Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2031 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30781
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18110)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12671)

Články - Novinky

slider

Cassida v roce 2025

V socialistickém Československu toho obecně příliš na výběr nebylo, takže ani motorkáři neměli moc pestrý výběr strojů a příslušenství. O jejich cenách a dostupnosti...

slider

Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava

Pripravte sa na burácajúce motory a nablýskané novinky! Medzinárodná výstava MOTOCYKEL prináša do hlavného mesta to najlepšie zo sveta motošportu.

slider

Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie

Piaggio Liberty bolo vždy ľahké, obratné a ľahko ovládateľné, s elegantným, typicky talianskym štýlom, ale zároveň aj robustné, spoľahlivé a pripravené čeliť výzvam...

slider

Custombike show 2024, Bad Salzuflen

V prvý decembrový víkend sa už tradične uskutočnil CUSTOMBIKE-SHOW. Súčasťou tejto veľkolepej prehliadky toho najlepšieho čo vzniklo v garážach a dielňach hlavne v Nemecku,...

Zobrazujem články 961 až 975 z cekového počtu: 1692.

26.06.2013 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 3221 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: Kysacký Trial 2013

Pozvánka: Medzinárodné majstrovstvá Slovenskej republiky a Poľska v triale.

 

26.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6282 [Novinky - Reportáž]

-

Pápež František požehnal motocyklom Harley-Davidson

Za slávnostného revu motorov požehnal v nedeľu 17. júna 2013 vo Vatikáne pápež František niekoľkými tisíckam motocyklov i motorkárov Harley-Davidson. Pre splnenie životného sna si sem prišli fanúšikovia H-D z celého sveta a zúčastnili sa nedeľného obradu, ktorý bol súčasťou osláv 110. výročia Harley-Davidson v Ríme.

 

25.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8795 [Novinky - PR článok]

-

Prilba prilieb = AGV PistaGP

Neni to až tak dávno, kedy táto prilba bola predstavená na testovaní v Jereze. Pod jej vznik a vývoj sa podpísal samotný Valentino Rossi.

 

20.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6073 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: 18.7.2013 - Okruhový den pro motocykly na SPZ-tkách, Slovakiaring

Výjimečnou akci uspořádají Okruháři.cz 18. července na slovenském Slovakia Ringu. Stačí mít vlastní motocykl a můžete si vyzkoušet jízdu na okruhu pod vedením zkušených instruktorů.

 

19.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 19304 [Novinky - Oznam]

-

Zbierka pre rodičov Alexeja a Nikolaja - zbierka ukončená!

O tom, že nešťastie nechodí po horách, ale po ľuďoch, odznelo tu na motoride.sk mnoho krát. Tentoraz si však nešťastie vybralo extra silnú dvojitú dávku...

 

19.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6509 [Novinky - PR článok]

-

KTM 1190 Adventure – Univerzálny dobrodruh s doplnkami Touratech

Rakúsky výrobca priniesol do roku 2013 úplne nový model turistického motocykla 1190 Adventure. Tí čo čakali radikálny stroj schopný zvládnuť bez úprav akúkoľvek rely súťaž ostali sklamaný, naopak adventure mototuristi sa dočkali príjemného motocykla, ktorý v sebe skrýva mnoho tvári.

 

19.06.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10658 [Novinky - Predstavujeme]

-

Motokrosové novinky od troch ladičiek - Yamaha YZ250F a YZ450F 2014

Vylepšení sa dočkali obe mašiny a je ich veru riadne. V podstate možno hovoriť o úplnej inovácii oboch modelov. Yamaha sa nevybrala smerom kedy sa každý rok zásadnejších zmien dočká buď 250-tka alebo 450-tka, ale poriadne vylepšila obe stroje.

 

18.06.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5265 [Novinky - Predstavujeme]

-

Kawasaki prichádza s novou KX250F 2014

Kawasaki predstavila inovovaný motokrosový špeciál KX250F modelovej rady 2014. Čo nového okrem zmeny dizajnu pre milovníkov MX tratí Kawasaki prináša?

 

12.06.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15156 Strany: 2 [Novinky - Reportáž]

-

Návšteva výrobných tovární značky KTM v Mattighofene

Počas testovačky Duke 390 v Salzburgu sme dostali možnosť nahliadnuť aj na miesta kde sa legendárne stroje "Ready to Race" rodia - konkrétne do útrob troch tovární v Mattighofene. Prinášame vám okrem verím že pútavého čítania aj bohatú fotogalériu a video.

 

11.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3339 [Novinky - Pozvánka]

-

Release the Kraken , aneb Kraken je späť

Často sme stretávali ľudí, ktorý poctivo nosili odznaky z našich akcií...
Takto nejako to začalo. Hoci pôvodná dohoda bola urobiť 10 letných zrazov a potom už len okukovať iné, rozum a srdce po 2 ročnej pauze si povedali, že sa treba zase pobaviť.

 

11.06.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 16771 [Novinky - Predstavujeme]

-

Yamaha predstavila nový trojvalcový model MT-09

Yamaha svoj nový trojvalcový motor predstavila už na minuloročných jesenných výstavách, avšak asi nikto nečakal, že za menej než rok predstaví aj úplne novú trojvalcovú Yamahu MT-09.

 

06.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14546 [Novinky - PR článok]

-

Motocyklové vyhrievacie doplnky amerického výrobcu Heat Demon

Ak sa domnievate, že motocyklové vyhrievanie s nadchádzajúcimi teplotami nad 20 ° C postráda zmysel, nezabudnite, že aj v tomto období môže počas noci, nad ránom, alebo za súmraku teplota poklesnúť aj pod 10 ° C. A to už je dôvod zapnúť vyhrievanie, ak si chcete jazdu naozaj vychutnať.

 

05.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10051 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka na deviatu jazdu za zosnulých motorkárov

V sobotu 15. 6. 2013 prebehne už deviaty ročník jazdy za zosnulých motorkárov - príď aj ty vzdať hold tým motorkárom, ktorí nás museli opustiť.

 

04.06.2013 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 10473 [Novinky - Reportáž]

-

Dainese D-air - Revolúcia v bezpečnosti - moto airbag

Jednu májovú sobotu sme získali zaujímavú príležitosť zúčastniť sa prezentácie talianskej firmy Dainese, zaoberajúcej sa výrobou a vývojom ochranného oblečenia hlavne pre motocyklových jazdcov. Že išlo skutočne o revolúciu v spôsobe ochrany jazdca vám dokážeme v nasledujúcich riadkoch.

 

03.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11373 [Novinky - PR článok]

-

Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR

V súčasnej dobe je vo svete batérií jasne viditeľný trend smerom k lítiovej technológii. Technológii, ktorá je viac efektívna, šetrná k životnému prostrediu a prináša vyššiu výkonnosť oproti klasickej, elektrolytovej.

 

| 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 |

Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »