ISSN 1336-6491 | Online: 1341 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32218
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18784)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13434)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 3151 až 3165 z cekového počtu: 3166.

29.11.2001 - feci Čitatelia: 22028 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Videli ste už dvojkolesovú krásku do ktorej možte kľudne natankovať aj letecký benzín?

Chcel som spraviť článok o najrýchlejšom motocykli a myslím že mi niekto vravel, že je to Hayabusa. Tak som sa o tom chcel presvedčiť, no našiel som niečo ešte rýchlejšie a nejde tu o nejaký futuristický prototyp, či víziu. Je to proste
Marine Turbine Technologies Y2K Superbike 2002.

 

26.11.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9595 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Buell XB9R Firebolt

Americké motocykle Buell koncepčne vychádzajúce z Harleyov boli odjakživa známe
zaujímavými technickými riešeniami a svojským nezameniteľným designom. Inak tomu nieje
ani pri novinke na rok 2002 Buell XB9R Firebolt. Poďme sa teda naňho pozrieť bližšie...

 

23.11.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19649 [História]

-

Kawasaki Z1 (1973) - Kráľ ciest

Keď Honda koncom roku 1968 predstavila a uviedla na trh svoj neskôr legendárny model CB750 Seven Fifty rozhodli sa konštruktéri konkurenčnej firmy Kawasaki prepracovať rozbehnutý projekt štvorvalcového radového motora, ktorý mal byť pôvodne sedemstopaťdesiatkou, na deväťstovku.

 

15.11.2001 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 32821 [Technika - Dobré Rady]

-

Ako neuložiť motorku na zimný spánok, alebo ako bezpečne jazdiť aj v zime...

Vyťažte z jazdy čo najviac. Na rozdiel od mnohých iných krajín, je odbobie jazdenia u nás sezónnou záležitosťou. Aj keď sú dni, kedy je buď hrozná zima alebo vyraziť von znamená dosť veľké nebezpečie, jazdenie v zime má svoje výhody. Samozrejme v sebe skrýva i niektoré nástrahy, ako sa zachvíľu dozvieme.

 

07.11.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18445 [Technika - Dobré Rady]

Povinné zmluvné poistenie, ako na to...

Pripravili sme pre Vás Stručný prehľad ponúk ôsmych poisťovní, ktoré dostali licenciu na uzatváranie povinného zmluvného poistenia zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla.

 

22.10.2001 - maco Čitatelia: 48208 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

SUZUKI GSF 600S - Bandit, YAMAHA FZS 600S - Fazer a HONDA CB 600S - Hornet

U nás (nielen u nás) nepotrebujete jednostopého "svalovca", čo Vás prepraví z jedného miesta na druhé. Nízka hmotnosť, prevádzkové náklady
a obratnosť, to sú len jedny z mála výhod a kvalít, ktoré cestovné motocykle strednej triedy poskytujú.

 

19.10.2001 - maco Čitatelia: 17422 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Mamut žije

Munch Mammut je dielo nemeckej firmy Friedel Munch a je pokračovaním modelu, ktorý bol predstavený v roku 1966. V súčasnosti je Mammut poháňaný,
takisto ako model z roku 1966, automobilovým motorom a bude najväčším a najdrahším motocyklom, ktorý sa dostane do sériovej výroby.

 

13.10.2001 - Peter Fischer Čitatelia: 201411 [Technika - Dobré Rady]

-

Ako uložiť motorku na zimný spánok...

Počasie už naozaj motorkárom nepraje. Chtiac nechtiac je tu koniec sezóny a tak nezabudnite dopriať svojim strojom trochu starostlivosti...
Tak tu je niekoľko rád ako celkom správne uložiť motorku na zimný spánok.

 

10.10.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 33609 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Honda ST 1300 Pan-European, Pán Turista...

Úzke cesty plné serpentín, od hôr až po diaľnice a všade medzi tým...
Od roku 1991, keď Honda svojím modelom ST1100 nastolila štandard
športovo cestovných strojov, prichádza nový ST1300 Pan Europan, aby bol znovu na
vrchole.

 

01.10.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 29233 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Suzuki GSX 1400, japonský trhač asfaltu...

Gigantománia producentov motocyklov sa neskončila pri modeloch ako Suzuki GSZ-R 1300 Hayabusa,
Yamaha XJR 1300 či Honda GL 1800 Gold Wing alebo VTX 1800. Suzuki posunula
hranice znovu o kúsok ďalej...

 

21.07.2001 - feci Čitatelia: 13924 [Testy a predstavenia - Test]

-

Posily v rade boxerov

Tradičnými môžeme označiť dizajn, pre ktorý sú charakteristické jednoduché, ale prítažlivé tvary
bez prehnaných módnych výstrelkov, takisto tradíciou na motocykloch BMW je podvozok
(Telelever a Paralever) a motor s protibežnými piestami, no a tradičná na vozidlách tejto bavorskej
značky je aj ich vysoká spofahlivosť, technická vyspelosť a prepracovanosť detailov.

 

21.07.2001 - feci Čitatelia: 10466 [Testy a predstavenia - Test]

-

Divoká nádhera - MV Agusta F4 Brutale

Rovnaký tím odborníkov z vývojového oddelenla Cagivy, stál aj pri zrode unikátneho stroja, ktorým
chce výrobca osloviť rovnako náročných zákaznikov, ale s trocha iným zameraním.

 

31.05.2001 - feci Čitatelia: 9940 [Testy a predstavenia - Test]

-

Najostrejšia šesťstovka

Pri každej inovácii typu CBR 600 F mali konštruktéri a dizajnéri na pamäti
hlavný cieľ zachovať koncept F ako ľahký motocykel, ktorý by mal naďalej veľmi blízko k širokému
okruhu zákazníkov. Toto predsavzatie sa im stále darí napĺňat; o čom svedčí aj popularita všetkých
generácií tohto motocykla.

 

31.05.2001 - feci Čitatelia: 6950 [Testy a predstavenia - Test]

-

Japonská strela

Tieto slová sú priamo z technického materiálu od výrobcu. Agresívne línie a ostré črty novej Ninji
vzbudzujú rešpekt. Už pri prvom pohľade cítiť, že hlavnou činnosťou japonskej spoločnosti je
letecký priemysel. Aerodynamické tvary s mohutným predsunutým nasávačom vzduchu a malé
stabilizačné krídelká v prednej spodnej časti kapotáže pripomínajú skôr stíhačku ako motocykel.

 

30.04.2001 - feci Čitatelia: 24474 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda CBR 900 RR Fire Blade vs. Suzuki GSX - R 750

Vysoko-objemové superšportové motocykle nazývané aj "hyperšporty", sa stali výkladnou skriňou pokroku. Pri ich návrhu sú uplatňované tie najpokrokovejšie konštrukčné princípy a technológie. Z tohto dôvodu všetko nové, čo v tejto kategórii príde na trh, sa stretáva s veľkým záujmom motoristickej verejnosti.

 

| 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 |

HD-side-06-2025

husqvarna-side-09-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »