Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 226 až 240 z cekového počtu: 945.
07.09.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 10700 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Vyskúšali sme ďalšie oldschoolové Triumphy - klasiku Street Twin a kafáča Street Cup
Tááák a po megavydarenom Bobberi a Thruxtone R, na ktoré dodnes uznanlivo a často spomíname, sme vyskúšali aj o triedu nižšie modely z tejto moderno-klasickej kategórie. Obe sú deväťstovkové a majú rovnaký základ, ale rozdielne periférne komponenty z nich robia takmer úplne iné motorky. Páni, nech sa páči: naháč na anglický konzervatívny spôsob Street Twin a o niečo ortodoxnejšie ladený café-racer Street Cup.
22.08.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 47419 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Prvý slovenský test Suzuki V-Strom 650 XT 2017 - prednosti nielen obhájil, ale aj vylepšil!
Motoride.sk a jeho redaktori majú našťastie toľko rokov, že z niektorých modelov stihli otestovať už tri či štyri generácie. Sme veľmi radi, že medzi nich patrí aj jedna z najúspešnejších motoriek modernej histórie, nositeľka mnohých superlatívov, legenda Suzuki V-Strom 650.
15.08.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 18912 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Test Honda CB1100RS - oldschool precízne reznutý so súčasnosťou
Ak máš viac ako tridsať rokov, tak si určite pamätáš na dobu, kedy sme boli všetci rozklepaní, keď okolo nás prešla CB750 alebo CB1300. Boli to kusiská riadnych motoriek, na ktoré sme nemali prachy, a možno ani kondičku a skúsenosti. Takéto stroje postupne vymreli, aby prišli oveľa modernejšie a menšie naháče, lenže...
06.08.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 13412 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Dvojtest BMW R nineT Scrambler a R nineT Urban GS - bratia, ale rozdielni
Je to neuveriteľné, ale BMW zareagovalo na aktuálnu silnú hipstersko-retro-customovú vlnu vlastne len nedávno, pritom ide o jednu z najstarších a najtradičnejších svetových značiek. V histórii teda jednoznačne majú z čoho čerpať; esteticky aj technicky. Nám sa do papŕč dostala minuloročná novinka R nineT Scrambler a úplne čerstvá, ešte teplučká tohtoročná novinka R nineT Urban GS.
25.07.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 24466 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT
Hop, konečne tu máme prvý tohtoročný testík riadneho turistu! Nie je ním nič iné než známe ertéčko, ktoré sa doslova vyžíva v dlhých cestách už takmer štyridsať rokov. Zopár pekných stovečiek kilometrov sme s ním teda nalietali aj my.
25.07.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13734 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Trialka na značkách Montesa 4Ride s Vladom Kothayom
Montesa je španielska značka, ktorá vznikla po druhej svetovej vojne a postupne sa začala špecializovať na trial. Od 90. rokov je pod krídlami značky Honda a my sme mali možnosť vyskúšať jej zaujímavý bike – z trialu odvodené enduro s homologizáciou na cestu s názvom 4Ride (pre jazdu).
13.07.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 57661 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Otestovali sme „baby“ bobber za krásne peniaze - Honda CMX500 Rebel 2017
Norma Euro4 Honde pochovala staré známe Shadowy, a tak musela niečo "čoproidné" postaviť z existujúcich a dostatočne moderných modelov. Použitie dvojvalcového pollitra bolo v tomto prípade viac menej logické.
09.07.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 12788 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Vyskúšali sme šesť Harleyov - od dostupného Streeta 750 až po majestátnu Electru
Ako už býva dobrým zvykom, deň pred verejnými predvádzacími jazdami na všetkých možných novučičkých Harley-Davidsonoch sme dostali možnosť niekoľko z nich si vyskúšať. Starostlivo sme si teda vybrali šesť modelov od najmenších až po najväčšie, aby sme ich prevetrali na otvorených a prázdnych rakúskych cestách.
05.07.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 30930 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Vyskúšali sme nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018
Norma Euro4 priniesla aj nutnosť revolúcie dvojtaktov. Karburátorom zazvonil umieráčik, na svete je inovatívne vstrekovanie do prefukového kanála predstavené pod názvom TPI. Ako sa jazdí na novej generácii dvojtaktov? Na to sme hľadali odpoveď za horúceho dňa na trati v Skýcove.
02.07.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 26971 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300 2017
Nový tristovkový Versys je nielen úplne čerstvým prírastkom v rodine Versysov, ktorá sa tak rozšírila od malého až po najväčšie enduro, ale aj koncepčne úplne novým strojom z dielne Kawasaki. Po týždni v jeho sedle môžeme povedať, že sa im viac ako vydaril!
28.06.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 22643 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Test crossoveru Honda X-ADV: s prehľadom zvláda diaľnice aj poľňačky
Pamätáš sa, keď pred trištvrte rokom Honda prvý raz ukázala video so zábermi tohto crossoveru? To boli plné diskusie otáznikov, výkričníkov a palcov dole! Keď neskôr prišli prvé reálne testy, reakcie boli akési pokojnejšie a zvedavejšie. A dnes mám pocit, že keď sme sa na X-ADV vozili po našich cestách, ľudia boli už len prekvapení a uznanliví.
22.06.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 5603 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Do tretice všetko dobré - s novou Hondou CBR1000RR Fireblade konečne na suchu
V rámci Honda Speed weekendu, ktorý sa uskutočnil v v posledný májový víkend na Slovakia ringu, sme ko-neč-ne mohli pojazdiť nové Fireblady na suchu. A patrične sme si to užili!
18.06.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 16293 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Ako prví na Slovensku sme otestovali novú malú Multistradu 950
Malá Multistrada sa do rodiny vracia po dlhých rokoch. Bolo načase, veď stredné cestovné endurá majú všetky konkurenčné značky!
15.06.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 8480 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Na Slovakia Ringu sme vyskúšali novú Ducati Supersport, aj Monster 821 a 1200 S
V rámci tradičného Ducati day, ktorý na Slovakia Ringu prebehol v stredu 14. 6., sme na niekoľko jázd prevetrali stredný a veľký Monster, ale čo je podstatnejšie, aj novučičký model Supersport.
14.06.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 17276 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Vyskúšali sme hypergenerátor adrenalínu KTM 1290 Super Duke R 2017
Tak. Hypergenerátor. Nielen adrenalínu, ale aj testosterónu. Aj iných telesných tekutín, ale... Poďme pekne po poriadku - je to najlepší naháč, na akom som sa kedy vozil. Nie nie nie! Je to jedna z najlepších motoriek, na akých som sa kedy vozil.
Predchádzajúce | 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



















