Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3451 až 3465 z cekového počtu: 5361.
26.09.2011 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 5859 [Bleskovky - Novinky]

Harley-Davidson Bratislava Open House 2011
V dňoch 23.-24.09.2011 pripravil Harley-Davidson Bratislava deň otvorených dverí pod názvom „Open House“.
25.09.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10518 [Bleskovky - Novinky]

Ducati 1199 Panigale - uvezie každého
O tom, že Ducati chystá nový bike sa vie už dlhšiu dobu. Video a zopár pekných fotiek toho ale veľa nenapovie. Podarilo sa mi však vygoogliť zaujímavé špionážne fotografie Ducati 1199 Panigale.
24.09.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4843 [Bleskovky - Novinky]

Triumph Adventurer 1200 – špionážne fotografie
Redaktorom z anglického magazínu Motorcycle News sa podarilo zachytiť pripravovanú novinku z dielne Triumphu.
23.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4984 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet Motocyklov 10/2011
Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
23.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3781 [Šport - Motocross]

FIM Monster energy motokros národov 2011
V motokrosovom areáli v Saint d´Angely vo Francúzsku sa počas víkendu uskutočnil svetový šampionát motokrosových družstiev - FIM Monster Energy motokros národov 2011 (Monster Energy FIM MXoN).
23.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5019 [Šport - Enduro]

ME Enduro – Štefan SVITKO – II. vicemajster Európy 2011
Francúzske mestečko Riom es Montagne bolo od piatku 16.9. do nedele 18.9.2011 dejiskom záverečného podujatia tohtoročného seriálu majstrovstiev Európy enduro . V rámci tohto trojdňového šampionátu okrem súťaže jednotlivcov súťažili i národné a klubové tými v rámci ME družstiev – tzv. malá Európska šesťdňová.
22.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3346 [Šport - Trial]

Trial národov 2011 v Tolmezze - Taliansko
Počas uplynulého víkendu 17.-18.9.2011 sa v talianskom Tolmezze uskutočnil TRIAL NÁRODOV 2011 – svetový šampionát trialovych družstiev mužov a žien.
22.09.2011 - TomiCapone Čitatelia: 3745 [Šport - SuperBike]

Umrú superbiky?
Oznámenie oficiálneho tímu Yamaha o odstúpení zo Superbikového šampionátu prišlo ako blesk z jasného neba a vo veľmi nevhodnej dobe. Čo je ale primárnou príčinou, že oficiálne tímy odstupujú prípadne zvažujú pôsobenie v SBK?
22.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1268 [Šport - Cestné Motocykle]

Jantulík zakončil sezónu dvadsiatym miestom
Posledné podujatie Medzinárodných majstrovstiev Nemecka cestných motocyklov sa konalo cez víkend na okruhu Hockenheimring. Slovák Jakub Jantulík, pretekár AMK Brno Circuit Junior Teamu, sa chcel s tohtoročnou sezónou rozlúčiť čo najlepším výsledkom.
15.09.2011 - kutri Čitatelia: 9042 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Každá je iná a všetky sú pekné
Reč je o cestách a cestičkách, ktoré sme si spomedzi mnohých vybrali pre náš skromný slovenský výlet.
14.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4419 [Šport - Enduro]

Enduro sezóna jednotlivcov pod záštitou SMF uzatvorená
V dňoch 10.-11.09.2011 vyvrcholil tohtoročný seriál Medzinárodných majstrovstiev SR, Slovenského pohára a pohára SMF v endure a country crosse záverečným podujatím v Ladzanoch. Usporiadateľ Corto Team Banská Štiavnica pripravil pre 154 štartujúcich jazdcov veľmi zaujímavú trať v peknom prostredí.
13.09.2011 - johny50 Čitatelia: 5432 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Kúpanie v českých riekach, aneb po stopách spisovatelú
Sázava, Berounka, Vltava, Lužnice, Dyje, Morava
12.09.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 23004 [Testy a predstavenia - Test]

Test jazdenky: Suzuki GSF 600N Bandit – kto na neho vypíše odmenu?
Vstreky, tuhé rámy, plne nastaviteľné podvozky... to Banditi v roku 1996 od nikoho neukradli. V pomyselnom vreci s lupom sa nachádza jednoduchý motor, pár kolies a čosi čo to všetko drží pokope.
10.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5986 [Bleskovky - Novinky]

Výzva na darovanie krvi pre Róberta Lovásza
Róbert Lovász mal vážnu dopravnú nehodu v stredu ráno (7.9.2011) medzi Zlatými Klasmi a Tonkovcami.
09.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3874 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na Country Cross v Ladzanoch
Po minulo víkendovom záverečnom podujatí seriálu MM SR v motokrose sa tento víkend uzatvorí i seriál MM SR, Slovenského pohára a pohára SMF v country crosse a endure jednotlivcov.
Predchádzajúce | 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!