Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2086 až 2100 z cekového počtu: 3158.
07.10.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3794 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na vyvrcholenie športovej sezóny motonadšencov na Slovakia Ringu 28-29.10.2011
Príďte s nami uzavrieť oficiálnu sezónu 2011 a užiť si posledné jazdy! Zoberte priateľov, rodinu a najmä dobrú náladu.
05.10.2011 - demo Čitatelia: 10251 [Novinky - Oznam]

Ako Janko s Demom charitu pre JIS robili a znova sa do toho pustili
Ako to už v rozprávkach býva, pred siedmimi horami a za siedmimi domami býval švárny šuhaj Jankom R. zvaným. A keďže nelenil, tak kamarátom aj kadečo na tátošov pozháňal. I stalo sa, že jednému Noriakovi voľajakú strunku zohnal, no ten veru sa dlho neponáhľal peniažky poslať.
04.10.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3091 [Novinky - Oznam]

Seriál pretekov Moto cup na Slovakiaringu - záverečný pretek
Aj poslednému dielu seriálu Moto cup prialo nádherné počasie napriek tomu, že na väčšine územia Slovenska nám pršalo a na paddocku opäť vládla aj skvelá nálada.
03.10.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 27083 [Testy a predstavenia - Test]

Tisíci a ďalší krát - Honda CB600F Hornet
Tisíc a ďalší krát, no pre mňa predsa po prvý raz. Hornet je pre všetkých určite dobre známa strojovňa, taká stálica naháčovskej triedy. Motorka, na ktorú počuješ len chválu. Či už podvozkovo, motoricky, posedom, skrátka motorka skoro pre každého. A čo ja? Mysleli aj na mňa? Kto si myslí, že vie odpoveď, dajte ju do diskusie a až potom si dočítajte :-)
27.09.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 22319 [Testy a predstavenia - Test]

Test jazdenky: Honda CB 500 – malá vrtká, dobre...
Po tejto Hondičke siahne zväčša začínajúci jazdec a často pristane v garáži nežnejšieho pohlavia. Nie je to však len taká kolobežka s motorom. Keď ju poriadne zdrapíte pod krk hneď sa premení na ľahkú divožienku.
26.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10464 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda predstavuje ďalší nový model s novým motorom a prevodovkou - Integra 700
Z minuloročného konceptu sa stala hmatateľná novinka - skúter s motocyklovými prvkami nesie meno Integra. Pulzovať v ňom bude úplne nový motor s druhou generáciou dvojspojkovej prevodovky.
23.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4972 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet Motocyklov 10/2011
Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
23.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8014 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda predstavila CBR1000RR Fireblade 2012
Doslova pred minútou uplynulo embargo na nový Fireblade. V skratke - ostrejší dizajn, lepší podvozok, poriadna prístrojovka a zlepšená aerodynamika.
19.09.2011 - gilbert Čitatelia: 18137 [História]

História Pionier: Pionier vyrobený na Slovensku pre USA a Kanadu
V bývalom Československu v Považských Strojárňach započala výroba Pionierov po skončení výroby Maneta M90. Jednosedadlové Pioniere J 550 sa u nás predávali od roku 1955. Predávali sa cez Mototechnu ako nástupcu ÚP 20 (Ústřední prodejna).
12.09.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 22918 [Testy a predstavenia - Test]

Test jazdenky: Suzuki GSF 600N Bandit – kto na neho vypíše odmenu?
Vstreky, tuhé rámy, plne nastaviteľné podvozky... to Banditi v roku 1996 od nikoho neukradli. V pomyselnom vreci s lupom sa nachádza jednoduchý motor, pár kolies a čosi čo to všetko drží pokope.
09.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3865 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na Country Cross v Ladzanoch
Po minulo víkendovom záverečnom podujatí seriálu MM SR v motokrose sa tento víkend uzatvorí i seriál MM SR, Slovenského pohára a pohára SMF v country crosse a endure jednotlivcov.
08.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6570 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na Harley-Davidson® Open House
Značka Harley-Davidson pre svojich priaznivcov pripravila špeciálny štvrtý septembrový víkend (pozor jedná sa o piatok a sobotu 23. a 24. septembra!) s názvom Open House.
05.09.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9930 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki KX 250F a KX450F v Šenkviciach na trati s jazdcom číslo 91
Možno trochu inak ako ostatní, možno trochu inak, ako by ste čakali. Na pozvanie od chalanov z Kawasaki som sa tešil už dlhšie. Prečo práve ja, jogurťák, asfaltový kolenobrusič, to napíšem až na konci. Ale čo bude na tomto článku trochu iné ako klasická reportáž z novinárskeho dňa, je forma, akou to spracujem. Na pomoc som si prizval mladého chalana, jazdca z MKP (malokarpatský pohár) s číslom 91.
05.09.2011 - Varan Čitatelia: 29431 [Testy a predstavenia - Test]

Honda Vision 110 - pracant do mesta na každý deň
Nedávno predstavený nenáročný skúter, ktorý má zaujať najmä priaznivou cenou, sa práve dostal do predaja a my sme mali možnosť vyskúšať ho ako prví na Slovensku. Aký teda je?
02.09.2011 - MajoKE Čitatelia: 19826 Strany: 2 [Technika - Dobré Rady]

Elektrický suchoprd - sucho a teplo na motorke
Tak napíšem ako som sa stal strašnou fajnovkou, na svetelné roky vzdialený imidžu drsného motorkára.
Predchádzajúce | 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!