Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3361 až 3375 z cekového počtu: 5361.
10.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10611 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Predstavujeme novinky Continetnal pre rok 2012
Pre rok 2012 Continetnal pripravil viacero noviniek a nových modelov pneumatík. Absolútnou novinkou je Continetal Sport Attack 2.
09.01.2012 - keduska Čitatelia: 5456 [Bleskovky - Šport]

Video: B-akaR 2011 - vytrvalostná trojhodinovka dvojíc na XL endurách
Netradičná akcia prebehla ešte v lete, v horúcom počasí dala prašná trať v kombinácií s hlbokým brodom zabrať nejednému jazdcovi. Všetko to sledoval a natočil Marek Ferančík - marek1976 a zostrihala keduska.
05.01.2012 - Peter Fischer Čitatelia: 17775 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Francúzske Alpy zas a znova
Repetitio est mater studiorum, opakovanie je matkou múdrosti. O Alpách to platí hádam dvojnásobne, pretože tých krásnych výhľadov a chutnučkých zákrut sa človek nemôže prejesť. Ak by niekto namietal, že je tam priveľa komercie a gýču, tak určite nebol vo francúzskej časti Álp.
04.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5076 [Novinky - Oznam]

Na rakúskych diaľniciach a rýchlostných cestách pribudla nová povinnosť
dovoľujeme si vás upozorniť na novú povinnosť, ktorá sa od 01.01.2012 zavádza na rakúskych diaľniciach a rýchlostných cestách (t.j. cestách s dvoma a viacerými jazdnými pruhmi).
02.01.2012 - Karma Čitatelia: 10252 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko 2011
Radostné jazdenie po slobodnej krajine dobrých ľudí. Žiadne zákazy. Krásna príroda. Volili sme jazdenie po cestách najnižšej kategórie a vyplatilo sa.
01.01.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 18058 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

KTM 690 Rally Replica
Kultová mašina, sen mnohých motorkárov. Veľa sa o nej rozpráva, no málo vie. Preto skúsim poodhaliť kapotáže a nahliadnuť pod ne amatérskym pohľadom, či je skutočne taká výnimočná ako sa tvrdí.
30.12.2011 - saimona16 Čitatelia: 6168 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Môj motorkársky začiatok
Na pekelnom stroji, ktorý nevlastní len tak hocikto.
27.12.2011 - Beal Čitatelia: 4893 [Šport - Enduro]

Film 144 hodín je tu!
Už pred 6dňovou, ktorá sa išla vo Fínsku, som vravel, že by z tejto akcie mal vzniknúť film. Ten je na svete! Môžete si ho pozrieť priamo tu a dať nám vedieť svoj názor naň.
25.12.2011 - Cacao Čitatelia: 9721 [Novinky - PR článok]

Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
Čo môžu mať spoločné jazdci svetových superbikov a my, "bežní" smrteľníci? Vymontovaný pud sebazáchovy to nebude, pretekárska moto-technika za niekoľko stoviek tisíc eur taktiež nie a v niektorých prípadoch ani kvalitné pretekárske oblečko. To však nie je prípad českého výrobcu "for street racing".
23.12.2011 - Beal Čitatelia: 5892 [Novinky - Oznam]

Vianočné fotenie od motoproject.sk
Počas celého roka vás v spolupráci s motoride.sk zásobujeme kopu videí z motocyklového diania. Rozmýšľali sme, čím by sme vás potešili na Vianoce. Tento krát to budú fotky, rozhodli sme sa, a tu je výsledok.
23.12.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 31888 [Testy a predstavenia - Test]

Honda SW-T 600 – jednoducho bohovské zvezenie
Bohovské zvezenie. Nezvyknem začínať takto od konca, ale čas strávený v sedle SW-T600 bol naozaj skvelý.
22.12.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9714 [Bleskovky - Novinky]

Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2012!
Šťastné a veselé vianoce a v roku 2012 veľa zdravia, večne plnú nádrž, nad hlavou slnko a pred sebou nikdy nekončiace nádherné cesty... Toto všetko Vám želá redakcia motoride.sk.
21.12.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3037 [Šport - Cestné Motocykle]

Vladimír Ruža hodnotí uplynulú sezónu 2011
Slovenský pretekár Vladimír Ruža tento rok obhájil titul majstra Slovenska v triede Superbike, ku ktorému pridal aj celkové piate miesto v šampionáte UEM Alpe Adria. 32-ročný jazdec z Veľkých Levárov v nasledujúcom článku hodnotí svoje výkony v uplynulej sezóne.
21.12.2011 - johnnny Čitatelia: 5379 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Colorado trip
Je 20. október 2010, 5:00 ráno a ja si po hodinovom spánku obliekam svoju koženú motorkársku bundu, beriem ruksak, rukavice, prilbu a už asi po stý krát hľadám kľúče od motorky...
20.12.2011 - nevo Čitatelia: 9884 [Mototuristika - Európa - Výlet]

European Bike Week 2011 - Faaker See a Alpenstrassen v Rakúsku
Zraz European Bike Week - Faaker See. Že ste o tom ešte nepočuli? Tak to ste na správnom mieste a čítajte ďalej.
Predchádzajúce | 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!