Anketa:
Články - Technika
Zobrazujem články 136 až 150 z cekového počtu: 249.
29.06.2010 - Romoto Čitatelia: 8826 [Technika - Úpravy motocyklov]

Denník JSA - časť 5.
V tejto druhej časti príbehu o mojej JSA sa tí čitatelia, ktorých neodradilo čítanie prvej časti, môžu dozvedieť viacej o tom, ako stavba prebiehala. Jedná sa dlhú a dúfam že nie nudnú časť. Pokúsim sa o to chronologicky.
15.06.2010 - Romoto Čitatelia: 18171 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba z 90. rokov - Simson - časť 3.
Ozajstný motorkár veľmi zle znáša prerušenie alebo ukončenie kariéry. To bol aj môj prípad po ukončení pretekárskej činnosti môjho syna. Motocykel sme predali a zrazu nebolo čo montovať.
10.06.2010 - sisobmw Čitatelia: 12520 [Technika - Úpravy motocyklov]

Úprava BMW F 800 GS k svojmu obrazu
Jazdím nejaký ten piatok, mám teda už za sebou dosť kilometrov a tak viem, čo je pre cestovateľa na motorke ozaj potrebné a čo sú len drahé čačky.
02.06.2010 - kizuna Čitatelia: 18596 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť jazdy na motocykli - 3. časť - Príprava na jazdu
Oblečenie a ďalšia bezpečnostná výbava nie sú len nepremokavé nohavice alebo chrániče. Je rok 2010 a okrem nových motocyklov budúcnosti ide rovnakým tempom do popredia aj vývoj špeciálneho oblečenia.
09.04.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7814 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: Ducati Sport 1000
Ako to dopadne keď sa krásky z Talianska chopí nemecká firma ktorá sa zaoberá tuningom Ducatiek? Reč je o firme Ducati Saarland a ich prestavbe menom Ducati Ultima 1000.
29.03.2010 - kizuna Čitatelia: 28669 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť jazdy na motocykli - 2. časť - Miera rizika
Rozlišovanie typu motocykla a rizika. Keď letíte na motorke ako víchor a nemyslíte na nič než na jazdu, oproti vám sa rúti cesťák a ešte pred zákrutou sa zdravíte, už viete, čo vás cestou stretlo... Pan European alebo Goldwing. Perfektne ste prečítali znamenia počas vašej jazdy...
24.03.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6496 [Technika - Úpravy motocyklov]

Pekná prestavba: Triumph Thruxton
Ako to dopadne, keď sa sériový caffe racer Triumph Thruxton dostane do rúk Jürgena Schnallera? Zdanlivo malé úpravy dokážu celkový image motorky poriadne zmeniť.
15.03.2010 - kizuna Čitatelia: 60203 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť jazdy na motocykli - 1. časť Mali by ste jazdiť na motorke?
Motoride.sk pre vás exkluzívne v spolupráci so SuperDRIVE Moto pripravil seriál článkov o bezpečnom jazdení na motocykli. Každý týždeň sa môžete tešiť na zaujímavé informácie z tejto sekcie, ktorú pre vás píše inštruktor motoškoly Matúš Podstrelenec.
09.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 15971 [Technika - Úpravy motocyklov]

Can-Am v Afganistane - Čo na to armáda?
Keď sa pozeráte večer na správy a občas príde reč na Afganistan, tak sa v reportáži, sem tam mihnú českí vojaci na niečom, čo trochu pripomína Outlandera. Celkom náhodou sme sa dopracovali k jednému z chlapov, ktorý má so štvorkolkami v Českej armáde veľa spoločného a nebol proti sa o tejto téme porozprávať. Volajme ho Jozef.
18.01.2010 - Saints Čitatelia: 9284 [Technika - Dobré Rady]

Minirecenzie publikácií venovaných motocyklom a ich údržbe
Ak prejavíte záujem opravovať si motocykel sám, tak príliš veľa možností na to ako sa to naučiť tak, aby ste niečo náhodou „nezbabrali“, nemáte.
31.12.2009 - superflanker Čitatelia: 11048 [Technika - Úpravy motocyklov]

Veľtrh obrannej a bezpečnostnej techniky IDET 2009
V dňoch 5. až 7. mája sa v priestoroch brnianskeho výstaviska uskutočnil 10. ročník Veľtrhu obrannej a bezpečnostnej techniky IDET 2009.
27.09.2009 - jasterica Čitatelia: 13155 [Technika - Úpravy motocyklov]

Rieju MRX 125 - Ako sme stavali adventure
Každý, kto ma pozná, vie, že obdivujem dakarské stroje a všetko okolo. Tak som si jedného dňa zadovážil niečo podobné. Keď môj syn predal svoje prvé enduro 50-ku a kúpil 125-ku, hneď nás napadlo, že aj z toho malého Rieju MRX 125 by bola pekná rallye-adventura.
21.07.2009 - Cacao Čitatelia: 9837 [Technika - Dobré Rady]

Fotíme svojho dvojkolesového miláčika
S fotografiou sa každý z nás stretáva dennodenne a mnohí ľudia si neuvedomujú, aké množstvo informácií nám fotka a špeciálne dobrá fotka poskytuje. V motoristickom svete, kde je obrazový materiál nevyhnutný, to platí mnohonásobne.
03.06.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15553 [Technika - Dobré Rady]

Príprava roadbooku na rally súťaž
Pri príležitosti prvého ročníka orientačnej enduro súťaže Motoride Enduro Challenge 2009 si zhrnieme par dobrých rád ako si pripraviť roadbook.
30.05.2009 - motofanatic Čitatelia: 12221 [Technika - Úpravy motocyklov]

SUZUKI GSX-R 1000 by OMtuning
...nehľadaj žiadny systém, pravidelnosť – tento výtvor je iba taký môj úlet, myšlienka spraviť niečo nezvyčajné. Ostatne, ako vždy. ;)
Predchádzajúce | 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!