ISSN 1336-6491 | Online: 1337 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32207
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18780)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13427)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2086 až 2100 z cekového počtu: 3166.

01.11.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 25584 [Testy a predstavenia - Test]

-

Japonský mix chutí - Suzuki GSR 750

Poslednú do štvortestu sme zobrali GSRu od Suzuki. Na obrázkoch mi pripadá všelijako. Je taká divná, taká ani pekná, ale ani škaredá. Naživo vyzerá o dosť lepšie, ale zase o to viac rozpačitosti vo mne vzbudzuje.

 

28.10.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4892 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet Motocyklov 11/2011

Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?

 

26.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15404 [Testy a predstavenia - Test]

-

Enduro nielen na cestu - Husqvarna TE 630 IE

Veru tak, takýchto mašín začína byť ako šafránu. TE-čko nie je už žiadna novinka, ale aj tak som si nenechal ujsť príležitosť ju vyskúšať...

 

25.10.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9951 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Predstavujeme Honda Integra 2012

Prvý z modelov na báze nového dvojvalca z kuchyne Hondy, kríženec motorky a skútra, s druhou generáciou 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky.

 

20.10.2011 - gilbert Čitatelia: 11504 [História]

-

História Pionier: Pionier v Egypte

Slovenský Pionier bol teda, ako som spomínal vo svete úspešný, no na kapitalistických trhoch nie až tak ako by komunistické vedenie jedinej správnej strany chcelo. Zväčša väčšina štátov, ktoré sa po II. Svetovej vojne dostali za železnú oponu, teda boli vo východnom bloku, neobchodovali vo veľkej miere so zahnívajúcim kapitalizmom.

 

18.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17785 [Testy a predstavenia - Test]

-

Testovali sme Dunlop RoadSmart II - novú pneumatiku pre športovo zameraného jazdca

Pred niekoľkými dňami sme dostali jedinečnú príležitosť vyskúšať nové pneumatiky Dunlop RoadSmart II na zamotaných cestičkách Korziky, ale aj na testovacom okruhu v Mirevale, a to na suchu aj na vode. Nechýbalo ani priame porovnanie s konkurenciou.

 

14.10.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6091 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: M SR a pohár SMF v šprinte na Slovakia Ringu + voľné jazdy

Dňa 17.10.2011 (pondelok) sa na novom okruhu Slovakia Ring v Orechovej Potôni uskutoční tretie podujatie tohtoročného seriálu majstrovstiev SR a Pohára SMF v šprinte motocyklov.

 

13.10.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20855 [Testy a predstavenia - Test]

-

Moto Guzzi Stelvio 1200 8V - talianske gran turismo dospelo

Je to už rok, čo som preháňal Stelvio NTX po Dolomitoch a teraz sa mi do rúk dostal ďalší inovovaný nástupca. Dá sa povedať, že už tretia generácia. Vyrástla z detských chybičiek?

 

07.10.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3829 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka na vyvrcholenie športovej sezóny motonadšencov na Slovakia Ringu 28-29.10.2011

Príďte s nami uzavrieť oficiálnu sezónu 2011 a užiť si posledné jazdy! Zoberte priateľov, rodinu a najmä dobrú náladu.

 

05.10.2011 - demo Čitatelia: 10303 [Novinky - Oznam]

-

Ako Janko s Demom charitu pre JIS robili a znova sa do toho pustili

Ako to už v rozprávkach býva, pred siedmimi horami a za siedmimi domami býval švárny šuhaj Jankom R. zvaným. A keďže nelenil, tak kamarátom aj kadečo na tátošov pozháňal. I stalo sa, že jednému Noriakovi voľajakú strunku zohnal, no ten veru sa dlho neponáhľal peniažky poslať.

 

04.10.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3127 [Novinky - Oznam]

-

Seriál pretekov Moto cup na Slovakiaringu - záverečný pretek

Aj poslednému dielu seriálu Moto cup prialo nádherné počasie napriek tomu, že na väčšine územia Slovenska nám pršalo a na paddocku opäť vládla aj skvelá nálada.

 

03.10.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 27455 [Testy a predstavenia - Test]

-

Tisíci a ďalší krát - Honda CB600F Hornet

Tisíc a ďalší krát, no pre mňa predsa po prvý raz. Hornet je pre všetkých určite dobre známa strojovňa, taká stálica naháčovskej triedy. Motorka, na ktorú počuješ len chválu. Či už podvozkovo, motoricky, posedom, skrátka motorka skoro pre každého. A čo ja? Mysleli aj na mňa? Kto si myslí, že vie odpoveď, dajte ju do diskusie a až potom si dočítajte :-)

 

27.09.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 22448 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test jazdenky: Honda CB 500 – malá vrtká, dobre...

Po tejto Hondičke siahne zväčša začínajúci jazdec a často pristane v garáži nežnejšieho pohlavia. Nie je to však len taká kolobežka s motorom. Keď ju poriadne zdrapíte pod krk hneď sa premení na ľahkú divožienku.

 

26.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10541 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Honda predstavuje ďalší nový model s novým motorom a prevodovkou - Integra 700

Z minuloročného konceptu sa stala hmatateľná novinka - skúter s motocyklovými prvkami nesie meno Integra. Pulzovať v ňom bude úplne nový motor s druhou generáciou dvojspojkovej prevodovky.

 

23.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5013 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet Motocyklov 10/2011

Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?

 

| 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 |

HD-side-06-2025

husqvarna-side-09-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »