Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2650 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30978
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18205)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12773)

Články - Šport

Zobrazujem články 2176 až 2190 z cekového počtu: 2299.

20.01.2003 - sita Čitatelia: 5650 [Šport - Rally]

Rely Dakar 2003 - Smolná 16. etapa pre Peterhansela

Sobotňajšia predposledná 16. etapa Rely Dakar 2003 bola smolná pre vedúceho jazdca medzi automobilmi Francúza Stephana Peterhansela na Mitsubishi.

 

17.01.2003 - sita Čitatelia: 5883 [Šport - Rally]

-

Rely Dakar 2003 - Premiérové víťazstvo Alphanda

Bývalý francúzsky zjazdár Luc Alphand sa vo štvrtok tešil z premiérového víťazstva na Rely Dakar. Štrnásta etapa priviedla účastníkov jubilejného 25. ročníka podujatia až na breh Nílu, k Údoliu kráľov, do starovekého Luxoru.

 

16.01.2003 - sita Čitatelia: 6001 [Šport - Rally]

-

Rely Dakar 2003 - Meoni triumfoval, chce získať hetrik

Telefonica Dakar 2003 - 13. etapa

 

16.01.2003 - sita Čitatelia: 5623 [Šport - Motocross]

-

Slovnaft Team do Brna v skvelej zostave

Slovnaft Arenacross 2003 - Nasledujúci víkend (25.-26.1) bude brnenská hala Rondo patriť opäť motorkám

 

15.01.2003 - sita Čitatelia: 5683 [Šport - Rally]

-

Rely Dakar - V 12. etape prekvapenia medzi motocyklami

Telefonica Dakar 2003 - 12. etapa

 

13.01.2003 - sita Čitatelia: 8997 [Šport - Rally]

-

Rely Dakar - Peterhansel zvýšil náskok

Telefonica Dakar 2003 - 11. etapa

 

10.01.2003 - sita Čitatelia: 6400 [Šport - Rally]

-

Rely Dakar - Šinozuka v ohrození života

Telefonica Dakar 2003 - 8. etapa

 

09.01.2003 - sita Čitatelia: 6398 [Šport - Rally]

Rely Dakar - Prvý vážny test bez väčších problémov

Rely Dakar 2003 - 6. etapa - výsledky

 

07.01.2003 - sita Čitatelia: 6462 [Šport - Rally]

Rely Dakar - V 5. etape triumfoval Masuoka

Rely Dakar 2003 - 5. etapa

 

07.01.2003 - sita Čitatelia: 8818 [Šport - Rally]

-

Štvrťstoročná Rely Paríž - Dakar odštartovala v Marseille

Presne na Nový rok - v stredu 1. januára 2003 odštartoval úvodnou etapou na juhu Francúzska už 25. ročník Rely Paríž - Dakar. Na trať tradičného motoristického podujatia by sa z Marseille (štart v Parc Chanot, o 17.10 h - motocykle) malo vydať 184 motocyklov, 132 automobilov a 50 kamiónov.

 

05.11.2002 - sita Čitatelia: 8599 [Šport - MotoGP]

-

Majstrami sveta Vincent, Melandri a Rossi

Rossiho historické rekordy - 355 bodov a 15 pretekov bez prerušenia na stupňoch víťazov

 

27.10.2002 - sita Čitatelia: 7538 [Šport - Enduro]

Na Slovensku po 14 rokoch opäť Šesťdňová

P. Lazar: "Na Kongrese v Prahe sme sa dohodli aj na väčšom sprofesionalizovaní endura"

 

25.10.2002 - sita Čitatelia: 5818 [Šport - MotoGP]

-

Rossiho 50. triumf v kariére

Výsledky GP Austrálie v triede MotoGP

 

25.10.2002 - sita Čitatelia: 7020 [Šport - GP 250]

-

Melandri najmladším majstrom sveta

Výsledky GP Austrálie cestných motocyklov - kubatúra do 250 cc

 

25.10.2002 - sita Čitatelia: 6592 [Šport - GP 125]

Poggiali víťazom GP Austrálie do 125 cc

Výsledky GP Austrálie cestných motocyklov - kubatúra do 125 cc

 

| 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 |

A-day-2025-side

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »