Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 571 až 585 z cekového počtu: 1217.
17.08.2011 - felika Čitatelia: 9512 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Motodovolenka 2011 - Pobaltie + kúsok Balkánu
Odmala som chcel uvidieť Rigu – nádherné mesto s krásnou architektúrou ležiace na rieke Daugave, majestátne Čudské jazero, cez ktoré nedovidieť na druhý breh, hraničnú rieku Narvu, ktorá z neho tečie do Fínskeho zálivu pri rovnomennom meste, rovinatú pobaltskú krajinu plnú nekonečných lesov a s množstvom jazier... Diaľavy, kam máloktorý našinec cestuje.
15.08.2011 - chinaski Čitatelia: 5108 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Sólokapr tour - Panónia, Chorvátsko 2011
Ten strom povedal: Nepáči sa mi tá čierna motorka podo mnou, smrdí benzínom... Ten druhý strom vedľa nato: Ale no, ty sa vždy len sťažuješ si neurotik, vidno to z toho ako si ohnutý... A.G.
02.08.2011 - matus Čitatelia: 17011 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Lago di Garda 2011
“Poď s nami na Lago di Garda,“ vraví mi Rišo (babci) a tým to vlastne celé začalo. Nikdy som o Garde nepočul, a nemal som moc chuť tam ísť. Na 10 dní k nejakému jazeru?! Rišo však vytiahol tromf vo forme obrázkovej knihy, no a keď mi potom v Mapsource ukazoval tie serpentíny na okolí, tak som sa nevedel dočkať. A nevedel som sa dočkať tak, že som vyrazil o 5 dní skôr, ako oni.
23.07.2011 - furiozo Čitatelia: 7359 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Slovinsko, Taliansko, 1760 km, 7.7. – 15.7. 2011
V zime tohto roku sme sa dohodli, že by sme už mohli spraviť konečne nejaký výlet mimo našej republiky. Plány boli veľké a ako to býva, malo nás ísť veľa, ale napokon zostali len 4 motorky (Majo + Kika, Marek, Oto, Dušan).
04.07.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10242 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Tak trochu upršaný, ale vydarený Čermeľský kvet 2011
Tento víkend prebehol v úžasnom počasí ďalší ročník zrazu na Jahodnej pri Košiciach. Počasie bikerom možno celkom neprialo, ale ten, kto sa nezľakol pár kvapiek dažďa, určite neoľutoval. Nakoniec vrátane mňa...
28.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6993 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Video: Touratech Travel Event 2011
Video už z tradičnej a tradične vydarenej akcie v Pieninách je už hotové a tak si ho môžete pozrieť aj u nás.
28.06.2011 - MMartin000 Čitatelia: 11272 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Motodovolenka Chorvátsko 2011
Po minuloročnej dobrodružnej dovolenke v okolí Zadaru, počas ktorej sme najazdili 2 058 kilometrov, trikrát sme sa plavili Jadrolinijou, prejazdili sme tri ostrovy – Pag, Pašman a Ugljan, nafotili 300 fotiek a tri krát sme zablúdili, sme zatúžili po novom dobrodružstve.
16.06.2011 - matus Čitatelia: 8406 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Videocestopis - Tunis 2010
Čas pomaly ubieha a po písanom cestopise uzrel svetlo sveta aj videocestopis o našej ceste Tuniskom.
15.06.2011 - Peter Fischer Čitatelia: 11190 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

V sobotu prebehol už 7. ročník jazdy za zosnulých motorkárov
11. 6. 2011 sme sa po siedmykrát vydali na horský priechod Šturec. A bolo nás rekordne veľa!
15.06.2011 - gilbert Čitatelia: 5554 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Supermoto retro – Ružomberok v zajatí hluku Pionierov
Oživením nášho týždňového pobytu cez jarné prázdniny na Liptove bola návšteva pretekov Pionierov v Ružomberku. Táto akcia bola avizovaná ako sprievodná k II. Medzinárodnému Kawasaki festivalu motorkárskych filmov spojenom s výstavou motocyklov. Prinášam, aj keď trochu oneskorený, môj pohľad na túto akciu.
13.06.2011 - shadow750 Čitatelia: 11891 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Výlet do Grécka alebo čunder na mašine
Keď som bol dieťa (nieže by som už nebol, možno som trochu narástol) často som vídaval tzv. čundrákov ako len s ruksakom na chrbte stopovali a v kútiku duše som im závidel voľnosť.
11.06.2011 - tigrik77 Čitatelia: 8185 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Motorkári z Turca deťom
Sú akcie, ktoré vám dajú viac ako čakáte. Takáto akcia sa konala aj v Turčianskej kotline.
06.06.2011 - milanb4 Čitatelia: 7649 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

1. ročník stretnutia veteránov a ostatných motoriek Vlkanová 2011
Dňa 21.mája 2011 sa uskutočnil 1.ročník Stretnutia veteránov a ostatných motoriek vo Vlkanovej. Zišlo sa asi 150 motoriek a 15 áut veteránov. Počasie nám prialo, program bol tiež zaujímavý.
02.06.2011 - Wpalino Čitatelia: 9676 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Motopúť v Šaštíne
Jedno z mnohých fór na Motoride.sk – tak aj „votom to je“
25.05.2011 - vlco Čitatelia: 6055 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

Cenduro Vítanie Jari - Detva 2011
Posledný aprílový víkend patril druhému stretnutiu členov a priaznivcov webu Cenduro.cz.sk. Akcie sa zúčastnilo viac než 100 motorkárov z Česka a Slovenka. Hlavným bodom programu bol sobotňajší orientačno-zábavný výjazd podľa itinerára.
Predchádzajúce | 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!