhlo sa mu ani BMW - v Miláne práve predstavilo G 310GS, teda malé cestovné endurko. Popri ňom sa zviezla aj úprava veľkého GS, strednotriednych F800R a F800GT, a pribudla opäť ďalšia verzia RnineT. A musíme povedať, že veľmi pekná!
08.11.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16691 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - Suzuki vybalila malú GSX250R, V-Strom 250, GSX-S 125 a Burgmana 400
Suzuki v Miláne prináša malorážky s 250-kubíkovým motorom, a to rovno v prevedení superšportu a aj cestovného endura.
08.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 11234 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - Yamaha predstavila krásny koncept endura T7, inovovaný TMax, racingovú verziu R6 a ďalšiu retro verziu modelu XSR900
O novej YZF-R6 sa už vedelo, avšak až teraz si ju verejnosť mohla pozrieť na vlastné oči. Pri tejto príležitosti Yamaha predstavila aj jej ostrú racingovú verziu, plus veľmi sexi enduro T7. Inováciou prešiel aj známy TMax, a XSR900 dostala ďalšiu verziu po názvom Abarth.
07.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 11816 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - Honda predstavila nezvyčajný enduroskúter X-ADV, štandardného Firebladea, sériovú CRF 250 Rally v dakarskom štýle, plus niekoľko ďalších inovácií
Očakávaný skúter určený do terénu je naozaj realitou a známa "civilná" CRF 250 bude odteraz k dispozícii aj vo veľmi peknej dizajnovej verzii Rally, inšpirovanej dakarským špeciálom. Honda ukázala aj základnú verziu CBR1000RR Fireblade a mierne inovované SH125, Forzu 125, či novú farbu na Africe Twin.
07.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 12048 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016: Ducati prináša najsilnejší sériový model 1299 Superleggera (220 koní!), malú Multistradu, malého Monstra, dva nové Scramblery a Monster 1200 S
V predvečer otvorenia milánskej výstavy EICMA odhalila Ducati ďalšie horúce novinky pre rok 2017. Tlačovka bežala aj naživo cez internet, sledovalo ju vyše 400 000 ľudí. A veru bolo sa na čo pozerať.
01.11.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 40779 [Novinky - Oznam]

Potvrdené: Motorkári sú najbezpečnejší účastníci premávky
Nedávny prieskum v Anglicku potvrdil, že motorkári sú najbezpečnejší účastníci premávky pričom na opačnom konci rebríčka skončili vodiči dodávok.
Predchádzajúce | 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!