Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2866 až 2880 z cekového počtu: 5359.
31.01.2013 - Peter Fischer Čitatelia: 10437 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Francúzska rýchlovka - cez priesmyky do Le Puy
Keď sme koncom leta 2011 s Mirom klesali poslednými zákrutami rozlúčkového Colle della Maddalena a nechávali za sebou najkrajšiu časť Álp, hovoril som si, že taký vydarený výlet sa už asi nezopakuje. Počasie a okolnosti nám vtedy priali natoľko, že sme sa aj celkom bez slov zhodli kam pôjdeme o rok – predsa preskúmať ďalšie francúzske priesmyky a horské dedinky.
31.01.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18053 [Novinky - Oznam]

Budeme môcť s vodičákom skupiny “B” osedlať aj 125-ky?
Poslanci za SaS Juraj Droba a Martin Chren navrhli zmenu zákona, aby bolo možné s vodičákom na auto (skupina B) vysadnúť aj do sedla motocykla zo zdvihovým objemom do 125 ccm (skupina A1). Týmto návrhom sa bude parlament zaoberať na rokovaní, ktoré sa začalo 29. januára. Tento bod sa zatiaľ neprerokovával.
31.01.2013 - Texas Čitatelia: 9232 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Aké to bolo po prvý krát - Rumunsko 2012
Na všetko čo je po prvý krát sa nezabúda. Zostane v spomienkach. A o tie by som sa chcel podeliť. Naše prvé rumunsko - bulharské pastorále.
30.01.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 2958 [Bleskovky - Novinky]

Husqvarna pod krídla KTM?!
Podľa neoficiálnych správ to vyzerá tak, že sa Husqvarna čoskoro dostane pod krídla rakúskej značky KTM. Informuje o tom anglický motocyklový portál www.motorcyclenews.com.
28.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5548 [Bleskovky - PR bleskovka]

Nový Touratech katalóg 2013/2014 je už na svete
Nové katalógy Touratech 2013/2014 práve dorazili z tlačiarne a sú už skladom na Slovensku. Pokiaľ chcete mať svoj Touratech katalóg 2013/2014 doma medzi prvými máte možnosť si ho ihneď objednať.
25.01.2013 - Juraj65 Čitatelia: 8429 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Chmary v sedlách Álp
Alpské cesty a priesmyky ma lákali ešte dávno pred tým ako som sa znovu dostal ku motorke a tak po vlaňajšom skúšobnom výlete do Čiernej Hory som sa spolu so synom Jánom odhodlal vyraziť na západ do výšok východných Álp.
24.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6793 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Offroad z Kanady do Mexika – 5.255 km naprieč divokým západom USA
Je začiatok novembra a my štartujeme z kanadskej provincie British Columbia. Malo by to byť klimaticky najpríjemnejšie územie celej Kanady. Vôbec si to však neužívame. Ľadový vietor sa nám prediera cez hrubé bundy a jazda popri pobreží sa stáva nepríjemným bojom....
24.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7312 [Novinky - O motoride.sk]

Nástenné Kalendáre Motoride 2013 dostupné už aj vo vybraných Motoshopoch na celom Slovensku
Vďaka veľkému záujmu sme doobjednali ďalšiu sériu kalendárov a už ich nájdete na pultoch vo vybraných Motoshopoch po celom Slovensku.
23.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2698 [Šport - Rally]

Dakar 2013 s pozitívnym výsledkom aj pre Husqvarnu
Nedávno hlavné mesto Čile Santiago uvidelo finálovú slávnosť a ceremoniál odovzdávania cien v centre mesta, kde bolo umiestnené pódium a stupne víťazov pre účastníkov rally Dakar 2013. Slávnosti sa zúčastnili všetky tímy, ktoré dokončili rally , ktorá začala 5. Januára v Lime (Peru) a nakoniec sa dostala do Santiaga.
22.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3427 [Šport - Rally]

Tím GAS-GAS úspešne dokončil rally Dakar 2013
Tím Gas Gas pozostával z troch členov, z ktorých všetci úspešne ukončili svoje účinkovanie v cieli rally Dakar 2013 v Santiago de Chille, pričom vďaka tomuto úspechu obdržal model EC450 Raid tie najvyššie hodnotenia.
19.01.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8709 [Bleskovky - Predstavujeme]

Prvé dojmy - Honda CB1100 2013 vo Valencii
Viem, že Slovensko teraz žije Dakarom, ale nedá mi nepodeliť sa s vami o prvé dojmy z testovania novej Hondy CB 1100, na ktorej som mal možnosť previezť sa vo Valencii.
17.01.2013 - eNeM Čitatelia: 8290 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Zimowy motocyklowy zlot pingwina 2013 – Elefantentreffen meets Metal Mulisha
Šťastie, osud, náhoda, či vôľa motocyklových bohov nám v roku 2010 pri mojom prvom Elefante dopriali, aby sme svoje stany zložili vedľa Sebastiana „Hopa“ Gazdu a jeho partiu nám podobne uletených cvokov, ktorí toto podujatie organizujú.
16.01.2013 - Varan Čitatelia: 14941 [Testy a predstavenia - Test]

Derbi GPR 125 4T – osminka s charakterom
Aj keď sa už posledné slnečné lúče oteplujúce naše cesty definitívne schovali za oblaky, nič to neubralo na mojom potešení z jazdy na tejto športovej španielke.
14.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7912 [Novinky - Predstavujeme]

Nový Triumph Tiger Sport 1050 2013
Triumph pre rok 2013 vylepšil Tigra tak komplexne, že sa už nejedná iba o športový design, ale že mu museli dať aj nové meno: Tiger Sport.
11.01.2013 - klasikmoto Čitatelia: 9597 [Vaše stroje - Moja motorka]

Triumph „Trusty“ model H
Ešte pred tým ako sa dostaneme k samotnému modelu H, je nevyhnutné uviesť zopár slov o vzniku tejto legendárnej Britskej značky, ktorá od svojho vzniku až po jej nevyhnutný pád a následné znovuzrodenia patrila medzi špičky motocyklového priemyslu.
Predchádzajúce | 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!