Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1981 až 1995 z cekového počtu: 3158.
24.04.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4464 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: BMW R 100 RS Tracker z dielne Fuel Bespoke Motorcycles
Španielska firma Fuel Bespoke Motorcycles, so sídlom v Barcelone, pod vedením Karlesa Vivesa premenila pôvodne cestovne zamerané BMW R 100 RS na „plochodrážny špeciál“.
23.04.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6526 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Otvorenie sezóny 2012 a testovacie dni v Motoshop Žubor v Banskej Bystrici
Firma Motoshop Žubor s.r.o. z Banskej Bystrice Vás začiatkom sezóny tradične pozýva na otvorenie sezóny. Tohtoročná akcia bude výnimočná a to zastúpením až 4 značiek motocyklov: YAMAHA, KAWASAKI, KTM a ako nový autorizovaný predajca aj značky HONDA.
23.04.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5862 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: V. Nakopni Svoj Stroj 2012
Máš už po krk štandartných motozrazov! Pridaj sa k nám a zaži niečo úplne iné. Stretneme sa tento rok už po PIATY KRÁT. Oslavuj spolu s nami!
20.04.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3924 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na športové motocyklové podujatia konané tento víkend
Ak nemáte žiadne plány na víkend do hľadáčika posúvame dvojicu podujatí: MM SR Mládeže a Slov.Pohár v motokrose v Skýcove, a Majstrovstvá Alpe Adria + M SR + Slov. Pohár CPM na Slovakiaringu
20.04.2012 - gilbert Čitatelia: 12212 [História]

História Pionier: Pionier v Poľsku
Po publikovaní mne dostupných informácií o Pionieroch, ktoré sa vyrábali vo svete pod logom iným ako Pionier, či Jawa (Leonette, Ideal Jawa-Yezdi, Ital Jet, Indian) nesmiem zabudnúť na stroje našich susedov.
19.04.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3685 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Euro Bike Fest 2012 - radšej raz vidieť ako X krát počuť!
Ak si tam ešte nebol, nevieš o čo si prišiel, ak sa chystáš tam isť, rozhodol si sa správne!!!
18.04.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4766 [Novinky - Oznam]

Od 1. júla 2012 bude za priestupky zodpovedný držiteľ vozidla
Od 1. júla 2012 nadobúda široko diskutovaná objektívna zodpovednosť a správny delikt držiteľa vozidla. Čo to znamená?
17.04.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14248 [Novinky - PR článok]

Rozhovor: Motorová brzda Dynojet v Motomaxx Nové Zámky
O tom ako funguje jedna z najmodernejších motobŕzd, čo dokáže a ako môže pomôcť zlepšiť alebo optimalizovať výkon tvojej motorky sme sa porozprávali z Borisom Mentelom z firmy Motomaxx Nové Zámky.
17.04.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4803 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Vychutnajte si prvý Motozraz na Slovakia Ringu priamo z dráhy!
Pretekársky okruh Slovakia Ring sa chystá na historicky prvý Motozraz vo svojom areáli. Prečo by ste práve tento zraz nemali vynechať? Výnimočný bude najmä tým, že sa odohrá len 10 metrov od dráhy, na ktorej budú tento víkend zároveň prebiehať najvýznamnejšie a najväčšie preteky motocyklov na Slovensku – Veľká cena SR preteky cestných motocyklov na okruhu 2012.
16.04.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 12130 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Benelli TNT 1130 - Jednou nohou v hrobe a druhou v pekle!
Ešte koncom predminulého leta som mal možnosť povoziť sa na stroji, ktorý ako som neskôr zistil, patrí druhému najvyššie postavenému funkcionárovi v pekle.
13.04.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4123 [Novinky - O motoride.sk]

Nová funkcia - formát podpisu vo fóre a článkoch + zmeny v tipoch a kalendári
Odteraz si môžete vybrať spôsob akým na tu na motoride.sk bude "podpisovať" pod svoje príspevky a články.
13.04.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 26996 [Testy a predstavenia - Test]

Triumph Tiger 800 XC - adventure po Anglicky
Po cestnejšie zameranom Tigrovi 800 som mal možnosť vyskúšať aj jeho dobrodružnejšieho kolegu XC. Tentoraz s ABS a sadou doplnkov.
11.04.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 21214 [Testy a predstavenia - Test]

Projekt z cesty do terénu: Výber motorky - dvojtakt verzus štvortakt
Dvojtakt alebo štvortakt? Túto otázku si kladieme viacerí, keď vyberáme moto do terénu. Skúsme to nejako rozobrať a nájsť konečne odpoveď na túto otázku. Ja už som si vybral. A výber tejto moto bol asi ten absolútne najťažší.
06.04.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8336 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Sprievodný program na Sand Rally - Motoride Sand RUN 2012
Áno čítaš správne, nieje to preklep. Áno ešte stále si na motoride.sk - webe pre motorkárov. Áno v nadpise článku je slovo RUN - teda beh. Pripravili sme vrámci sprievodného programu obľúbenej pieskovej rally aj pieskový beh pre všetkých... Prečo? Čítaj ďalej.
05.04.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4966 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Cestopis roka 2011
S malým oneskorením prinášame článoček o vyhodnotení ankety Cestopis roka 2011. Víťazov sme vyhlásili už na výstave Motocykel 2012 v Bratislave. Kto nemal možnosť osobne vidieť odovzdávanie trofejí víťazom a koho zaujíma ktoré cestopisy získali v ankete najviac hlasov, nech číta ďalej.
Predchádzajúce | 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!