Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1165 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31394
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18390)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (13004)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 3106 až 3120 z cekového počtu: 3158.

26.05.2003 - Peter Fischer Čitatelia: 19029 [Novinky - Oznam]

-

Protestná jazda motorkárov na diaľniciach

Takže máme za sebou úspešne protestnú jazdu motorárov, ktorej cieľom malo byť zrušenie nezmyselného obmedzenia max. rýchlosti 90 km/h pre motorcykle...

 

09.05.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14247 [Novinky - Pozvánka]

-

130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV!

Príď aj ty protestnou jazdou podporiť zrušenie nezmyselného obmedzenia maximálnej povolenej rýchlosti 90 km/h pre motocykle na diaľniciach!

 

10.04.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15303 [Novinky - Oznam]

Čo trápi slovenských motorkárov, alebo diskriminovaní motocyklisti…

Diaľnice, nie je ich u nás veľa, ale predsa. Motorkári sa im väčšinou vyhýbajú. Jazdia totiž pre radosť a na diaľnici je to nuda. Ale niekedy pri nepriazni počasia, pri turistike, alebo jednoducho, keď majú naponáhlo použijú aj diaľnicu.

 

08.04.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12057 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Motonovinky roku 2003

Čo pre kúpychtivých motorkárov pripravili svetový výrobcovia pre sezónu 2003...

 

21.03.2003 - sita Čitatelia: 7829 [Novinky]

-

Na Autosalóne krstili Enduro Aktuál

V stánku Slovenskej motocyklovej federácie na bratislavskom Autosalóne predstavili v stredu nový motocyklový časopis "Enduro Aktuál"

 

11.02.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 56867 Strany: 3 [Technika - Motor]

-

Motocyklové motory - rôzne konštrukcie

Motocykle sú vybavené motormi rôznych zdvihových objemov, ktoré sa však líšia aj počtom a usporiadaním valcov. Niečo o tom aký vplyv má konštrukcia motora na jeho vlastnosti sa môžete dozvedieť z nasledujúcich riadkov...

 

23.01.2003 - Andre Čitatelia: 21536 [Technika - Dobré Rady]

-

Postavte si vlastný interkom

Popovídat si za jízdy se spolujezdcem, je docela náročný na hlasivky. Kdo
jste to zkoušel jistě mi dáte za pravdu. Aby se komunikace usnadnila je
třeba použít techniku - INTERKOM. Zařízení v prodeji jsou z dovozu a tomu
odpovídají ceny. Já jsem chtěl vědět jestli takový zařízení má vůbec smysl a
uplatnění a samozřejmě se mi do toho nechtělo investoval. Prostě šetřílek.

 

09.12.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7802 Strany: 2 [Novinky]

Výzva pre motorkárske organizácie v kandidátskych krajinách, ktoré čoskoro vstúpia do Európskej únie

V posledných dňoch MotoRide.sk kontaktovala FEMA Federácia Európskych Motocyklových Asociácií, ktorá zoskupuje motorkárske organizácie v Európe a požiadala nás, aby sme zverejnili nasledujúci článok.

 

02.12.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8026 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Náhle znovuzrodenie značky Vincent

Legendárne motocykle Vincent sa prestali vyrábať koncom roka 1955. Po viac ako štyridsiatich rokoch sa Bernard Li pokúša vdýchnuť tejto značke nový život. Predstavujeme Vám prvý prototyp Vincent Black Lightning S.

 

28.11.2002 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 9829 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Interkomu po 1500 km

Určite to všetci, ktorí jazdíte so spolujazdcom, poznáte. Dorozumievanie so spolujazdcom počas jazdy otáčaním hlavy, ukazovaním rukami či zvýšeným hlasom môže byť občas nepríjemné ba až nebezpečné. K zvýšeniu bezpečnosti počas jazdy môže prispieť, pre niektorých možno
zbytočná vec, interkom. Ide o jednoduché dorozumievacie zariadenie medzi jazdcom a spolujazdcom (v najjednoduchšom prevedení) ale aj medzi posádkami dvoch a viacerých motocyklov (pri použítí základne s rádiovým signálom).

 

19.11.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17102 [História]

-

Vincent HRD - Najrýchlejšie sériové motocykle svojej doby...

V jedno chladné pondelkové ráno 13. septembra 1948, Rollie Free prekonal Americký motocyklový rýchlostný rekord, keď dosiahol rýchlosť 150,313 míľ za hodinu (241,85 km/h) s prvým pretekárskym motocyklom Vincent HRD Black Lightning. Pokus sa odohral na soľných rovinách Bonneville v Utahu.

 

15.11.2002 - Hektor Čitatelia: 22683 [Novinky - Oznam]

Odpoveď Prezídia Policajného zboru v Bratislave na Motorkársku petíciu

Na začiatku sezóny 2002 sme sa na Vás obrátili so žiadosťou o pomoc pri prvej petičnej akcii týkajúcej sa zvýšenia rýchlostného limitu na diaľniciach pre motorkárov na 130 km/hod. Petičná akcia prebiehala po celom Slovensku v 23 motoshopoch a tiež na niektorých motoakciách. V týchto dňoch došla odpoveď z Prezídia Policajného zboru v Bratislave na náš podnet. Odpoveď posúdte sami....

 

12.11.2002 - Dadi Čitatelia: 11778 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

MZ 1000S - Hviezda sa zrodila...

MuZ alebo, Mottorrad und Zweiradwerks, ako bola firma premenovaná po opätovnom zjednotení Nemecka, má korene v Dampf Kraft Wagen (DKW). Bol to najväčší svetový výrobca počas 30-tych rokov. Teraz sa MuZ vracia medzi výrobcov “veľkých“ motocyklov dvojvalcovým modelom MZ 1000S.

 

27.10.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21282 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Aprilia vdychuje Moto Guzzi nový život - koncept MGS/01

Investície Aprilie do Moto Guzzi začnú pravdepodobne prinášať ovocie v roku 2004 ...

 

23.10.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 92491 Strany: 5 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Prestavba Simson S51 Enduro na 70 ccm

Je to neuveriteľné ako ten čas letí. Tento článok som chcel napísať hneď po prestavbe. Odvtedy však uplynuli už dva roky a Simson vystriedali ďalšie dve motorky. Našťastie viacerí majitelia Simsonov prejavili záujem o túto prestavbu tak som sa konečne dokopal zdokumentovať ju...

 

| 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 |

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »