Anketa:
Články - Testy a predstavenia
Zobrazujem články 631 až 645 z cekového počtu: 941.
08.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17351 [Testy a predstavenia - Test]

Polaris už oficiálne na slovensku – Vyskúšali sme Sportsmany a horúcu novinku Ranger RZR XP 900
Oficiálny importér značky Polaris, ktorý na slovensku začal pôsobiť len v polovici minulého roka pripravil vo Sverepci testovací deň, kde sme si vyskúšali pracovné štvorkolky, ale aj športovú buginu RZR XP 900.
06.06.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 14693 [Testy a predstavenia - Test]

Cesta do minulosti - Triumph Scrambler
4. november, 9:05 a my zastavujeme v Prahe pred showroomom Triumph. Po krátkej zoznamovačke dostávame na výber z predvádzacích motoriek. Moja voľba je jasné – Triumph Scrambler. No a k nemu berieme možno trochu menej výrazného Tigra.
06.06.2011 - eNeM Čitatelia: 8381 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Held Quattrotempi z pohľadu turistu
Komfort, kvalita, pád.... Quattrotempi z pohľadu človeka, ktorý ho vlastní už jednu sezónu.
02.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24174 [Testy a predstavenia - Test]

Honda Crossrunner - japonský kríženec
Ako prví na Slovensku sme dostali možnosť si vyskúšať novinku 2011 Honda Crossrunner, a tak sa s vami chceme čím skôr podeliť o dojmy z motorky, ktorá by mala byť v predaji už doslova o niekoľko dní.
27.05.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9049 [Testy a predstavenia - Test]

Honda deň na Masarykovom okruhu v Brne 2011
Už tradičná akcia na Masarykovom okruhu pre fanúšikov značky Honda, kde sme nemohli chýbať. Po upršanom minulom roku vyšlo tentoraz maximálne ideálne motorkárske počasie.
23.05.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 28217 [Testy a predstavenia - Test]

Vyskúšali sme trojvalcovú šelmu - Triumph Tiger 1050
Spolu so Scramblerom sme mali možnosť vyskúšať all-rounder z ponuky anglickej kultovej značky. Bez nejakého násilia sa môžem priznať, že tento model na mňa dizajnovo vôbec na prvý pohľad nezapôsobil. Ale ako to niektorí poznáme, nie vždy je prvý pohľad rozhodujúci.
23.05.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16032 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Test GORE-TEX® Pro-Shell oblečenia Held Tortona a Frontino
Held quattrotempi je rada vysokokvalitného oblečenia tohto nemeckého renomovaného výrobcu. Mali sme možnosť počas sezóny vyskúšať dvojicu modelov oblečenia s membránou GORE-TEX® V tomto článku si predstavíme modely Tortona a Frontino.
18.05.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11107 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nová Kawasaki KX450F 2012
Nová motokrosová KX je na svete a prináša kopu inovácií s jediným cieľom. Dostať svojho jazdca na pódium.
17.05.2011 - Cacao Čitatelia: 16381 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
Held quattrotempi je rada vysokokvalitného oblečenia tohto nemeckého renomovaného výrobcu. Mali sme možnosť počas sezóny vyskúšať dvojicu modelov oblečenia s membránou GORE-TEX®.
19.04.2011 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 15174 [Testy a predstavenia - Prilby]

Skúsenosti s prilbou Suomy Vandal
Od minulej sezóny väčšina z nás v redakcii začala nosiť prilby Suomy, na mňa pripadla Vandal-ka a tú sú moje skúsenosti po jednej sezóne.
05.04.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15659 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Otestovali sme oblečenie Touratech Compañero v Maroku
Naša januárovo-februárová cesta po Maroku nebola len o jazdení, ale aj o testovaní doplnkov, príslušenstva a oblečenia. Mali sme príležitosť vyskúšať jeden z prvých prototypov nového oblečenia z dielne firmy Touratech.
28.03.2011 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 17672 [Testy a predstavenia - Test]

Dvaja noví pekelníci CBR125R a CBR250R
Okrem CBR 600 F predstavila Honda v Seville aj dva modely pre začínajúcich motorkárov, vynovenú CBR 125 R, ale aj od základu novo postavenú CBR 250 R. Tu sú prvé dojmy.
22.03.2011 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 17425 [Testy a predstavenia - Test]

Legenda CBR600F je späť
Pred pár dňami sme vám priniesli bleskovku o prvom zvezení sa na troch novinkách roku 2011 radu CBR, ktoré sa konalo minulý víkend v okolí Sevilly v Španielsku a teraz nadišiel ten správny čas napísať trocha viac o legende CBR600F.
15.03.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13104 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Predstavujeme Adventure oblečenie “Terra East “
Oblečenie TERRA EAST je novinka na trhu, ktorá určite zaujme mnoho "dobrodružstvom postihnutých" jedincov. My sme ju vyskúšali na výprave v Maroku.
03.03.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13019 [Testy a predstavenia - Test]

Moto Guzzi Griso 8V. Očistite si obuv, Ďakujeme!
Neviem, kto zariadil to, že ešte na prelome októbra a novembra môžeme skoro bez problémov jazdiť na našich dvojkolesových láskach, ale zariadil to dobre. A neviem ani, kto zariadil to, aby som mohol pojazdiť toto čudo, ale zariadil to ešte lepšie ako to počasie. Očistite si obuv, nasadáme.
Predchádzajúce | 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!