Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 271 až 285 z cekového počtu: 1213.
24.05.2015 - peter3401 Čitatelia: 11655 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dolomity cez Grossglockner
Konečne nám vyšiel čas na mototrip. Zajtra vyrážame smer Dolomity cez Grossglockner. Pobalené mám od nedočkavosti už tri dni. Od stanu, spacáku až po varič. Plán je totiž dať dve noci v stane pre atmosféru, aby sme neboli len v hoteloch.
22.05.2015 - satos Čitatelia: 6972 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Rumunsko – severný Maramureš
Hľadanie „skrytých“ ciest po lesoch a horských lúkach.
21.05.2015 - nadejnymotorkar Čitatelia: 7581 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Májová túlačka - ostrov Cres
Už pred sviatkami (1. a 8. máj) sme s polovičkou hútali, že kam by sme vybehli vyfúkať vlasy. Zhodli sme sa na tom, že si pôjdeme obzrieť miesto kam sa v lete chystáme na dovolenku - ostrov Cres.
12.05.2015 - satos Čitatelia: 8559 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Rumunsko – Výjazd na Ignis
Na Ukrajinu ma nepustili, tak som zamieril do Rumunska.
04.05.2015 - satos Čitatelia: 4890 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ukrajinská jednohubka II – hltači prachu
Jednodňovka na Ukrajinu. V pláne bolo len také ízy pojazdenie. Stalo sa.
27.04.2015 - satos Čitatelia: 5827 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Ukrajinská jednohubka – Polonina Runa
Jednodňový výlet na poloninu Runu. Žiadny vážny cestopis, len taký výletík. Žiaľ, tá "jednohubka" zostala len nahryznutá – sneh v ceste. Zatiaľ.
Apríl 2015
24.04.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17745 [Mototuristika - Austrália - Cestopis]

Marek Slobodník - Austrália a Oceánia 2015
Už v marci odcestoval Marek Slobodník na ďalšiu dobrodružnú cestu aj so žltými trabantami. Tentoraz sa presunuli do Austrálie a majú pred sebou riadnu štreku. Rozšírilo sa aj obsadenie. Žiaľ dodnes čakajú na sprístupnenie áut a motoriek v Perthe.
21.04.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10819 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Otváranie sezóny Slovenska 2015 - Západ a východ
Sezóna sa tohto roku otvárala v rovnakom termíne na mnohých miestach, prinášame krátky foto a video report zo západu a z východu.
13.04.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 12919 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Itakorita 2013 alebo Korzika a Taliansko na dva krát
Ani omylom som nechcel ísť na podobný výlet v plnej letnej sezóne, a šiel som, lebo ináč sa nedalo. Jednoznačný cieľ, zákrutami pretkaný ostrov Korzika, a keďže mám historické mestá rád, cesta severnejším Talianskom tam a späť... no čo vám poviem, výlet jak sa patrí.
02.04.2015 - 69Dodik69 Čitatelia: 14774 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Prvá méta "veľkého cestovateľa"- Rumunsko 2014, alebo kam sa vrátime na jar znova
Už dlho sme sa strojili spraviť nejaký poriadny výlet na motorkách. Minulý rok sme plánovali Francúzsko až toľko, že nakoniec šli len dve motorky. Tento rok sme však už nič nenechali na náhodu a vybrali sa prejsť prvú métu každého dobrodruha cestujúceho na motorke- Rumunsko. ...a že nám to stálo za to. Až tak, že sa tam o chvíľu vraciame znova. Ale o tom až neskôr.
16.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7388 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Rumunsko 2013 – Vlhký až senzačne mokrý, buzna výlet
Pod heslom „neexistuje zle oblečený motorkár, iba dobré počasie“ ignorujem predpoveď počasia ako Adolf onehdá Stalinové vojská na predmestí Berlína. Jo bude to pekný výlet, stanovačka, opekačka, krásna krajina a namiesto ľadvinky, ľadviňák brat.
10.03.2015 - corvette Čitatelia: 20005 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Dobré Rady]

Ako si správne (ne)vybrať parťáka na dovolenku
Píše sa rok 2014 a pomaly sa blíži čas letných dovoleniek. Môj parťák, ktorý so mnou mal absolvovať 16-dňové Balkánske dobrodružstvo mi približne mesiac pred termínom dovolenky oznamuje, že dovolenku nedostal.
09.03.2015 - matus Čitatelia: 9705 Strany: 3 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

5.000 km okolo Ománu - tretia časť
V minulej časti ste si mohli prečítať o náročných prejazdoch púšťou Wahiba a Wádí Salafan. Dostali sme sa až do Salalahu, do najvzdialenejšieho miesta našej cesty po Ománe. Zatiaľ nám všetko vychádza, len Rišo sa trochu trápi s boľavým ramenom, ktoré si narazil vo Wahibe.
03.03.2015 - matus Čitatelia: 8405 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

5.000 km okolo Ománu - druhá časť
V minulej časti ste si mohli prečítať o prípravách, o príchode do Ománu a o postupnom presune cez pohorie Hajar až ku nevyspytateľnej Wahiba sands.
03.03.2015 - Michal Valtr - miso3skac Čitatelia: 13641 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

ČZ - tou cez Balkán ČZ 175/487
Na motorke ČZ 175/487 som precestoval veľkú časť Balkánu. Cesta trvala 10 dní navštívil som 8 štátov a prešiel cca 3300Km na 28 ročnej motorke.
Predchádzajúce | 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!