Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 196 až 210 z cekového počtu: 943.
23.05.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 16587 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Prvá jazda na novej KTM Duke 790 - oboma kolesami vo vzduchu
Tááák a máme tu ďalšie zvýšenie počtu valcov, tentoraz z tradičného jedného na dva. Plus zvýšenie objemu, a samozrejme aj výkonu. Na krásnych 105 koní pri nejakých 190 kg pohotovostných :) Nový Duke 790! Popreháňali sme ho po záhorackych cestičkách, aj na kartingovom okruhu.
17.05.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 13094 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test Ducati Panigale V4 S 2018 - nová superbike kráľovná na Slovakia ringu
Nová štvorvalcová Panigale V4 prináša mnoho "tenkrát poprvé" nielen do rodiny Ducati, ale aj do celej kategórie superbajkov: rekordne najvyšší výkon v podobe 214 brutálnych koní, plus najširšiu elektronickú výbavu aká dnes existuje. Nech sa páči, test prvého sériového štvorvalcového modelu od Ducati, Panigale V4, a to v nadupanejšej verzii S!
10.05.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 12170 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Nová Kawasaki Ninja 400 2018 v našich pazúroch - nedali sme jej vydýchnuť
Najmenšiu Ninju sme tento rok stihli vyskúšať hádam v každom možnom režime, do akého sa takáto motorka môže dostať. Škrtli sme na nej slajdre na okruhu, odviezli sme sa na nej dvaja v prepchatom meste, a naložili sme jej aj na diaľnici. Obávam sa, že jej nemáme čo vytknúť; všetko zvláda s nadhľadom.
29.04.2018 - Matej Mularčík Čitatelia: 10792 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Prvá jazda na brutálnej kompresorovej Kawasaki H2 SX + testy ďalších noviniek na Kawasaki track day 2018
V utorok 24. 4. 2018 patril okruh Slovakiaring priaznivcom značky Kawasaki, ale nielen im. Voľné jazdy pre motocykle všetkých značiek, testovacie jazdy noviniek Kawasaki, vložené preteky, pečený býk a fantastické občerstvenie pre účastníkov. K tomu fajnové počasie, čo viac si môžeš priať? Asi len testovaciu jazdu na kompresorom hnanej H2 SX, že!
22.04.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 15228 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Vyskúšali sme sexi Triumph Bonneville Speedmaster 2018
Ukrutne dlhý polrok prešiel od prvých fotiek nového Speedmastera až po naše prvé zvezenie na ňom. Som veľmi rád, že domácu testovaciu sezónu 2018 otvárame na tomto príťažlivom Triumphe!
18.04.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21395 Strany: 4 [Testy a predstavenia - Test]

Kompletne nové BMW F750 a F850 GS 2018 sme vyskúšali v Španielsku
Po desiatich úspešných rokoch GS strednej triedy bavorská značka prináša úplne nové stroje, poháňané novým motorom z vlastnej dielne, v novom ráme, so sviežim dizajnom a voliteľnou výbavou zo segmentu prémiových modelov.
18.04.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 7012 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Zajazdili sme si na nových Dunlop Sportsmart TT - sú najmä pre okruhových paličov
Španielsko sa počas nedávnych mrazov stalo akoby naším druhým domovom; ako poslednú zo zahraničnej série sme absolvovali testovačku nových hyperšportových pneumatík Dunlop Sportsmart TT. Tie sú určené pre jazdcov, ktorí sa pravidelne vyskytujú na okruhu.
16.04.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9157 [Testy a predstavenia - Čižmy]

Skúsenosti s čižmami Touratech Destino (VIDEO) po roku
Turistické čižmy zaujímavej novej koncepcie s vnútronou topánkou, ktorá sa dá využiť ako "civilná" topánka máme už takmer rok. Jazdili sme na rôznych mašinách, na ceste aj v teréne, a vyvetrali sme ich aj v Afrike.
06.04.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 25753 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda prepracovala PCX 125 2018 - nový podvozok dizajn a aj ABS
Populárny skúter PCX125 prešiel v modelovom ročníku 2018 celkovou modernizáciou štýlu v podobe nových tvarov začlenených do tradičných plynulých dizajnových línií radu PCX. Takisto dostal nový dvojitý oceľový rám, nové kolesá a pneumatiky a prepracované zavesenie zadného kolesa. Okrem toho aj ABS a motor s vyšším maximálnym výkonom pri zachovaní mimoriadne nízkej spotreby paliva.
12.03.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17046 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Predstavujeme Honda Forza 300 2018
Honda inovuje svoj skúter Forza 300 s vylepšenými technickými parametrami vrátane elektricky nastaviteľného plexi, full LED osvetlenia a voliteľného 45l kufra spojeného s inteligentným kľúčom Smart Key a kontrolou trakcie - prvý krát v skútri Honda.
05.03.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 26535 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test novej Honda Africa Twin Adventure Sports 2018 zo španielskych šotolín
Nová Africa má za sebou dva roky na trhu a dočkala sa nielen vylepšení, ale aj nového modelu s označením Adventure Sports. Ten má byť množstvom vylepšení odpoveďou pre jazdcov, ktorí chcú jazdiť ďalej a viac v teréne. My sme mali možnosť ju exkluzívne ešte pred sezónou vyskúšať v španielskej Granade.
27.02.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20748 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]

Na Afrikách do Afriky - adventure offroad test Hondy CRF1000 Africa Twin v Tunisku
Nie jednu, ale rovno dve Afriky, manuál aj automat, sme zobrali na kontinent, ktorý dal tejto legende meno. Testovali sme dva týždne v reálnych podmienkach dobrodružnej turistiky, 3500 km, prejazdili hory, piesok a aj saharské duny krížom krážom. Aké je naše hodnotenie motoriek? Je lepší automat alebo starý dobrý manuál? Dokáže Africa pokoriť duny Sahary?
21.02.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5261 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nové Harley-Davidson Forty-Eight Special a Iron 1200 2018
Harley-Davidson nadväzuje na slávnu históriu modelovej rady Sportster a predstavuje nové modely Iron 1200 a Forty-Eight Special. Tieto dve novinky sú najnovším príspevkom v rade 100 sľúbených nových modelov, ktoré značka H-D sľúbila uviesť na trh do roku 2027.
09.02.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 10317 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Prevetrali sme novinku Harley-Davidson Sport Glide 2018 na Tenerife
Najčerstvejšiemu prírastku v harlejáckej rodine Softailov, modelu Sport Glide, sme riadne obrúsili stupačky na nekonečne zakrútených cestách sopečného ostrova Tenerife. Je dostatočne športový? Ale veď má aj kufre! Sport Glide má zo všetkého niečo.
30.12.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 4809 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Rýchlovka s Harley-Davidson Pro Street Breakout CVO 2016
Hop šup, máme tu posledný testík tohto roka! Zhodou okolností aj najkratší a najpózerskejší, lebo táto motorka je extra pózerská. Jej prirodzený výskyt je v okolí Los Angeles, občas aj na Floride, a to je zhruba všetko, kdekoľvek inde je jej príliš zima alebo tam nemajú vhodné cesty, prípadne ani peniaze na takéto úzkoprofilové stroje.
Predchádzajúce | 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!