Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 1351 až 1365 z cekového počtu: 1699.
19.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7182 [Novinky - Pozvánka]

Zmena termínu: DUCATI SLOVAKIA a ERES–RACING na SLOVAKIARING-u!
Vzhľadom na nepriaznivé počasie, ktoré na Slovensku momentálne panuje, sa plánovaná akcia DUCATI SLOVAKIA v spolupráci s ERES–RACING na SLOVAKIARING-u presúva na nový termín.
13.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9280 [Novinky - PR článok]

Dva týždne skvelých cien od Motokombinezy.sk
Motokombinezy.sk pripravili pre vás dva týždne skvelých cien. Príď a nakúp si kvalitné oblečenie za neuveriteľné ceny, napr. textilné nohavice a bundy od 33,- Eur, kožené značkové kombinézy od 250,- Eur, rukavice od 11,40 Eur a mnoho ďalších skvelých cien čaká na teba v predajni Motokombinezy.sk v Seredi.
07.10.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12075 [Novinky - Pozvánka]

DUCATI SLOVAKIA a ERES – RACING vás pozývajú na SLOVAKIARING!
Máš chuť si vyskúšať prvý slovenský okruh na vlastnej koži medzi prvými? Tak neváhaj.
01.10.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28769 [Novinky - Oznam]

Slovakiaring dnes slávnostne otvorený!
1. október 2009 sa výrazne zapíše do histórie slovenského motošportu. Dočkali sme sa otvorenia prvého motoristického okruhu na našom území... DOPLNENÉ: Video z otvorenia.
01.10.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6941 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov - 10/2009
Čo môžete nájsť v najnovšom Svete motocyklov číslo 10/2009?
25.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4695 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 10/2009
Tak a máte to tu! Už pri predstavení minulého čísla, sme vám sľubovali mega veľké prekvapenie, mesiac ubehol a prekvapko je tu.
Slovenský Motohouse má od dnešného dňa 148 strán !!!
Užite si to.
16.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 29405 [Novinky - PR článok]

AIRHAWK - zbohom boľavým zadkom
Určite ste už aspoň raz v živote zliezali z motorky s boľavým zadkom. Stovky kilometrov a hodiny za riadidlami to niekedy dokážu urobiť. Vymýšľať polohu aby vás čo najmenej bolel zadok je zbytočné. AIRHAWK je riešením.
14.09.2009 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 4771 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Ukončenie moto sezóny 2009 v BCS 19. 09. 2009
Pozývame všetkých moto aj nemoto priaznivcov na ukončenie motosezóny v Bikers Centrum Slovakia.
07.09.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13902 [Novinky - Pozvánka]

Príď si vyskúšať nové Husqvarny 2010 do Sverepca
Motosport Púchov, oficiálny dovozca Husky na Slovensko, ťa pozýva na prezentáciu a testovanie off-roadových noviniek.
31.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5173 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 9/2009
Na pultoch je deviate čislo Motohousu natlačené znovu tým najlepším, čo sa po tejto planéte premáva.
29.08.2009 - sidi24 Čitatelia: 16284 [Novinky - In Memoriam]

Spomienka na Kentiho
Spomienka na úžasného človeka a do poslednej chvíle motorkára Paľka Kentoša.
28.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9019 [Novinky - Pozvánka]

HONDA – Deň otvorených dverí
Motor-Car Bratislava, Honda - Lamač a Honda – Zlaté Piesky, Vás pozývajú na Deň otvorených dverí.
13.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13593 [Novinky - Pozvánka]

Baba má prvý výcvikový areál pre motorkárov – jediný v SR
Slovensko má od leta 2009 prvý komplexný výukový systém školy bezpečnej jazdy pre najrizikovejších a najzraniteľnejších účastníkov premávky, pre motorkárov.
07.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3433 [Novinky - Súťaž]

Vyhodnotenie súťaže dovolenka s Paolom
Spoločnosť PAOLO SLOVAKIA pripravila pre svojich zákazníkov veľkú letnú súťaž o týždňový pobyt pre dve osoby na Chorvátskom ostrove UGLJAN. Máme tu výsledky.
05.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5591 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov – 08-09/2009
Slnko, motorka a letné dvojčíslo Sveta motocyklov – skvelá trojkombinácia na tú pravú letnú náladu. Už koncom júla hľadajte v stánkoch, na čerpacích staniciach a u vybraných predajcov Svet motocyklov 8-9/2009.
Predchádzajúce | 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 | Nasledujúce
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!